فرهنگ و هنر

«نون خ ۴» به نوروز ۱۴۰۱ نمی‌رسد

علی صالحی با ذکر خاطراتی از مجموعه “Nun.kh” دلایل ادامه این سریال را توضیح داد.

به گزارش مجله زنده خبری ، بازیگر سریال “ناهار X 3” سیدعلی صالحی که مهمان برنامه “سریالساز” بود ، گفت کدام یک از فصل های این سریال را بیشتر می داند: “از نظر نقشی که بازی کردم ، می خواهم بگویم که در فصل سوم قهرمان سازگار شد و به یکی از نقش های کلیدی تبدیل شد ، که در “ناهار X1” چنین راهی به هیچ وجه توسط نویسنده و کل کار ارائه نشد. در ابتدا ما اصلا نمی دانستیم که فصل دوم و سوم وجود خواهد داشت.

وی افزود: اما من خودم فضای “نون خ 1” را ترجیح می دهم. من دوست دارم که او از نظر تاریخی نابالغ و جدید است. استارتر رو بیشتر دوست داشتم

این بازیگر در ادامه در مورد دلیل محبوبیت زیاد این سریال گفت: مردم عاشق طنز هستند. در گذشته ، آثاری وجود داشت که فصل به فصل ساخته می شد و مردم آنها را دوست داشتند. زیر آسمان شهر و پایتخت ، که راه را برای فصل های بیشتری هموار کرد. نون ایکس برای اولین بار درباره آب و هوای کردستان بحث می کند و از نظر فضا ، لباس و زبان جذاب است.

وی ادامه داد: ما از گویش استفاده کردیم تا همه دیالوگ ها را درک کنند. البته نقش من اصلاً کردی نبود. این سریال بر اساس شوخی بود. محوریت داستان ما داستانی در برخی نقاط بر اساس یک داستان خاص نبود ، بلکه لحظات شیرینی وجود داشت. بر اساس آنچه اتفاق می افتاد ، کمدی موقعیتی و در واقع موقعیتی بود. به همین دلیل او برای مردم جذاب بود.

صالحی تاکید کرد: شخصیت ها زیبا بودند. هر نقش شیرینی خاص خود را داشت. شخصیت های جداگانه ای وجود داشت. اینطور نبود که دو یا سه نقش دیده شود. همه حضور داشتند و یکدیگر را دیدند. در عین حال ، مفید و شیرین بودند و افراد با آنها همذات پنداری می کردند. شخصیت خود من در “ناهار X 3” به عنوان یک مرد ناراضی نشان داده شد. بسیاری از مردم می گفتند: “آقا ، ما در زندگی مان یک پسر عمو داریم ، یا یک برادر داریم.” سریال ما فردا شب ساعت 21 از شبکه آی فیلم بازپخش می شود.

کیفیت کار باعث می شود سریال ادامه پیدا کند

او همچنین درباره اتفاقاتی که وقتی یک سریال در فصول مختلف انجام می شود ، می گوید: مهمترین دلیل بازخوردی است که مردم دریافت می کنند. وقتی مردم از نمایش لذت می برند ، فصل جدیدی را دنبال می کنند. هنوز از ما می پرسند آیا “نون خ 4” ساخته می شود؟ فصل چهارم این سریال امسال ساخته نمی شود. بنابراین ، اگر همه چیز خوب پیش برود ، برای نوروز 1402 ساخته می شود. کیفیت کار دلیل دیگری است. وقتی کیفیت کار خوب باشد ، مردم آن را دوست دارند. مردم سرپرست ما هستند و ما برای مردم کار می کنیم. اصل این است که مردم آن را دوست دارند.

این بازیگر ادامه داد: نکته مهم بعدی رضایت مدیران و کسانی است که در راس کار قرار دارند از شرایط کار تولیدی و مالی. این باعث می شود آنها بخواهند بهبود یابند. به عنوان مثال ، وقتی سریال های «پایتخت» و «نون خ» پاسخ می دهند ، همه چیز خوب است و ثابت شده است که فصل های دیگر سریال نیز ساخته می شود. البته در آینده مسئولیت بزرگی بر عهده کارگردان و فیلمنامه نویس سریال خواهد بود. شما باید موفقیت فصل های گذشته را حفظ کنید ، همچنین رویدادهای جدید و ماجراهای جدید و هیجان انگیز را اختراع کنید.

حذف سه قسمت از “نون خ 2” به کار ما خیلی لطمه زد

وی تاکید کرد: فکر می کنم مسیر سریال “راهبه X” موفق بود و در فصول بعدی پیشرفت کرد. حالا نمی توانم بگویم بعد از سریال چه اتفاقی افتاد که داستان ما تغییر کرده است. در فصل سوم این سریال ، پس از تصویب فیلمنامه ، کار تمام شد و بنا به دلایلی یکی از شخصیت های ما به کلی تغییر کرد. قسمت اول با گم شدن شروع شد. در “نون خ 2” ما داستان را به دلیل تاج متوقف کردیم و اصلاً ادامه پیدا نکرد. این سریال قرار بود در ماه رمضان با قسمت های بیشتر پخش شود ، اما ناگزیر در 17 قسمت به پایان رسید و سپس با 14 قسمت سانسور ، تنها 14 قسمت پخش شد! حذف این سه قسمت بسیار دردآور است.

صالحی یادآور شد: در هر صورت سلیقه مخاطب برای ما محترم است. ما سعی کردیم مردم را به دیدن داستان با طنز وادار کنیم. ما یکی از معدود مجموعه های کمدی بودیم که در مورد فلامینگوها ، بهره وری آب ، رفاه حیوانات و محیط زیست بحث می کردیم. در حالی که کار ما طنز آمیز بود و وظیفه خنداندن مردم را بر عهده داشتیم ، تمام مسائلی را که به جامعه مربوط می شود ، از جمله تاج ، حل کردیم.

ممیزی ها تاریخ را از دست ما خارج می کنند

بازیگر سریال های «اردوگاه مسکونی» و «مدینه» ادامه داد: در کارهای طنز اتفاقی می افتد که همزمان با نگارش فیلمنامه ایجاد می شود. ما با 5 قسمت از فیلمنامه شروع کردیم. شما خودتان برای این سازمان کار می کنید. همزمان با نگارش اثر ، مجموعه ای از وقایع اتفاق می افتد که از عهده نویسنده و کارگردان خارج است. اگر مجبور باشید کار کنید ، این اتفاقات هرگز رخ نخواهد داد. یک سری ممیزی باعث می شود تاریخ از دست ما خارج شود.

در طول 7 ماه عکس ها ما بیماری عروق کرونا ویروس قلب نداشتیم

وی درباره انتقاد از تصاویر این سریال که ماسک ها زیر چشم بازیگران بود توضیح داد: اگر ما اصلاً ماسک می زدیم و دیالوگ می گفتیم ، مردم به هیچ وجه متوجه آن نمی شدند. به طور کلی ، ما این ماسک ها را به محض جابجایی پوشیدیم ، به زیر چانه زدیم و به محض بریدن ، ماسک را بلند کردیم. ما در مراحل فیلمبرداری 7 ماهه حتی یک فرد آلوده نداشتیم. ما دکتر داشتیم و دلیلش همین بود.

حذف حمیدرضا آذرنگ و علی صادقی در فصل سوم ضرری نداشت

صالحی گفت: در سریال هایی که فصل به فصل ساخته می شوند ، حفظ بازیگران نیز بسیار مهم است. در فصل سوم حمیدرضا آذرنگ ، علی صادقی و بسیاری دیگر را به دلایل مختلف نداشتیم و این غیبت ها در همه آثار معمولاً به کار آسیب می رساند. اما این سریال اینطور نبود. سعید آقا هانی اینقدر طنز اشرافی و آگاه است و در خط هم خوب است و البته امیر وفایی در کارهایش آنقدر آزاد بود که فکر نمی کنم به او آسیب برساند. خیلی سخت است.

گفت آقا هانی به ما اجازه نداد تماشاگران را بخندانیم
این بازیگر که نقش فریبرز را در سریال “ناهار X” بازی می کرد ، گفت: ما فکر نمی کنیم در این کار به عنوان بازیگر کار اضافه کاری انجام داده ایم. گفت رهبری آقا هانی نباید مردم را مجبور به خواندن کند. من اصلا بازیگر نازی نیستم. من مانند دیگر بچه ها مانند علی صادقی ، مهران گفوریان ، محسن تنابنده یا خود سعید آگهانی از تعریف و تمجید بی نصیب نیستم. وقتی صحبت می کنند بخندید. کمدی موقعیتی یا شوخی اصلی باعث شد مردم ارتباط زیادی با این نقش داشته باشند و بسیاری به من گفتند چقدر ناز هستی.

داستان پوشیدن لباس غواصی برای ضبط سکانس استخراج

وی افزود: ما متخصص نیستیم و به عنوان بازیگر در این برنامه شرکت کرده ایم. اما فراموش نکنیم که سعید آقاهانی و امیر وفایی گفتند که تیم تولید ما به سرپرستی آقای فرجی و گازفنری بسیار سخت کار می کنند. ما از نظر پروتکل های بهداشتی هیچ کمبودی نداشتیم. ما یک دکتر روی صحنه و امکانات داشتیم. همه چیز بود. در صحنه های من یک شب در سکانس باز کردن آب ، سه مخزن آب روی سرم خالی شد. ساعت 10 شب این تاریخ بسیار دشوار بود. اما آنها ما را با لباس غواصی پوشاندند و از ما محافظت کردند ، بنابراین ، خدا را شکر ، ما به مشکل نخوردیم. گروه ما از بازیگران کرد ، که چهره ای نبودند اما در شهرهای خود بازیگر تئاتر بودند ، بسیار خوب بودند. بازی با آنها تجربه شیرینی برای من بود و ما مثل خانواده بودیم و دلم برای آنها تنگ شده است.

هر شوخی را توهین نکنید

صالحی گفت: من به سیروس مایمانت حسادت می کنم. او در آثار رضا آتاران حضور داشت و من نبودم. من فکر می کنم یکی از کارهایی که باید در حلقه سریال های کمدی انجام شود این است که آستانه تحمل خود را بالا ببریم. شوخی با هر ارگان یا سازمانی است که همه چیز را توهین تلقی نکنید. اگر آستانه تحمل در این زمینه افزایش یابد ، دامنه کارهای طنز آمیز فراهم می شود.

وی در پایان گفت ، با مجموعه های پایتخت و نون خ ، این سازه تخریب شد. کارهای با سواری ، اصفهانی یا گویش های شمالی در حال حاضر انجام شده است. هیچ چیز را توهین تلقی نکنید. ما نیز طرفدار این خاک و ریشه هستیم و هریک از ما به گوشه ای از این آب و هوا تعلق داریم. ما می خواهیم بدون ناراحت کردن مردم ، آنها را خوشحال کنیم.

«سریالست» به تهیه کنندگی محمد باریکانی و میتبی فرجی و اجرای پدرام کریمی ، کاری از گروه تاریخ ، فرهنگ و هنر شبکه یک است که پنجشنبه ساعت 23:15 شب از شبکه یک روی آنتن می رود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا