فرهنگ و هنر

فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از معبر شبکه رابطین فهما توسعه می‌یابد

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در جریان افتتاح مجازی شبکه رابطین فهما اظهار داشت: فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد از طریق شبکه رابطین فهما توسعه می یابد.

به گزارش مجله زنده خبری ، به نقل از مرکز ارتباطات رسانه ای (فهما) ، طی یک ارتباط زنده تصویری با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی ، مشاور وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی مراکز هنری مساجد و معاون مدیر شبکه “مرتضی طاهریان” مرکز ستاد فهما ، شبکه ارتباطات فهما ، در متن فضای مجازی راه اندازی شد.

حجت الاسلام “دکتر حبیب رضا ارزانی” در سخنانی درباره تأثیر و فواید شبکه اتصالات فهما ، گفت: “با راه اندازی این شبکه ، همه مراکز فرهنگی هنری مساجد می توانند عملکرد خود را در هر زمان ببینند. در زمینه فوق ، می توانیم مراکز فرهنگی و هنری غیرفعال را ارتقا داده و آموزش های لازم را به آنها ارائه دهیم و همچنین به کانون های فرهنگی هنری مساجد که در برنامه ها فعال نیستند کمک کنیم ، زیرا فعالیت مراکز فرهنگی هنری در محله توسعه محله را فراهم می کند. .

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه خطاب به ارتباطات کانون های فهما اظهار داشت: شما به عنوان اتصالات کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در ارتقا و اجرای فعالیت ها در وهله اول قرار داشته باشید ؛ امام جعفر الصادق (ع) به شاگرد خود “زراره بن اعین” فرمود: اگر کار خیری انجام دهید زیرا از آن ما هستید ، کار خیر شما بارها گزارش می شود. بنابراین ، ابتدا باید (پیوندهای مراکز مساجد) را در مناطق مورد نظر تقویت کنیم ، زیرا تقویت مراکز فرهنگی و هنری مساجد یکی از رویکردهای اصلی ما است.

وی ابراز امیدواری کرد ، با حمایت مجلس شورای اسلامی ، اعتبار و بودجه مراکز فرهنگی هنری مساجد افزایش یابد ، به ویژه اینکه توسعه و تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد از اولویت های ما است. در عین حال برای ما مهم است که مراکز فرهنگی و هنری مساجد محلات با ظرفیت موجود و همچنین پشتیبانی ستاد فهما ارتقا یابند.

رئیس ستاد فهما با اشاره به مجوز الکترونیکی مراکز فرهنگی هنری مساجد گفت: از کانون های فرهنگی هنری مساجد تقاضا داریم همچنان از این طریق مجوز خود را دریافت کنند.

حجت الاسلام ارزانی همچنین از رایزنی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با سایر تشکل ها به منظور بهره مندی از حمایت این گروه ها از کانون های مساجد خبر داد و تصریح کرد: عالی است ، این آموزش ها برای همه ما لازم است. برای مطابقت با زمان در همه زمینه ها مقام معظم رهبری تأکید کردند که شما باید از بستر فضای مجازی برای رساندن پیام اسلام به جهان استفاده کنید.

وی گفت: علاوه بر این می توان از ظرفیت مساجد و مراکز فرهنگی و هنری برای آموزش و پیشگیری از ویروس کرونا استفاده کرد ، مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اعضای ستاد ملی ضد تاجگذاری بر لزوم استفاده از ظرفیت مساجد ، بسیج ، صدا و سیما و وزارت فرهنگ و دستورالعمل های اسلامی بر آموزش و پیشگیری از این بیماری تأکید کردند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ، تلاش برای فعال سازی کانون های فرهنگی هنری مساجد از طریق ارتباطات کانون ها ، ثبت فعالیت ها در شبکه را از جمله اقدامات مورد توجه کانون های فرهنگی هنری می داند. مراکز مساجد

علاوه بر این ، در مراسم افتتاح مجازی شبکه رابطین فهما ، مرتضی طاهریان در سخنرانی خود اظهار داشت: راه اندازی شبکه راباتین فهما زمینه آشنایی مراکز مساجد فرهنگی و هنری را با وضعیت سایر مراکز مساجد فراهم می کند.

معاون سازمان و کار در شبکه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: در سلسله جلساتی که با اتصالات مساجد خواهیم داشت ، روند این پروژه را توضیح می دهیم و به سایر اتصالات کانون ها در فضای مجازی می رویم. . درمورد مشکلات و موانع به ما اطلاع دهید.

وی با بیان اینکه شبکه رباطین فهما شغل جدیدی است که در سیستم ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور انجام می شود ، افزود: این پروژه سال گذشته به صورت آزمایشی اجرا شد و امسال با مشکلات و ابهاماتی روبرو است و این طرح در حال انجام است. و باید موثر باشد. ” طرح فهما به ما کمک کرد تا راه خود را ادامه دهیم.

معاون سازمان و کار در شبکه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: درگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور زمینه ای برای ایجاد تعامل مراکز با ستاد فهما فراهم کرد. و بر اساس رویداد ملی فهما ، بهترین مراکز مساجد معرفی شدند و اکنون شبکه ارتباطات به شما امکان برقراری ارتباط و تعامل با مراکز هماهنگی مراکز مساجد کشور را داده است.

شبکه ارتباطات فهما در مجموع 1230 مرکز ارتباطی و 242 اتصال در سطح شهر دارد ، در حالی که این شبکه برای تسهیل و سرعت بخشیدن به ارتباط بین مراکز ایجاد شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا