عمومی

تمدید مهلت بررسی «اف‌ای‌تی‌اف» در مجمع

تمدید مهلت بررسی

رهبر معظم انقلاب با درخواست دولت برای تمدید مهلت بررسی حساب های FATF موافقت می کنند. این خبر توسط لعیا جنیدی ، معاون حقوقی رئیس جمهور داده شده است. هفته گذشته ، محسن رضایی ، دبیر شورای تشخیص مناسبات ، نامه دولت به رهبر معظم انقلاب را اعلام کرد. لعیا جنیدی اکنون توضیح داده است که ، با موافقت رهبر معظم انقلاب ، مهلت بررسی سایر لایحه ها در شورا تمدید شده است.

به گزارش مجله زنده خبری ، می توانید پاسخ های کتبی جنیدی به سوالات ایران را در زیر بخوانید:
***
اخیراً دبیر شورای تشخیص مناسبات نامه دولت را به رهبر معظم انقلاب درباره لوایح FATF اعلام کرد. اگر این خبر را تأیید می کنید ، چرا این نامه نوشته شده و چه اتفاقات جدیدی مشاهده شده است؟
بله ، درست است ، من همچنین در پاسخ به سوالی که یک روزنامه نگار در حاشیه جلسه هیئت دولت در تاریخ 26 دسامبر مطرح کرد ، روشن کردم که موضوع چهار لایحه مربوط به برنامه اقدام مالی ایران کنار گذاشته شده است. و دولت موضوع را رها نکرد و پیگیری کرد و من توضیح دادم که مقدمات دادرسی مجدد فراهم شده است.
همانطور که اشاره کردم ، تهیه تجهیزات مالی و بانکی بین المللی یکی از ضروریات اساسی کشور برای فعالیتهای تجاری و اقتصادی بخشهای خصوصی ، دولتی و دولتی است. به همین دلیل ، دولتی که مسئول اداره کشور ، تسهیل تجارت و رشد و توسعه اقتصادی است ، باید این مسئله را پیگیری کند و پیگیری کرده باشد.
به ویژه در این نامه چه خواسته هایی از رهبر معظم انقلاب مطرح شده است؟
در این نامه ، همراه با ارائه یک پیشنهاد قانونی برای رفع برخی از نگرانی های اعضای محترم مجمع و توضیحی درباره برنامه اقدام فعلی و برخی تحولات ، از جمله اصلاح برخی از توصیه های گروه اقدام ، سایر لوایح مربوط به قراردادها. ، موضوع را به مجمع محترم ارجاع دادم.
شورا قبلاً س questionsالاتی را در این باره به دولت ارجاع داده بود. آیا در دولت به این سالات پاسخ دادید؟ چه مشکلاتی و نگرانی هایی مطرح شده است؟
بله ، پاسخ دستگاههای مربوط به سوالات مجمع عمومی در تاریخ 31/6/98 ارسال شده است. با این حال ، دولت آماده همکاری برای پاسخگویی به س questionsالات دیگری است که مجمع داشته باشد ، یا توضیحات اضافی را که لازم بداند.
در مورد محتوای موضوعات ، برخی از موضوعات توسط اعضای مجمع مطرح شدند ، که تأثیر پیوستن به این معاهدات بر تأثیر تحریم های ایالات متحده است ، اما برخی دیگر از مسائل را می توان با مشورت با مجمع توضیح داد و پاسخ داد.
به نظر می رسد برخی از هشدارهایی که قبلاً درباره عواقب لیست سیاه نام ایران داشتید ، برآورده شده است. اخیراً ، چندین نماینده پارلمان اروپا نیز به احتمال یا نیاز به تجدیدنظر یا بازنگری در این موضوع اشاره کرده اند. آیا شما امیدوار هستید که این مشکل حل شود؟
امیدوارم با همکاری همه ما مشکل مهم کشور حل شود و نیاز کشور برآورده شود و گره از طریق مشاوره های جمعی و همگرایی باز شود. راه حل قانونی نیز ارائه شده است و در صورت لزوم می توان اصلاحاتی را برای اطمینان از نظر اعضای محترم مجمع انجام داد.
در شرایط جدید ، اگر نام ایران در لیست سیاه قرار نگیرد و همچنان در لیست سیاه قرار بگیرد ، فکر می کنید پیامدهای آن برای ایران چه خواهد بود؟
این معاملات تجاری و مالی ما را بیش از حد محدود می کند و قیمت معاملات ، رونق تجارت ، ارتقا business مشاغل ، اشتغال و توسعه اقتصادی را افزایش می دهد.
حال ، روش قانونی برای تعیین حسابهای باقی مانده در شورا به طور مناسب چیست؟ آیا باید موضوع در مجمع مورد تجدیدنظر قرار گیرد یا اینکه تجدیدنظر در این نهاد ضرورتی ندارد؟
این دو لایحه برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی و تأمین مالی تروریسم قبلاً توسط دولت ، پارلمان و هیئت امنا به طور کامل اجرا شده است. در مورد کنوانسیون پالرمو در مورد جرایم سازمان یافته فراملی ، فقط یک هماهنگی در طی روند قانون اساسی لازم است و در مورد موافقت نامه تأمین مالی ضد تروریسم ، بقیه مراحل و برخی از اعتراضات هیئت امنا باید حل شود. در مجمع محترم مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا