ورزش و نشاط

ماشین بایرن دچار روغن‌سوزی شده؟

“همه در این دنیا به یک دلیل مدال می گیرند” عبارت معروف “اپرا وینفری” ، خواننده قدرتمند و مشهور آمریکایی است که می تواند با ظاهری ظاهری به مراسم اختتامیه جام جهانی در این باشگاه گسترش یابد. جایی که هر بازیکن با پیراهن قرمز ، به دلیلی که برای همه مشخص نیست ، یک مدال طلا را به گردن آویزان کرد و به خانه بازگشت.

رابرت لواندوفسکی ، برنده اصلی و قابل پیش بینی مراسم جام بدون شک رابرت لواندوفسکی بود که جایزه اسپانسر مسابقات و همچنین توپ طلا را از آن خود کرد. مهاجم بایرن مونیخ برای دو گل خود مقابل الاهلی در مصر و البته تاثیری که روی گل پیروزی بنیامین پاوارد برابر ببرها در فینال داشت ، عنوان قهرمانی را بدست آورد. اما آیا او واقعاً بهترین بازیکن بایرن مونیخ در این هفته قطر بود؟ پاسخ روشن است: بله و نه !!

آیا سردرگم شدید؟ پس بگذارید توضیح دهم. “نه” زیرا هم تیمی او جوشوا کیمیش – که پس از ببر آندره گیگناک از تایگر به مدال برنز رسید – در هر دو بازی بایرن یک بازیکن کم ثبات و احتمالاً مهمتر نشان داد تا به ششمین قهرمانی فصل خود برسد! چابکی ، سرعت و تعهد او نسبت به بازی تیمش مشخص بود و به طور کلی از لویا به خصوص در بازی فینال موثرتر بود. سرانجام ، این واقعیت که این مهاجم لهستانی شاید بهترین بازیکن در جام جهانی باشگاه است ، نباید فراموش شود و اگر او حتی اندکی از درخشش معمول خود را نشان داده است ، هیچ کس ، حتی کیمیش ، نمی تواند در کلاس جهانی باشد. . بنابراین بله ؛ او قطعاً باید آن جایزه را می گرفت.

کل تیم بایرن مونیخ نیز همین طور است. باواریایی ها نتوانستند دقیقاً این فوتبال آرام و تماشایی را در استادیوم شهر آموزش ببینند ، اما همچنان بهترین تیم مسابقات بودند. پیش از شروع مسابقات ، قرمزهای مونیخی انتظار می رفت که در سال 2009 رکورد درخشانی را برای بارسلونا ثبت کنند و یک شش تاریخی را ثبت کنند. آنها در طول سفر خود به دوحه ترجیح دادند قدرت خود را در جام جهانی باشگاه حفظ کنند. با تاکتیک های هوشمندانه و قابل ستایش. نه با حمله قهرمانانه ، بلکه به روشی کاملاً آموزش دیده. در نتیجه ، سفیدپوشان با همان انتقاداتی که تحسین کردند به خانه بازگشتند. در درگیری با ببرها ، بایرن دقیقاً همان کاری را انجام داد که فکر می کردند وظیفه خود در زمین است و سرانجام با یک شوت مدافع خود یک بر صفر پیروز شد تا با کمترین سر و صدا و بدون جشن قابل توجه وارد هواپیما شود و در آلمان بازگشت. .

“داستان یک بار دیگر نوشته شد” ، “یک لحظه خاص در فوتبال” ، “صفحه ای با موفقیت بزرگ دیگر در کتاب ضخیم جوایز بایرن” ؛ همه اینها درست است ، اما مسابقات هنوز ادامه دارد و شاگردان هانس دیتر فلک باید در روزهای برفی در آلمان به مصاف رقبای خود بروند. تشنه پیروزی باشید و نشان دهید که آنها دندان های خود را تیز کرده اند تا نهمین عنوان قهرمانی متوالی بوندس لیگا را کسب کنند. با این حال ، باواریایی ها مانند بسیاری از قدرت های اروپایی در مقیاس فصل گذشته ظاهر نشدند. آنها به خوبی می دانند که به همین دلیلی که قطر را از آن خود کردند ، به لطف قدرت نسبی و نه لزوماً مطلق ، می توانند در بوندس لیگا پیروز شوند. از زمان پیوستن به مربیگری بایرن در نوامبر 2019 ، فلیک در همه رقابت ها فقط چهار بار طعم تلخ شکست را چشیده است ، اما عملکرد نامنظم او در زمستان مدیران باشگاه را نگران می کند. در واقع ، آنها نگران هستند که سقوط بایرن در مرحله حذفی لیگ قهرمانان – جایی که رقبا قدرت بیشتری دارند – مشکلاتی را برای سفیدپوشان ایجاد کند. از طرف دیگر ، برخی شرایط خارجی در حال حاضر مطلوب به نظر نمی رسند. تیمی که به دلیل بیماری عروق ویروس کرونا قلب مجبور شده است بیشتر وقت خود را در خارج از خانه بگذراند ، تحت فشار مداوم پزشکی قرار دارد و حتی انرژی و زمان بیشتری را برای شرکت در یک تورنمنت کوچک بیش از گذشته صرف می کند.

حتی خوش بین ترین هواداران بایرن می دانند که ماشین مونیخ در این فصل مانند فصل گذشته عالی نیست. مسئله این است که دیگر فرصتی برای بهبودی وجود ندارد و تعویض ها به اندازه بازیکنی مانند فیلیپ کوتینیو نیستند. شاید عجیب به نظر برسد ، سرمربی از عملکرد بازیکنانش آنطور که باید و شاید راضی نیست! به طرز عجیبی حتی برخی از مدیران این باشگاه با وجود همه جوایز به او خوش بین نیستند! در واقع ، آنها معتقدند که هانسی مرد لجبازی است که توانایی دیدن تصویر بزرگتر را ندارد! این خصوصیات وقتی مشکل ساز می شوند که مربی نشان داده است به بسیاری از ستاره هایی که باشگاه برای آنها پول پرداخت کرده اعتماد ندارد یا از آنها در پست های غیر تخصصی استفاده می کند. فلیک حتی معتقد است برخی از نقل و انتقالات انجام شده توسط مدیر ورزشی این تیم حسن صالح حمیدزیچ با نام “بایرن مونیخ” هم تراز نیست.

در ماه های اخیر روابط مدیرعامل کارل-هاینز رومنیگه و عضو هیئت مدیره باشگاه اولی هوینس خیلی گرم نبوده است ، اما کسانی که گذشته بایرن را ردیابی کرده اند به خوبی می دانند که این اختلافات در پشت صحنه همیشه در باشگاه است. درست بود و خواهد بود. آنچه در این بین مهم به نظر می رسد ، اتفاق نظر آنها در مورد نیاز به تصمیم گیری درباره کادر فنی است! آره؛ مربی بایرن باید به نتیجه برسد اما رضایت هواداران از این نتیجه گیری نیز بسیار مهم است. شاید به همین دلیل است که فلیک از بازیکنانی که در جام جهانی باشگاه مورد توجه مدیران باشگاه قرار گرفته اند ، استفاده کرده و نکته جالب این است که او به آنچه می خواسته رسیده است. اول ، او موفق به ثبت شش نفر شد ، و دوم ، او از چندین بازیکن ویژه برای گسترش شاخه زیتون و آرامش مدیران باشگاه استفاده کرد. در بازی روز دوشنبه برابر الاهلی ، او از ابتدا برای روکا بازی کرد و دو امضای جدید به نام های اریک ماکسیم چوپو موتینگ و داگلاس کوستا به همراه جمال موسیالا 17 ساله در 15 دقیقه پایانی برابر ببرها به ثبت رساند. “کینگزلی کومان” دائمی ، “رابرت لواندوفسکی” و “لروی سانه” روی زمین. حرکتی جسورانه که نتیجه داد.

اکنون همه خوشحال هستند و مشکلات پشت صحنه و کمبودهای ساختاری بر روند تیم تأثیر نمی گذارد. حداقل برای چند روز آینده! او قبل از شروع مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا ، که سه شنبه آینده برای بایرن در لاتزیو آغاز می شود ، می آید. جایی که نشان می دهد بایرن که در بهترین شکل خود نیست ، هنوز به اندازه کافی خوب است.

258 41

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا