عمومی

موی چرب و ۱۷ روش برای خلاص شدن از آن

چندین روش درمانی وجود دارد که می تواند بدون از بین بردن کامل چربی های طبیعی مورد نیاز مو یا تحریک پوست سر ، به کاهش روغن مو کمک کند.

به گزارش مجله زنده خبری ، عصر ایران وی نوشت: طبق اخبار پزشکی امروز ، وی نوشت: “اگر ظاهر دائمی و ظاهر روغن در موهای خود را تجربه کنید ، مهم نیست که چند بار آن را بشویید ، تولید بیش از حد چربی ممکن است دلیل آن باشد.” انواع مختلف مو چربی کمی برای تغذیه و حفظ سلامتی و همچنین محافظت از پوست سر تولید می کنند ، اما تولید بیش از حد چربی می تواند منجر به درماتیت سبورئیک شود ، بیماری که باعث ایجاد لکه های قرمز و پوسته پوستی با شوره سر می شود. درمان درماتیت سبورئیک ممکن است دشوار باشد. موهای خیلی چرب نیز می توانند باعث خجالت و کاهش اعتماد به نفس شوند.

چندین روش درمانی وجود دارد که می تواند بدون از بین بردن کامل چربی های طبیعی مورد نیاز مو یا تحریک پوست سر ، به کاهش روغن مو کمک کند.

میا

موهای خود را بیشتر بشویید

گاهی موهای چرب ناشی از چربی اضافی است که به درستی از بین نرفته است. برخی از افراد با موهای چرب ممکن است نیاز به شستن روزانه موهای خود داشته باشند. این شامپو به از بین بردن چربی اضافی و همچنین محصولات مو و سایر مواد زائدی که روی پوست سر جمع شده اند و می توانند ظاهر و احساس چربی به موها بدهند ، کمک می کند.

موهای خود را کمتر بشویید

شستشوی زیاد مو اغلب باعث از بین بردن روغن های طبیعی مو شده و حتی باعث تولید چربی بیشتر در موها می شود. بنابراین ، شستشوی روزانه مو ممکن است برای برخی از افراد زیاد باشد. افرادی که پس از شستن مو و خارش یا تحریک پوست سر دچار ریزش سریع مو می شوند ، ممکن است نیاز به شستشوی کمتر موی خود داشته باشند. این می تواند به تعادل تولید چربی کمک کرده و از چربی مو جلوگیری کند.

روش شستشو را بهبود ببخشید

پیروی از عادت های نامناسب شستشوی مو باعث چربی بیش از حد موها و آسیب به پوست سر می شود. شما باید ریشه مو و پوست سر را به آرامی و با مقدار کمی شامپو ماساژ دهید. از خاراندن پوست سر و گرفتن مو خودداری کنید. مالش شدید پوست سر و مو می تواند باعث تحریک و تولید روغن بیش از حد شود ، در آخر موها و پوست سر را خوب بشویید تا هیچ شامپویی روی پوست سر باقی نماند.

از نرم کننده مو کمتر استفاده کنید

محصولات نرم کننده مو می توانند باعث تجمع سریعتر چربی شوند که منجر به ظهور موهای چرب می شود. نرم کننده ها را به انتهای تارهای مو بمالید تا از خشک شدن آنها جلوگیری شود. پس از استفاده از نرم کننده ها ، موهای خود را به خوبی بشویید.

برنامه شستشوی مو را تنظیم کنید

بعضی اوقات بهتر است که موهای خود را در طول روز بشویید. به عنوان مثال ، بعد از تمرین یا به عنوان اولین قدم بعد از بیدار شدن از خواب. شستن موها در شب می تواند به معنای چربی گرفتن صبح روز بعد باشد. ورزش همچنین باعث تعریق می شود که می تواند ظاهری چرب و کثیف به مو بدهد. همچنین پس از پوشیدن کلاه ، کلاه ایمنی یا روسری خوب است که موهای خود را بشویید. پوشاندن سر باعث ایجاد گرما می شود که باعث می شود پوست سر عرق کرده و چربی را به دام بیندازد.

از شامپوی خشک استفاده کنید

برخی از افراد ممکن است تمایل به شستن روزانه موهای خود نداشته باشند یا حتی این کار را انجام دهند ، پس از مدتی ممکن است چرب شوند. در این موارد ، شامپوی خشک می تواند کمک کند ، زیرا اثرات فوری است. شامپوی خشک چربی اضافی مو را از بین می برد. برای افرادی که به دنبال گزینه های خانگی هستند ، نشاسته ذرت یا پودر بچه می تواند تأثیر مشابهی داشته باشد.

لازم به ذکر است که استفاده بیش از حد از شامپوی خشک می تواند احساس شن و ماسه و مو را در مو ایجاد کند. شامپوی خشک را نباید جایگزین شامپو و آب دانست ، زیرا به از بین بردن آلودگی و باقی مانده پوست سر کمک نمی کند.

مدل مو

از حالت دادن بیش از حد موها خودداری کنید

استفاده از اتوی مو و سشوار می تواند موهای شما را زیباتر نشان دهد ، اما استفاده زیاد از آن می تواند سریعتر از موهایی که خشک می شوند چرب شود. عدم استفاده از اتوی مو و سشوار همچنین از مو در برابر آسیب های ناشی از گرما محافظت می کند.

مدل های مختلف مو را امتحان کنید

برخی از افراد دوست دارند موهای خود را به پشت سر خود بکشند و حلقه کنند ، اما این می تواند منجر به گسترش سریع چربی در پوست سر شود. اگر درمان های مختلف به کاهش چربی پوست سر کمک نمی کند ، تغییر مدل مو می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید. در واقع ، موهای چرب می توانند برای برخی از انواع مدل های مو به خوبی کار کنند.

برس و شانه موهای خود را تمیز کنید

تمیز کردن منظم برس ها و شانه ها می تواند مفید باشد زیرا به از بین بردن مواد زائد ، پوست مرده و سایر آوارا در این دستگاه ها کمک می کند. اگر برس یا شانه موهای خود را تمیز نکنید ، گرد و غبار و مانده آن برای استفاده بعدی روی مو پخش می شود. این می تواند موهای تازه شسته شما را چرب و کثیف نشان دهد.

به موهای خود دست نزنید

افرادی که با موهای خود بازی می کنند اغلب پس از لمس موهای چرب آنها را تجربه می کنند. چربی و کثیفی را می توان از دست به مو منتقل کرد. همچنین هنگامی که فرد موهای خود را فر می کند ، دستان خود را مالش می دهد یا سر خود را خراش می دهد ، غدد چربی را تحریک می کند تا چربی بیشتری تولید کنند.

از محصولات مناسب استفاده کنید

چندین محصول در بازار وجود دارد که برای موهای چرب طراحی شده اند. تغییر شامپو و استفاده از گزینه های مناسب می تواند به از بین بردن چربی اضافی و تمیز و سالم نگه داشتن مو کمک کند. افرادی که می خواهند هر روز موهای خود را بشویند نباید از این شامپوهای قوی استفاده کنند زیرا باعث تحریک پوست سر می شود. استفاده از شامپو کودک یا شامپوهایی که برای استفاده روزانه طراحی شده اند ، انتخاب های بهتری هستند.

از محصولات موی حاوی سیلیکون استفاده نکنید

اعتقاد بر این است که سیلیکون موها را نرم و براق می کند ، اما بین درخشش و چربی مرز خوبی وجود دارد. تجمع سیلیکون در مو می تواند حالت چربی به مو بدهد. سیلیکون همچنین می تواند از نفوذ رطوبت به مو جلوگیری کند ، بنابراین توصیه می شود افراد از محصولات حاوی سیلیکون در مراقبت روزانه از موهای خود استفاده نکنند.

از مصرف برخی محصولات خودداری کنید

افرادی که موهای چربی دارند ، نباید از محصولات نرم کننده مو که باعث خوابیدن موهای آنها می شود و جلوه ای چرب به آنها بدهند ، خودداری کنند. محصولاتی که گفته می شود موها را نرم و تغذیه می کنند معمولاً مورد نیاز نیستند و می توانند ظاهر روغنی مو را بدتر کنند.

محصولات طبیعی

روغن نارگیل را امتحان کنید

در شرایطی که به نظر نمی رسد استفاده از روغن درمانی برای موهای چرب باشد ، روغن نارگیل می تواند به شما کمک کند. روغن نارگیل چربی را از پوست سر برداشته و در عین حال انتهای رشته های مو را تغذیه و نرم می کند.

موهای خود را با روغن درخت چای بشویید

یک مطالعه نشان داد که استفاده از شامپوی حاوی 5٪ روغن درخت چای در مقایسه با دارونما به بهبود شوره سر ، تسکین خارش پوست سر و کاهش چربی مو کمک می کند.

از فندق جذاب استفاده کنید

فندق دلربا می تواند برای افرادی که موهای چربی دارند مفید باشد. این محصول به بسته شدن منافذ پوست تولید کننده چربی کمک می کند. فندق های دلربا همچنین می توانند خارش و التهاب را تسکین دهند و به بازگرداندن تعادل PH طبیعی پوست سر کمک کنند. فندق همچنین یک راه حل ملایم برای افرادی است که پوست سرشان حساس است.

از چای استفاده کنید

مطالعات کوچک نشان می دهد که چای سبز می تواند به سلامت پوست سر بدون روغن کمک کند. چای سبز می تواند به کاهش تولید چربی کمک کند و همچنین پوست را با مواد مغذی تغذیه کند. استفاده از شامپوی حاوی عصاره چای سبز به افراد در کاهش چربی مو کمک می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا