عمومی

ضرورت تسهیل ترخیص کالا‌های ضروری از گمرکات و بنادر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری ،
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ بیست و پنجمین جلسه کارکنان هماهنگی اقتصادی دولت روز سه شنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد. در ابتدای جلسه ، با توجه به نزدیک شدن به مراحل پایانی مذاکرات احیای توافق برجام و روند فعلی در این زمینه ، بانک مرکزی گزارش اقدامات انجام شده برای فعال سازی منابع ارزی مسدود شده پس از لغو تحریم های مالی و چرخه بازار سرمایه. ارایه شده.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تأکید بر لزوم آمادگی برای ورود منابع ارزی آزادشده کشور در فرآیندهای مبادلات مالی ، اظهار داشت: بانک مرکزی و سایر دستگاه های درگیر در این موضوع باید برنامه ریزی کنند تا تأمین اولیه کالاها و مواد اولیه تولید داخلی و ایجاد روابط بانکی بین المللی در جهت رونق تولید در کشور.

در این جلسه وزیر راه و شهرسازی گزارشی از تقویت ناوگان ریلی و راه های تخلیه و حمل کالا در بنادر و گمرکات کشور ارائه داد. بر اساس این گزارش ، در 2 ماه گذشته حجم محموله ها 11 درصد افزایش یافته است.

رئیس جمهور با تقدیر از تلاش آژانس ها برای تحویل کالاهای اساسی مورد نیاز تولید ، علی رغم تحریم های سختگیرانه ، تأکید کرد: در این مرحله ، هنگامی که کالا به بنادر و گمرکات کشور می رسد ، تسهیل مراحل رهاسازی و حمل و نقل ضروری است و این محصولات را در اولویت قرار دهید. سریعتر حرکت کنید و به حفظ روند رو به رشد تولید و تأمین به موقع کالاهای اساسی کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا