عمومی

«شب‌های قدر» پر رمز و رازترین لحظه‌ها در گردونه زمان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها، فاطمه سعادتیان نیک: «شب های قدر» اسرارآمیزترین و اسرارآمیزترین لحظه ی زمان است که قلم در وصف او می شکند، زبان ها از توصیف آن عاجز می شوند و ذهن از درک آن شگفت زده می شود. شبی که به فرموده امام صادق (ع) قلب ماه رمضان است.

امشب بر پله های توبه قدم می گذارم و به آستان عشق تو که واسطه عشق و محبت توست می آیم و به امید آمرزش تو از همه غرور و گناهان دور می گردم.

«شب قدر» شبی است که قرآن بر پیامبر بزرگ اسلام نازل شده است و فضیلت عبادت در این شب از همه شب ها بیشتر است.

من رضا جانم، حضرت خوبم، با خودت گفتی: «خداوند در شب قدر تعیین می کند که از امسال تا آن سال چه شود، از زندگی یا مرگ، از خوب یا بد یا روز. «پس آنچه خدا امشب دستور داده است قطعاً محقق خواهد شد.

در محبوب ترین و عجیب ترین شب سال، فرشتگان زیادی به زمین می آیند. به طوری که زمین بر آنها تنگ شود. از این رو آن را «شب قدر» نامیده اند; زیرا یکی از معانی «قدر» به معنای تنگ و باریک است و در آن شب قرآن توسط فرشته قدر با تمام ارزش و منزلت بر پیامبر(ص) نازل شد.

امشب در زمزمه های آرام دل ها، چشم های گریان و چهره های خیس باران ترحم، آرامش چشمان بیدار در دل نیمه شب خفته با سرود فرشتگان عرش به علم مبعوثیم. شب سرنوشت

صحن حرم امام رضا (ع) مملو از نمازگزارانی است که در این بیست و یک شب تقوا کرده اند و امشب با دلی پر از امید می گویند یا زود می آیم آهای که زود خشنود می شود.

باران نور از آسمان می بارد و در وجود من سوراخی دهان می گشاید تا نورها را جذب کند. من آماده ام. من تشنه و گرسنه عشق هستم. حاضرم بر سر سفره تو بنشینم و در این شب گرانقدر سال، به حیاط نورانی تو که مجموع عشق و مهربانی است، شفاعت کنم.

و در تمام زمزمه هایم خدا را نزدیک تر از همیشه می خوانم و از او نور می خواهم.

خداوند! پنجره ای که باز می شود همیشه روشن است. بیا و امشب وجودم را برآورده کن! خداوند! نردبان خود را پایین بیاور تا به بام ملکوت برسی و با فروتنی و شفاعتت بار دیگر بندگی را ادا کن.

خدا رحمت کند! دستانم را به سوی تو دراز کردم ای خدای مهربانم. دست هایم را جواب بده و با بخشش سخاوتمندانه گناهانم، امشب راه خوشبختی را به من نشان بده.

امشب تبلور قانون در میان نمازگزاران و همسایگانی که این را بیگانه می کنند. معلوم می شود به اندازه پشیمانی و گذشتی است که از سر گذرانده اند.

ستارگان امشب در دستانی که از پلیدی گناه سیاه شده اند و در دلهایی که تاکنون از رحمت الهی دور شده اند، تا صبح گناهکاران را ثبت می کنند. پس بشتابید تا قلم مغفرت در دست خدا بدرخشد و چیزی از گناه باقی نماند.

برادران و خواهرانم اگر در این شب گرانقدر با صفای دل و عهد استوار همراه باشید چنانکه حضرت محمد (ص) می فرماید: اگر خدا بخواهد ما آمرزیده می شویم.

به غمگین ترین غروب نزدیک می شویم، دلمان به تماشای کبوتران حرم و حتی کودکان بی گناهی می نشیند که گویا قدر این غروب را در معصومیت خود فهمیده اند و برای یافتن گمشده خود به این سو و آن سو می روند و زمزمه «بخشش» می خوانند. “. و ما باید قرآن را تجدید کنیم. «کسی که شب قدر را احیا کند تا سال آینده رنجش برطرف می شود.

در جوشن کبیر و صدها رکعت سجده در آستانه ساکن خدا، ما به چشمان خود احساس بیداری می دهیم.

امشب یادآور ناسپاسی های بی شمار است. اما در اقیانوس امواج خیس مردمی که باید در بارگاه منور رضوی با سخاوت دل بر علویان عزاداری کنند و به فرموده امام صادق (ع) قرآن کریم را می خوانیم و می گوییم:

اَللّهُمَّ بِحَقِّ هذَا الْقُرْآن

خداوند در این قرآن حق دارد

وَحِقِّ مَنْ اَرْسَلْتَهُ بِهِ

و درست است، شما آن را برای چه کسی ارسال کردید

وَبِحَقِّ كُلِّ مُؤْمِنٍ مَدَحْتَهُ فیه

و به هر مؤمنی که در این قرآن ستایش کردی

وَبِحَقِّکَ عَلَیْهِمْ فَلا اَحَدَ عَعْرَفُ بِحَقِّکْ

و حقی که بر آنها داری، زیرا هیچ کس بهتر از خودت حق تو را نمی داند

پروردگارا، در این شب بی گناه، دوباره در این آغاز سرنوشت، به تو قسم در آن بلندی که در بلندی این شب دوخته شده ای، دست های توبه من را اجابت کن و بار دیگر با اندکی مغفرت، کمکم کن تا دوباره برگردم.

دکمه بازگشت به بالا