ورزش و نشاط

یک تیر و ۳ نشان فناوران با بازی‌های به اصطلاح تفریحی/ از ارزآوری ۱۰۰ هزار دلاری تا اشتغالزایی و صادرات دیجیتال

گروه استان های خبرگزاری آنا; «ریموند هنریپویان» یک شرکت تخصصی توسعه بازی‌های موبایل و رایانه است که علاوه بر فروش خدمات و قابلیت‌های تخصصی به بازارهای جهانی، محصولات توسعه‌یافته خود از جمله انواع محصولات فرهنگی و هنری به‌ویژه بازی‌های با گرافیک بالا برای گوشی‌های همراه را تولید می‌کند. .

این شرکت دانش دارای دو محصول دانش بنیان و بیش از پنج محصول خلاقانه است و محصولات آن توسط بیش از 400 هزار کاربر دانلود و استفاده شده است. این شرکت برای 20 نفر شغل ایجاد کرده است که از این تعداد 12 نفر به صورت مستقیم و هشت نفر به صورت غیر مستقیم با آن کار می کنند.

خبرگزاری آنا به عنوان متولی علم، فناوری و نوآوری، حمایت از رشد و توسعه حوزه علم و فناوری در کشور و با توجه به معرفی شرکت های دانش بنیان، حوزه فعالیت، تولید و علمی آنها دستاوردها، گفتگویی را با آرمین هاشم زاده، مدیرعامل شرکت دانش بنیان رایموند هنرپویان انجام داده است که در ادامه می خوانیم.

مسیر زندگی نخبگان کامپیوتر چگونه تغییر کرد؟

آنا: اول از خودت بگو.

هاشم زاده: آرمین هاشم زاده فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در سال 1395 است و اکنون دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی هستم. دیپلم مدیریت بازی سازی از دانشگاه شریف (دوره تخصصی که با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای و دانشگاه شریف بود) گرفتم.

یک فلش و سه نشان از

او از کودکی علاقه زیادی به بازی های رایانه ای داشت و من همیشه دوست داشتم کاری شبیه به این بازی ها انجام دهم و با ساخت بازی های مختلف، کاربران بازی را به فضاهای غیرقابل دسترس راهنمایی کنم تا تجربیات این مکان ها را از طریق قصه گویی منتقل کنم.

با وجود اینکه در رشته های مختلف در دانشگاه های دیگر پذیرفته شدم، تصمیم گرفتم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ثبت نام بدون کنکور و رشته مهندسی نرم افزار انجام دهم که مسیر زندگی ام را به کلی تغییر داد.

آنا: در مورد صنعت بازی در ایران توضیح دهید.

هاشم زاده: صنعت بازی در ایران تقریباً 24 سال از عمرش می گذرد (البته در آن زمان صنعت نبود و بیشتر جنبه سرگرمی محوری داشت) و بازی های رایانه ای مختلفی در ایران ساخته شده است که هر کدام ثابت کرده اند که داریم. توانایی توسعه این صنعت؛ اما فقدان زیرساخت های مناسب مانند قانون کپی رایت همواره این محصولات را مجبور به رقابت و مقایسه با نسخه های بسیار پیشرفته خارجی که به راحتی و به صورت رایگان توسط کاربران در ایران قابل دانلود است و سایر موانع باعث عدم پیشرفت این امر شده است. صنعت در ایران..

با ظهور فناوری های جدید به خصوص تلفن های هوشمند، در دوران دبیرستان متوجه شدم که با ظرفیت این گوشی ها می توانیم بازی و سرگرمی را برای همه فراهم کنیم.

آنا: مشکل تحقق این ایده کجا بود؟

هاشم زاده: مشکلات متعددی در این زمینه وجود داشت، اول اینکه من اطلاعی از ساخت بازی نداشتم و فقط پایتخت نشینان از برنامه های آموزشی بازی ها بهره مند شدند. بنابراین اولین تیم در سال 1993 و قبل از ورود ما به دانشگاه تشکیل شد، بنابراین ما یک تیم 6 نفره تشکیل دادیم که در کمتر از 3 ماه منحل شد.

وقتی وارد دانشگاه آزاد اسلامی تبریز شدم، تیم جدیدی از دانشجویان تشکیل دادیم تا با استفاده از منابع مختلف خارجی و ساخت و آزمایش نمونه های مختلف، پیشرفت کنیم.

دانلود محصولات کامپیوتری از 400 هزار کاربر

آنا: توضیحی در مورد شرکت دانش بنیان خود و حوزه فعالیت آن ارائه دهید.

هاشم زاده: شرکت ریموند هنرپویان از آغاز فعالیت خود در سال 1392 تاکنون دارای دو محصول دانش بنیان و بیش از پنج محصول خلاقانه است. این شرکت یک شرکت تخصصی توسعه بازی های موبایل و رایانه ای است که علاوه بر فروش خدمات و قابلیت های تخصصی خود به بازارهای جهانی، محصولات توسعه یافته خود را تولید می کند که شامل انواع محصولات فرهنگی و هنری به ویژه بازی های رایانه ای با گرافیک بالا برای موبایل می باشد. گوشی ها

یک فلش و سه نشان از

کم کم با اضافه شدن همکلاسی ها در سال 2016 اولین محصول (که چیزی جز آزمایش دانش فنی ما نبود) را در سطح جهانی منتشر کردیم و در یک سال بیش از 10000 بار توسط کاربران خارجی دانلود شد و با اضافه شدن همکلاسی های دانشگاه آزاد اسلامی، تیم رشد کرد و شرکت به طور رسمی در سال 1397 تاسیس شد.

آنا: از چه زمانی کسب و کار خود را به طور رسمی شروع کردید و تاکنون چه موفقیت هایی کسب کرده اید؟

هاشم زاده: همانطور که گفتم فعالیت ما از سال 1392 شروع شد. اما سرعت و شدت کار پس از اولین محصول افزایش یافت، بنابراین در سال 1396 وارد فاز تحقیق و توسعه و همکاری با مرکز تحقیقات رباتیک و فناوری نرم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز شدیم.

یک فلش و سه نشان از

از سال 1397، چهار ماه پس از ثبت رسمی شرکت، با کمک و از سرگیری همکاری در پژوهشگاه، وارد مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز شدیم و ماه اولیه رشد و رشد را با موفقیت پشت سر گذاشتیم. چرخه

آنا: در این زمینه چه دستاوردی داشتید؟

هاشم زاده: محصولات ما تاکنون توسط بیش از 400000 کاربر دانلود و استفاده شده است که برای 12 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده و 8 نفر به صورت غیر مستقیم با ما همکاری می کنند.

ما دانش فنی بسیار قوی در این زمینه کسب کرده ایم، در حالی که همه چیز خودآموز است و در حال آماده سازی شرایط همکاری برای انتقال تجربه به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی هستیم تا همه بتوانند وارد این حرفه خلاقانه شوند.

یک فلش و سه نشان از

از دیگر دستاوردها تولید ماژول های مختلف با تکنولوژی بالا در زمینه بازی های موبایلی است که در این زمینه تحقیق و ساخته شده است و علاقه مندان می توانند از محصولات این شرکت استفاده کنند تا خود را نسبت به سطح کیفی خود قانع کنند.

ترکیب خلاقیت و سرگرمی؛ اوج نیاز به بازی های رایانه ای

آنا: نمونه محصول شما چیست؟

محصولات ما تاکنون توسط بیش از 400000 کاربر دانلود و استفاده شده است که برای 12 نفر به صورت مستقیم و 8 نفر به صورت غیر مستقیم با ما کار می کنند.

هاشم زاده: محصول نمونه ما “https://cafebazaar.ir/app/com.Raymondgames.Blackbell” است، هرچند در حال حاضر نتوانسته ایم از تمام ظرفیت خود استفاده کنیم. اما ما موفق شدیم 100 هزار تومان برای کشور ارز داشته باشید و حتی صادرات دیجیتال انجام دهید.

این شرکت همچنین در بخش درآمدهای غیر شهریه دانشگاه نقش داشته است در بازی بلک بلک درآمد را با واحد تبریز تقسیم می کنیم با توجه به ماهیت جدید فناوری، توسعه آن به زمان نیاز دارد.

آنا: محصول شرکت شما چه نیازهایی را برای مردم و کشور برآورده می کند؟

هاشم زاده: با توجه به پیشرفت تکنولوژی در عصر کنونی و افزایش تعداد کاربران، این نوع محصول جنبه تفریحی و سرگرمی دارد که با خلاقیت یا توانایی فنی تولید می شود، شاید بزرگترین کمک به ایجاد شغل و کسب درآمد در آینده نزدیک .

آنا: از کمبودها و خلأهای تجاری سازی محصولات فناورانه چه می دانید؟ و چه انتظاری به عنوان حمایت دارید؟

هاشم زاده: فقدان ارتباطات بین المللی، نبود ورودی مهارتی و عدم آشنایی خانواده دانش آموزان با توانایی ها و استعدادها از جمله کاستی ها و کاستی های تولید و تجاری سازی محصولات فناورانه است.

بیشتر در دوره رشد و توسعه مقدماتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تحت حمایت مادی و معنوی مرکز تحقیقات رباتیک و مرکز رشد این دانشگاه قرار داشت.

توقع اصلی فراهم آوردن فرصت برای جوانان و کمی صبر است. مسئولان می توانند با حمایت های مادی و معنوی به جوانان کمک کنند تا گام های بلندی بردارند تا ایده های کوچک یک جوان ایرانی به یک محصول تجاری تبدیل شود.

آنا: برای رشد و شکوفایی مراکز رشد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی چه پیشنهادی دارید؟

هاشم زاده: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با شرکت در بازدید از این مراکز و شرکت های فعال شرایط و امکاناتی را برای آشنایی دانشجویان با مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان از نزدیک فراهم کنند. از سوی دیگر شرکت های فناور برای ایجاد ارتباط و همکاری متقابل با دانشگاه باید کارآموزان خود را از بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ارائه دهند.

مراکز رشد باید به «مرکز» انتقال دانش و توسعه نیروی انسانی متخصص برای افزایش ارتباط بین مراکز رشد واحدهای مختلف تبدیل شوند.

مصاحبه: صفیه طاهرخانی

انتهای پیام/4078/

دکمه بازگشت به بالا