عمومی

بازگرداندن امانت‌های از دست رفته اعتماد مردم را ترمیم می‌کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم معارفه رئیس حوزه نمایندگی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تاکید بر اینکه مهم ترین وظیفه ما امانتداری است، اظهار داشت: باید امین و امین باشیم. به دنبال بازگرداندن اعتمادهای از دست رفته

وی ادامه داد: متأسفانه عده‌ای در گذشته با استفاده از موقعیت‌های خاص خود، برخی از زمین‌های کشاورزی برتر را غارت کردند. آنها به جای خدمت به مردم، از فرصت های شغلی خود برای خیانت به مردم استفاده کردند.»

امام جمعه قزوین تصریح کرد: باید تلاش کنیم امانت های از دست رفته را برگردانیم، همه بیاییم لیستی از امانت های از دست رفته و سوء استفاده شده جمع آوری کنیم و راه امیرالمؤمنین(ع) را طی کنیم و این امانت ها را برگردانیم.

بازگرداندن اعتماد از دست رفته اعتماد آسیب دیده مردم را باز می گرداند

نماینده فقیه در استان قزوین تصریح کرد: زمانی که این امانت ها به یغما رفت، اعتماد مردم نیز خدشه دار شد که با بازگرداندن این امانت ها، اعتماد آسیب دیده مردم نیز در کنار آن ها ترمیم می شود.

وی افزود: بسیاری از آشوب‌ها و فسادهایی که صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای ما برنامه‌ریزی می‌کنند، اگر بتوانیم صداقت و امانت‌داری را به مردم نشان دهیم، به باد می‌رود و آنها نمی‌توانند انجام هر کاری.”

آیت الله عابدینی تصریح کرد: اگر اعتماد مردم خدشه دار شود و احساس کنند در اعتمادشان خیانت شده است، دشمن اگر کمترین کار را انجام دهد و برای ما خطر ایجاد کند بیشترین نتیجه را خواهد گرفت.

دعا کردن به معنای اجرای عدالت و رفع تبعیض است

امام جمعه قزوین تاکید کرد: خداوند در سوره مبارکه حج فرموده کسانی که در زمین مقامی پیدا می کنند مثلاً قدرت، اختیار، امضا و نفوذ پیدا می کنند، اولین کاری که باید بکنند نماز است، اقامه نماز چیزی غیر از دلیل است. این است که نماز ایستاده ستون دین است، ستونی نیست که خوانده شود، بلکه باید انجام شود.

وی یادآور شد: وقتی می گوییم نماز ستون دین است به این معناست که دین را به بنایی تشبیه می کنیم که ستون آن نماز است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: می گویند وقتی قیامت می آید، خدا به نماز مردم نگاه می کند، اگر به نماز نگاه کند به چیزهای دیگر هم نگاه می کند، اما اگر نماز کسی ارزش خدا را ندارد. به او نگاه می کند، بعد هیچ چیز دیگری. او حتی نگاه نمی کند، حتی با وجود اینکه کارهای خوب زیادی انجام داده است، از جمله مراقبت از فقرا و این چیزها.

آیت الله عابدینی فرمودند: در دسته ای از احادیث آمده است که اگر نماز قبول شد چیزهای دیگر قبول می شود و اگر قبول نشد چیز دیگری قبول نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: در اینجا یک سوال مطرح می شود و آن اینکه منظور از اقامه نماز چیست؟ اگر عدل را اقامه کنیم، نماز را برپا کرده ایم، اگر با تبعیض مبارزه کنیم، نماز را برپا کرده ایم، اگر فساد و فحشا را از بین ببریم، نماز را برپا کرده ایم، اگر نماز برپا نشود، هنر توانایی رفع فساد را ندارد. طبق آیات قرآن، اگر نماز خوانده شود، هنر و معجزه رفع فساد و فحشا را دارد.

وی تصریح کرد: اگر برای مردم طعام می دادیم نماز را به جا آورده ایم، در حدیث آمده است که اگر نان نبود نماز و روزه هم نبود پس باید برای مردم رزق و روزی فراهم شود تا بتوانند. رسالت دینی، اخلاقی و اجتماعی خود را انجام دهند و تأمین امنیت غذا مانند نماز است.

تعارف حل بحران دشت قزوین را کنار بگذاریم

آیت الله عابدینی با تاکید بر اینکه در حل بحران دشت قزوین باید تعارف را کنار بگذاریم یادآور شد: فرصت های زیادی را از دست داده ایم، باید عاجل به فریاد دشت قزوین برسیم چرا که شرایط دشت قزوین بسیار نامساعد است و باید فکری جدی کرد. . ،

وی گفت: متاسفانه اکنون سفارش چاه های جدید بسیار آسان است، چاه ها به راحتی زمین را می مکند و باید جلوی این روند گرفته شود.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: ذخایر آبی دشت قزوین و غرق شدن دشت قزوین باید جدی گرفته شود، وقتی این اتفاقات جمع شود دیگر چیزی برای ما باقی نمی ماند چرا که در این صورت به جای نسیم مطبوع، دشت ما پر درخت می شود. ، گیاهان و فضای سبز. و کشاورزی برای ما ریزگردها به ارمغان می آورد، در این صورت دشت ما مرکز تولید ریزگردها برای ما و سایر استان ها می شود و باید ریزگردها را تنفس کنیم و کیفیت و کمیت آب نیز از دست رفته است.

وی گفت: برای جلوگیری از این اتفاقات باید با جدیت در این زمینه اقدامات مثبتی انجام دهید، باید با گشاده رویی، تعارفات را کنار بگذاریم و برای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

لازم به ذکر است در این مراسم از حجت الاسلام والمسلمین علی بهادری رئیس سابق حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین قدردانی و از حجت الاسلام وال مسلم ولی الله مصیبی به عنوان رئیس حوزه نمایندگی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی.

دکمه بازگشت به بالا