فرهنگ و هنر

«آکتور» جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی را از آن خود کرد

سریال «آکتور» جایزه بزرگ جشنواره «سریز مانیا» (Series Mania) فرانسه را شامگاه جمعه ـ چهارم فروردین ماه ـ از آن خود کرد.

به گزارش مجله زنده خبری به نقل از ورایتی، اولین حضور یک سریال ایرانی تولید شده در شبکه نمایش خانگی در رویدادی بین المللی، جایزه بزرگ بخش بین‌الملل جشنواره «سریزمانیا» را از آن خود کرد.

اختتامیه جشنواره فرانسوی «سریزمانیا» دقایقی پیش با اعلام برگزیدگان در شهر لیل برگزار شد که طبق اعلام سایت جشنواره، سریال «آکتور» جایزه بزرگ جشنواره در بخش رقابتی بین‌الملل را کسب کرده است.

در این بخش، چهار جایزه بهترین بازیگر زن و مرد، بهترین فیلمنامه و جایزه بزرگ جشنواره اهدا می‌شود.

«آکتور» در کنار سریال‌هایی از کشورهای آمریکا، فرانسه، اسپانیا، ژاپن و … که محصولات شبکه‌های بزرگ اپل تی وی پلاس، آرته، هولو، پارامونت و پرایم ویدئو هستند به رقابت پرداخت.

«سریز مانیا» یکی از جشنواره‌های بین‌المللی «سریال» در جهان است که سالانه در شهر لیل فرانسه برگزار می‌شود. امسال نیز این جشنواره، ۱۷ تا ۲۴ مارس (روزهای پایانی اسفند و ابتدای فروردین) با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف و مهمانان ویژه و منتخبی از سینماگران و چهره‌های سریال‌ها برگزار شد. رئیس هیات داوران این فستیوال «لیزا جو» Lisa Joy خالق سریال «وست ورلد» بود که از HBO پخش شده است.

حدود ۴۰۰ سریال از کشورهای مختلف برای حضور در این دوره جشنواره ثبت‌نام کرده بودند و تنها هشت سریال در بخش بین الملل مورد داوری قرار گرفتند.

«آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی، هم اکنون به صورت هفتگی از پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا پخش می‌شود.

تکمیل می شود.

دکمه بازگشت به بالا