عمومی

باید کشاورزی معیشتی لرستان به کشاورزی اقتصادی تبدیل شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سیروس ابراهیمی روز چهارشنبه در نشست با مجموعه رئیس، معاونین و مدیران ادارات تابعه جهاد کشاورزی لرستان، اظهار داشت: مجموعه جهاد کشاورزی به تعبیر ما از مزرعه تا سفره همراه مردم هستند و از این حیث دارای نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری هستند.

وی تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های سنگین سازمان جهاد کشاورزی، مردمی سازی یارانه، نظارت بر بازار، تنظیم بازار و … است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، اظهار کرد: برای تنظیم بازار و تأمین آن، چالش‌ها و سختی‌های زیادی وجود دارد و بار این سختی‌ها بر دوش سازمان جهاد کشاورزی است و به گونه‌ای فعالیت می‌کنند که هیچ گونه خللی در حوزه خدمات رسانی به مردم وارد نمی‌شود.

ابراهیمی، عنوان کرد: در این شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و به تبع استان، مجموعه جهاد کشاورزی با تمام وجود پای کار بوده و هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به کسب رتبه مطلوب در حوزه الگوی کشت در کشور، اظهار کرد: این مجموعه در حوزه کشت قراردادی، دانه‌های روغنی، تأمین نهاده‌ها، طرح جهش تولید در دیمزارها و… به جایگاه‌های خوبی در سطح کشور دست پیدا کرده است و قطعاً با برنامه ریزی های صورت گرفته فصل برداشت پر رونقی را در استان رقم خواهیم زد.

ابراهیمی، عنوان کرد: برنامه چهار ساله حوزه کشاورزی استان تنظیم شده است و برش سال ۱۴۰۱ انجام شده است، برش سال ۱۴۰۲ را نیز در دستور کار خواهیم داشت، البته در کنار این موارد، برش سال ۱۴۰۱ نیز ارزیابی خواهد شد تا کم و کاستی‌ها و نقاط ضعف و قوت مشخص و برنامه ریزی های لازم برای تقویت و اصلاح آنها در برش سال ۱۴۰۲ صورت می‌گیرد.

وی گفت: امیدوارم با تلاش دسته جمعی و همدلی مجموعه، کشاورزی لرستان در یک چشم انداز نه چندان دور از کشاورزی معیشتی به کشاورزی اقتصادی تبدیل شود و از داشته‌ها به نحو احسن استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، بیان کرد: ظرفیت اصلی ما در استان کشاورزی است و باید با برنامه، خلاقیت و ابتکار، تغییرات مثبتی را در این حوزه ایجاد کنیم و با تکیه بر داشته‌ها و توانمندی‌ها به آینده خوبی در حوزه کشاورزی دست پیدا کنیم.

ابراهیمی، تصریح کرد: مأموریت‌های جهاد به صلاح و صرفه مردم است و هر چه این سازمان بتواند روز به روز وظایف خود را بهتر انجام دهد، آسایش، امنیت و پررنگ‌تر شدن سفره مردم را در پی خواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا