عمومی

بازگشت ۷۰ واحد تولیدی راکد کردستان به چرخه تولید – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، اسماعیل زارعی کوشا عصر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی و تکریم روحانیون طرح هجرت در سنندج اظهار کرد: ۷۰ واحد از واحدهای راکد از سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند و تا پایان سال به ۱۰۰ مورد می‌رسد.

وی افزود: با وجود موانع حوزه اشتغال حرکت بزرگی شکل گرفته و این در حالیست که سال گذشته اختصاص اعتبار ۲۲ هزار میلیارد ریال در حوزه اقتصادی و احیای واحدهای راکد از سوی مجلس رد شد.

استاندار کردستان بیان کرد: رفع معضل بزرگ آب در سنندج، افتتاح فرودگاه سقز و راه آهن همدان- سنندج در سفر دوم و سوم رئیس جمهور به کردستان بود و مصوبات یک بخش از کار و تحقق آن مهمتر است.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: استان در بین ۲۸ سفر استانی، در جذب اعتبارات رتبه اول را کسب کرده و دور اول سفر رئیس جمهور به کردستان، جذب ۶۰ هزار میلیارد ریال بود که به طرح‌های کلان تخصیص و پروژه‌های مورد انتظار مردم به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: افزایش نظارت و پایین آوردن نرخ کالای تولیدی موضوع دیگر است و از آنجا که استان مولدی نیستیم برخی کالاها نرخ بالایی دارند و برای ساماندهی این وضعیت هم در تلاش هستیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه وضعیت تولید در بخش دیگر به شرایط عمومی کشور و در بخش کلان است، بیان کرد: هیأت دولت به استان‌ها برای وارد کردن گوشت قرمز مجوز اعطا کرده که در حال رایزنی برای واردات آن هستیم.

وی گفت: کار پایش و عملیات ژئوفیزیکی با ۸۰۰ میلیارد ریال انجام و ذخایر قطعی معدنی به بیش از یک میلیارد تن و ذخایر طلای قروه به‌صورت قطعی هشت برابر فعالیت حال حاضر است.

استاندار کردستان اذعان کرد: زنجیره فولاد قروه هم احیا شد و تلاش برای ایجاد صنایع تبدیلی کامیاران در حوزه گوجه فرنگی، برچسب امنیتی بودن کردستان را حذف و زمینه سرمایه‌گذاری با تکیه بر ظرفیت‌های فرهنگی را فراهم کرد.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: نرخ تورم و گرانی که مساله اصلی نارضایتی مردم است در دولت سیزدهم با رشد نقدینگی کنترل و حرکت به سوی موفقیت در کشور فراهم شده است.

‌دولت با شعار مردم‌مداری صادقانه خدمت می‌کند

وی ادامه داد: دولت در شرایطی روی کار آمد که ارتباط مردمی با بدنه دولت و اعتماد به پایین‌ترین حد ممکن رسیده بود، با وجود همه اینها با اعتقاد به شعار اصیل انقلابی‌گری و مردم مداری تا امروز صادقانه به مردم خدمت شده است.

زارعی کوشا گفت: خدمات ارائه شده در طول دوران بعد از انقلاب، قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و گازرسانی یکی از مواردی است که کردستان را جز استان‌های پیشرو قرار داده و در آستانه تحقق ۱۰۰ درصدی پوشش این نعمت هستیم.

وی تصریح کرد: پروژه‌های بزرگ بر جای مانده و شاخص‌های نامناسب اقتصادی کار پرحجمی را برای دولت در استان ایجاد کرده و راهبرد توجه ویژه با در نظر گرفتن شرایط بودجه‌ای و تحریم‌ها حلال مشکلات است.

استاندار کردستان افزود: تبعیض مثبت دولت در بحث تخصیص اعتبارات و بودجه به استان هم حائز اهمیت است و در سه سفر در ۲ سال توسط رئیس جمهور به کردستان بیش از اعتبار سالانه جذب استان شد.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: برچسب دیگری که به استان، زده می‌شود نرخ مشارکت پایین در انتخابات است که امیدواریم کمک شود تا این تکلیف برای توسعه کردستان وضعیت بهتری به ارمغان آورد.

وی گفت: لزوم تبیین نقش مشارکت مردم در انتخابات و استمرار خدمت و پیشرفت و پایداری امنیت توسط روحانیون ارزشمند است.

دکمه بازگشت به بالا