عمومی

همایش استانی شعر بومی مازندران برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احسان آهنگر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران شامگاه چهارشنبه در همایش استانی شعر بومی مازندران با عنوان «دل پئی» به میزبانی شهرستان نور و در راستای دومین کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان در بخش ویژه شهدای خدمت گفت: عوامل مختلفی برای ماندگاری یک نهضت وجود دارد که یکی از مهمترین آنها اخلاص و نیت اولیه آن نهضت و یا انقلاب است.

وی افزود: نهضت‌های زیادی در طول تاریخ شکل گرفته که دوام و طول عمری نداشتند اما نهضت عاشورا و قیام حضرت سیدالشهدا روز به روز در حال گسترش نه فقط در جهان اسلام بلکه فراتر از آن می‌باشد و مهمترین علت آن اخلاص حضرت اباعبدالله علیه السلام بود.

احسان آهنگر اضافه کرد: کسی که کارش را برای رضای خدا انجام دهد، خدا نیز وی را عزیز و ماندگار و جاویدان می‌کند و همانطور که می‌دانید و می‌بینید در طول تاریخ افراد زیادی آمدند و رفتند تا نور نهضت حسین را خاموش کنند اما نمی‌دانستند که در شهادت حضرت ابا عبدالله حرارتی است در قلوب مؤمنین که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انقلاب اسلامی گفت: شکل گیری انقلاب ما نیز به تاثی از نهضت و قیام عاشورا بود از همین رو از ابتدای شکل گیری تا سالیان سال پس از پیروزی، عده‌ای زیادی با جنگ اقتصادی، فرهنگی، نظامی و.. کوشیدند در عزم و اراده مردم و حمایت از انقلاب خدشه و خلل وارد کنند اما ایران و نظام اسلامی با وجود همه ضعف‌ها و کاستی‌هایی که غیرقابل انکار است، مقتدرانه با حضور و پشتیبانی همه جانبه مردم رو به جلو می‌رود.

آهنگر تصریح کرد: صحنه‌های باشکوه حضور مردم در تشییع و تدفین شهدای خدمت برگ زرین دیگری بود که مردم کشور برای تکریم شخصیت مجاهدان انقلابی که مخلصانه برای خدمت به خلق کوشیدند رقم زدند.

وی افزود: دلیل آنکه امروز قیام عاشورا زنده است، روایتگری اهل بیت پس از حضرت سیدالشهدا و واقعه عاشوراست که سینه به سینه نقل شده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی با فرهنگ ایثار و شهادت عجین شده از همین رو شاهد تداوم بیش از پیش آن هستیم و امروز نیز وظیفه ماست تا در هر لباس و مسئولیتی دین خود را به شهدا ادا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر ابزار نافذ و جذاب هنر در انتقال آرمان‌های انقلاب و ادای دین به مجاهدان و شهدای تاریخ گفت: فرهنگ ایثار و شهادت بخشی از هویت ماست و باید این آرمان‌ها به شکل‌های مختلف برای نسل‌های جوان و نوجوان ما بازگو و تشریح شود که در این میان زیرک کسی است که از ظرفیت هنر استفاده کند.

وی اضافه کرد: زبان بومی و گویش دلنشین محلی مازندرانی ارزش و زیبایی کار را چند برابر می‌کند و برگزاری این رویداد هنری ارزشمند در شهرستان نور و خوانش شعر محلی شاعران در رثای شهدا فرصتی مغتنم برای شناخت و بهره گیری از هنر هنرمندان غنی استان در زمینه شعر بومی و ترویج این فرهنگ خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا