اقتصادی

۵۰۰ میلیون هزینه کردم و حمایت نشدم!

لذت رانندگی با وسیله نقلیه دو منظوره که هم غذایی برای گشت و گذار در دریا است و هم مناسب سفرهای زمینی است ، قطعاً یک تجربه هیجان انگیز خواهد بود.

به گزارش مجله زنده خبری ، روزنامه خراسان همچنین می نویسد: محمود مظلومی مخترع وسیله نقلیه دوزیستی دو منظوره است. وقتی این ایده در ذهن او ، روند تولید و کاربردهای ماشینش جرقه زد ، در این باره با او صحبت کردیم.

من این ماشین را در پارکینگ خانه ام ساخته ام

این مبتکر و تکنسین متولد بندرانزلی در مورد ایده و طراحی این پروژه و هفت ماه کار تخصصی روی آن صحبت کرد و گفت: این پروژه در ایران وجود نداشت و من همچنین در ارتقا promoting گردشگری در شهرم و حمایت از آن نقش داشتم. صنعت ، بنابراین تصمیم گرفتم این ماشین را ایجاد کنم. من به خودم ایمان داشتم که می توانم این کار را انجام دهم ، بنابراین برای حمایت از ایده های خود به سازمان های مختلفی رفتم ، اما مورد حمایت قرار نگرفتم. سپس خودم ، کم کم شروع به کار روی آن کردم و در اواخر سال 1998 آن را تمام کردم. “من فقط یک فروشگاه لوازم فروشی دارم و این ایده را در پارکینگ خانه ام درک کردم.”

ماشین دو منظوره من 2 موتوره

مظلومي با اين مقدمه كوتاه ادامه مي دهد: “هيچ ماشين دو كاربرد ديگري در ايران وجود ندارد و چند كشور ديگر كه اين نوع اتومبيل را دارند در واقع كارخانه هاي اتومبيل سازي خود را توليد مي كنند گزینه شناوری را به ماشین اضافه کنید. . در واقع ، تولیدکنندگان اتومبیل در کشورهایی که این فناوری را دارند با سازندگان کشتی خود همکاری می کنند و دوزیستان تولید می کنند. من اولین نفری هستم که در ایران چنین خودرویی را ساختم. این ماشین دارای دو موتور است ، یکی برای دریایی و دیگری برای زمین. به محض رسیدن او به ساحل ، چرخهایش شروع به باز شدن می کنند و از مسافرانش در امتداد ساحل پیاده می شود. “وزن این خودرو 2 تن و ظرفیت سرنشین آن بین 8 تا 10 نفر است. 5 متر طول ، 2 متر عرض و 20 سانتی متر عرض و ارتفاع آن 3 متر و 20 سانتی متر است.”

آلودگی این خودرو برای دریا صفر است

هر مخترع با پیگیری دغدغه ها و اهدافی که تعریف می کند ، وارد حوزه اختراع و اختراع می شود. مظلومی درباره خود گفت: “انگیزه من برای ساخت یک ماشین دو منظوره نشان دادن توانایی هایم ، کمک به اقتصاد کشورم بود و همچنین امیدوارم که اختراع من بهانه ای باشد برای تولیدکنندگان خودروهای ما برای دیدن و کار کردن.” انگیزه ها و اهداف علاوه بر همه اینها ، جذب گردشگر و رونق بخشیدن به این صنعت یکی از دغدغه های ذهنی من بود که خوشبختانه متوجه شدم و البته در ساختن آن مشکل زیادی داشتم. در طول راه ، من قصد دارم یک شرکت تاسیس کنم و این وسیله نقلیه دو منظوره را گسترش و هیدرولیک کنم. همچنین بدانید که قایق های موتوری و قایق های دو زمانه که در دریا هستند ، گازهای خروجی آنها در آب است و آلودگی زیادی را به دریا وارد می کنند. وی افزود: در همین دریای خزر بیش از یك میلیون قایق دو زمانه داریم كه دارای دود اگزوز در آب است ، اما اتومبیلی كه من ساختم سرعت سوختگی بالایی دارد و باعث آلودگی دریا نمی شود و روغن به دریا می ریزد.

واکنش مقامات به اختراع من فقط خنده بود

متاسفانه برخی از مردم دوزیستان را به نام خود ثبت کردند اما آن را نساختند. » وی ادامه داد: مسئولان گفته اند كه ما برای آزمایش اختراع شما برنامه كامل می خواهیم ، اما من نباید برنامه و فرمول كامل ماشین را به آنها بدهم ، زیرا این یك مشكل شدید است و آنها بعداً می توانند خودشان این كار را انجام دهند. واقعیت این است که برخی از کارمندان ما بی خیال و خواب آلود هستند و روزی که برای یافتن ماشین آمدند ، واکنش آنها خنده بود. هم اکنون نیز برای تولید خود ، که از آن پشتیبانی نکرده اند ، حداقل باید از تولید آن حمایت کنند. من 500 میلیون برای ساخت این ماشین هزینه کردم. “البته با پیگیری هایی که انجام دادم ، در آینده نزدیک پروانه بهره برداری وی صادر می شود تا به عنوان نمونه مورد استفاده قرار گیرد.”

افراد اطراف من گفتند شما توانایی تهیه این پروژه بزرگ را ندارید

از او در مورد واکنش مردم از شهر و مناطق اطراف آن در مورد ساخت این ماشین می پرسم ، که می گوید: «در ابتدا ، وقتی ما شروع به کار کردیم ، همه ناامید شدند و گفتند که شما توانایی تهیه چنین پروژه بزرگی را ندارید! اما هنگام ساخت آن ، همه از دوستان گرفته تا تکنسین ها از ساخت چنین اتومبیل خوشحال و متعجب شدند و گفتند که این اختراع برای شهر و کشور ما افتخار است. خوشبختانه تاکنون از قایقرانهای محلی ناراحت نشده ام و چرا این کار را کردی و نان ما را پختی؟ اما اگر به تولید انبوه برسد بعید است برخی از مردم آن را سنگسار کنند. “من خانواده ام را هر از گاهی برای سرگرمی با این ماشین بیرون می برم.”

غرق شدن این ماشین امکان پذیر نیست

مهمترین نکته در ساخت اتومبیل نجات جان مسافران و مسافران است که مظلومی می گوید: ”علاوه بر اینکه مسافران از جلیقه نجات استفاده می کردند ، از شش مخزن هوا نیز برای تأمین زندگی هرچه بیشتر استفاده کردم. در لحظه های خطر و خدای ناکرده ، اگر اتفاقی در دریا بیفتد ، مثلاً تصادف رخ دهد ، موتور خراب شود یا به دیواره سنگ برخورد کند ، غرق نشوید. بلکه می گویم شش مخزنی که روی ماشین نصب کردم مانند یک جلیقه نجات است و مسافران با ایمنی کامل سوار می شوند. همچنین شناوری این شش مخزن را افزایش می دهد و در مواقع خطر فرو نمی رود. این ماشین ضد آب است و سقف و دیواره های آن توسط آب نفوذ نمی کند. در واقع این ماشین در همه جا ضد آب است. ماشین آنقدر سنگین است که موج دریا تاثیری روی آن ندارد. اگر بدنه اصلی آن نیز سوراخ شود و آب به آن وارد شود ، روی سطح باقی می ماند. “همچنین یک محفظه در بالای سقف وجود دارد که هوا وارد کابین می شود و از طرف دیگر متابولیزه و خارج می شود.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا