فرهنگ و هنر

توسط محمد غفاری در هشتمین روز از معرفی ده کتاب



مجله زنده خبری / قم محمد غفاری در هشتمین روز از ده کتاب خود لیست متنوعی از شعر و رمان های داخلی و خارجی را ارائه می دهد.

این روزها با شیوع گسترده ویروس عروق کرونا ویروس ، تنها توصیه ای که پزشکان می توانند انجام دهند ، قرنطینه کردن خانه به امید شکستن چرخه انتقال است.

ماندن برای مدت طولانی در خانه می تواند دشوار باشد و می تواند برای فرد و خانواده وی مشکلاتی ایجاد کند ، به خصوص که تعطیلات تاجگذاری همزمان با تعطیلات نوروزی ، نام اجتماعی ، مهمانی و مسافرت ایرانیان.

اما همیشه می توان با تجربه ، دشواری ها و سختی ها به فرصتی تبدیل کرد. تعطیلات اجباری برای کسانی که عاشق تحصیل هستند می تواند بهترین فرصت برای ماندن در خانه و تأخیر در کتاب باشد. همچنین می تواند به ایجاد و تحکیم فرهنگ کتابخوانی مبتنی بر جامعه منجر شود.

ما به نوبه خود به نویسندگان و شاعران مشهور و با استعداد رسیدیم و از آنها خواستیم که ده کتاب از بهترین کتاب های خود را با توضیحی مختصر ارائه دهند و واردات کتاب را در اولویت قرار دهند. به آثار معاصر.

به عنوان نفر هشتم در روز هشتم ، به شاعر و معاون گروه هنری قم ، محمد غفاری نزدیک شدیم. محمد غفاری
وی متولد 19 اوت ، دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم ارتباطات و شعر از مجموعه شعر آستانه است.

وی همچنین جشنواره هایی همچون جشنواره شعر دفاع مقدس ، کنگره شعر نگهبان ، کنگره شعر فاطمیون را برگزیده و در حرفه ادبیات خود مجموعه های بسیاری از شعرهای مذهبی را در زمینه های مختلف گردآوری کرده و به عنوان دبیر اجرایی و مدیر اجرایی بیش از سی کنفرانس.

در مصاحبه با مجله زنده خبری ، غفاری ده کتاب زیر را به عنوان ده لیست برتر برای مطالعه عید معرفی کرد:

اول ، اظهارنظرهای دلقک: “ایده های دلقک” اثر هنریکه بل و شریف لنکرانی از انتشارات امیرکبیر ، بازگو کردن آزادسازی کنوانسیون های روزانه و پیچیدگی جهانی که هرکدام از ما می خواهیم اما می خواهیم. خیانت به خودمان و بی کفایتی. هرگز امکان پذیر نیست. آنچه در این کتاب می خوانیم ، زندگی دلقک عاری از هرگونه محدودیتی است که گاهی فرض های ذهنی مخاطب را با بیان های فلسفی او به چالش می کشد.

دوم ، جنگ چهره زن ندارد: اگر مانند من در تاریخ جنگ جهانی دوم هستید ، این کتاب شگفت انگیز را از دست ندهید. مجموعه ای که از تاریخ شفاهی حضور زنان مبارز اتحاد جماهیر شوروی در جبهه نبرد گرفته شده است. اولین کتاب تاریخ که جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرده است!
این اثری از سوتلانا الكساندرنا الكسیویچ است و توسط عبدالمجید احمدی از انتشارات چشمه ترجمه شده است.

سوم ، رمان لاله: انقلاب اسلامی سال 6 پر از وقایع خارق العاده ای است که آنگونه که باید چهار دهه بعد در ادبیات منعکس نشده است. اسماعیل فصیح در «لاله درخشان» از انتشارات جانان ، به سبک و سیاق خود ، وقایع انقلاب را در قالب یک داستان متحرک برای مخاطبان بازگو می کند.

چهارم: قلعه و قلعه: داستان های پرتره از مشاهیر تاریخی همیشه جالب و آسان برای خواندن است و حتی زیباترین داستان زندگی شیخ شهاب الدین سهروردی است. داستانی براساس ترکیبی بسیار خواندنی از رمز و راز اسلامی و آموزه های زرتشتی ، توسط سید یحیی یاسرابی از انتشارات قو!

پنجم ، برنامه نویس: اگر به دنبال کتابی هستید که هیجان و خلاقیت جوان و پیر امروز را برانگیزد ، “برنامه نویس” را بخوانید. داستان یک دانشجوی نخبه که کشف ها و کارهای متنوع ما باعث می شود افتخار کنیم و افتخار ملی خود را بالا ببریم ، توسط وحید حسنی از انتشارات سوره آنلاین!

ششم ، رمان نخل و نارنجی: در داستان زندگی بزرگان تاریخ می توانید کتاب “نخل و نارنجی” درباره زندگی شیخ مرتضی انصاری را بخوانید و لذت ببرید. کتابی که بعد از آرزو خواندم می خواهم وحید یامین پور به جای نویسندگی و سیاست به تألیف خود بپردازد نه وحید یامین پور از انتشارات جمکران!

هفتم ، شعرهای منتخب قیصر امین پور: وقتی قیصر امین پور بهترین شعرهای خود را انتخاب می کند ، خواندن مطالب همیشه آسان و خواندن آن آسان تر است. این کتاب کایزر باید یک کتاب بالینی برای همه شاعران باشد و به ویژه معرفی عالی آن چند کلاس در آموزش است. آن را از دست ندهید.

مجموعه شعر هشت باران: اعظم سعادتمند یکی از بزرگترین شاعران زن زمان ما است که دیدگاه متفاوتی نسبت به اتفاقات پیرامون خود دارد. احساسات و تجملات زنانه قطعاً هنگام ترکیب با تجملات و هیجان نتیجه مثبت و الهام بخش خواهد بود.
مجموعه شعرهای آیینی The Rain After Snow مجموعه ای از جهان توزیع متفاوتی از جهان دارد که خواندن آن را توصیه می کنم.

پنجمین مجموعه شعر: این مجموعه را بخوانید تا ببینید چقدر شعر معروف و عمیقاً شاعرانه ، بدون نام و نشان است. اشعار معنی دار و دقیق که از خواندن آنها لذت خواهید برد. شاعر محمد مهدی خانمحمدی این مجموعه را در شهر ادب منتشر و منتشر کرده است.

دهمین مجموعه شعر معاصر: مهره ها و ظرفیت های برخی شعرها در نگاه اول واضح نیست و در حالی که در مورد آن تأمل می کنید کمی از شعر و اکتشافات لذت خواهید برد.

مانند بسیاری از اشعار رضا یزدانی در “هیراس” که ما را در قالب های کلاسیک و عجیب و غریب نامه همراهی می کند ، به ما اجازه نمی دهد که به سادگی بخوانیم و از آن عبور کنیم. برای لذت بردن از شعر نیمایی “هاشا” را بخوانید؛ نوشته شده توسط رضا یزدانی رضا یزدانی و انتشارات شهر ادب!

مرضیه نافری ، حامد حجتی ، فاطمه دولتتیه ، علی اصغر عزتی پاک ، محبوبه حاجی مرتضایی ، حامد اشتری و سمیه عالمی در طی چند روز گذشته ده لیست برتر خود را ارائه داده اند.

در روزهای آینده نویسندگان و شاعران دیگری را در قم و ده نکته آنها برای خواندن کتاب در ایام تعطیلات قرآن در نوروز معرفی خواهیم کرد.

انتهای پیام


تمام مقالات سایت بر اساس پرتال پیشرفته خبری، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، به همین خاطر مسوولیت این نوشته از سایت بر عهده منابع خبری بوده و وب سایت مجله زنده خبری هیچ مسوولیتی در قبال انتشارات سایت ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا