عمومی

تحسین اقدام دریایی ایران

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری ،
رئیس جمهور کوبا ، میگوئل دیاز-کانل در توئیت توییت کرد که نخستین پنج نفتکش ایرانی که حامل سوخت در آبهای ونزوئلا هستند ، “کشوری که به دلیل تحریم های آمریکا با کمبود بنزین روبرو است.” استقبال مینماید.

رئیس دولت کوبا در حساب توییتر خود گفت که اقدام ایران به معنای شکستن محاصره “غیرقابل قبول و جنایتکارانه” است که توسط ایالات متحده به ونزوئلا تحمیل شده است.

او همچنین از هشتگ “همبستگی زنده در بین مردم” برای تأکید بر همبستگی ، به ویژه در برابر ایالات متحده استفاده می کند.

براساس گزارش های رسمی ونزوئلا ، نفتکش ایرانی Fortune روز یکشنبه وارد آبهای بندر ال پالپاسی شد.

با وجود تحریم ها و تهدیدهای ایالات متحده ، ورود نفتکش های ایرانی به ونزوئلا با واکنش تحلیلگران و کارشناسان در سراسر جهان روبرو شده است.
گفته می شود که از این طریق ایران ایالات متحده را تحقیر کرده و نشان داده است که می تواند با امپریالیسم آمریکا مخالفت کند.
ولادیمیر آدریانا سالاس ، تحلیلگر بین المللی ، صبح دوشنبه در مصاحبه ای به HispanTV گفت: “این مطمئناً نمونه ای از جهان است که می توانند در برابر امپریالیسم ، به ویژه امپریالیسم نسل کشی مانند ایالات متحده مقاومت کنند.”
سارگازی ، یک دانشمند سیاسی ، همچنین گفت ورود کشتی ایرانی به ونزوئلا برای ایالات متحده آمریکا یک چالش بود. “نفتکش ایرانی وارد ونزوئلا آمریکا را تحقیر می کند”
شنبه شب ، کشتی فورچون ایرانی با حمل بیش از 1.5 میلیون بنزین ، به رغم تحریم ها و تهدیدهای واشنگتن ، به عنوان بخشی از اتحاد تهران-کاراکاس وارد ونزوئلا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا