فرهنگ و هنر

ابتلای تعدادی از بازیگران به کرونا / لزوم توقف پروژه‌های سینمایی تا اطلاع ثانوی

معاون برنامه ریزی و نظارت تاج فرماندهی مبارزه با فساد اداری کرونا در تهران با اشاره به درخواست این ستاد مبنی بر تعلیق پروژه های سینمایی تا اطلاع ثانوی ، گفت: “ما از وزارت جهت خواسته ایم پروژه های فیلم را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد. تا زمانی که سرعت بیماری کاهش یابد و پروتکل ویژه ای توسط معاون وزیر بهداشت برای آنها تهیه شود.

در مصاحبه ای با مجله زنده خبری ، دکتر علی ماهر وی در مورد درخواست ستاد تاج تهران برای اعمال محدودیت در پروژه های سینمایی گفت: به دنبال درخواست انجمن بازیگران و تحقیقات ستاد کرونا تهران مشخص شد که متأسفانه تعداد زیادی از بازیگران از جمله تعدادی از بازیگران مشهور متضرر شده اند. بیماری Covid_19.

وی افزود: عمدتا به این دلیل که در رختکن این افراد باید در خانه باشند و با تجهیزاتی که می تواند توسط همه آلوده و مورد استفاده قرار گیرد ، تاج می گیرند و بیماری انتقال می یابد. در همان زمان ، بازیگران صحنه های فیلمبرداری نمی توانند از ماسک استفاده کنند و به طور طبیعی در معرض خطر انتقال بیماری هستند.

ماهر ادامه داد: مهمترین مسئله این است که ما در فضای تصویربرداری پروژه امکانات لازم را نداریم. با توجه به صحبت هایی که با این دوستان داشتیم ، آنها چندین پروژه سینمایی را برای ما مثال زدند که در آن تهیه کننده حتی تجهیزات اولیه مانند ماسک ، الکل و ضد عفونی کننده ها را تهیه نکرده است. بر این اساس ، در شرایط فعلی ، ما از وزارت جهت خواسته ایم تا اطلاع ثانوی ، تا زمان كاهش درجه بیماری ، پروژه های فیلم را به حالت تعلیق درآورد و پروتكل ویژه آنها توسط معاون وزیر بهداشت تدوین شود.

ماهر گفت: درخواست ما خطاب به وزیر جهت یابی بوده و این پروژه ها نیز تحت نظارت وزارت جهت یابی است که باید در این زمینه معرفی کنند.

در نامه فاطمه معتمدآریا – رئیس انجمن بازیگران فیلم ایران ، خطاب به دکتر علیرضا زالی – فرمانده ستاد آرونا علیه تاجگذاری در تهران در آن آمده است: “همانطور که در اخبار شنیده اید و شاهد آن هستید ، در روزهای اخیر تعدادی از بازیگران کشورمان به دلیل حضور در صحنه های سینمایی به بیماری بیماری کرونا قلب مبتلا شده اند و در بیمارستان یا خانه تحت درمان و مراقبت قرار گرفته اند. بهترین بازیگران پیشکسوت بر اثر این بیماری درگذشتند.

در حال حاضر تعدادی از پروژه های سینمایی و تلویزیونی در حال تولید و فیلمبرداری هستند و طبق گفته سازندگان این آثار ، همه پروتکل های بهداشتی در محل فیلمبرداری رعایت می شوند ، اما لازم به ذکر است که در بازیگران فقط بازیگران ، بدلکاران و هنرمندان حضور دارند. وقتی جلوی دوربین هستند ، آنها نمی توانند از ماسک استفاده کنند و نمی توانند فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

شورای مرکزی انجمن بازیگران فیلم ایران انتظار دارد مسئولان مربوطه از سازمان فیلم ، سازمان صدا و سیما ، وزارت بهداشت و ستاد ملی تاج بیش از هشدارها و افزایش تعداد بیماران و قربانیان بیماری و صدور ویژه اقدام کنند. دستورالعمل های محل کار و اجتماعات پرخطر ، به سرعت در مورد سلامتی فعالان فیلم ها و سریال هایی که فیلمبرداری می شوند ، به ویژه هنرمندان جلوی دوربین ، بسیار آسیب پذیر و دارای شرایط اضطراب آور ، اقدام می کنند و مانند کار با سایر مشاغل و اجتماعات پرخطر ، رسما و ضمانت های اجرایی آنها را ارائه دهید.

“سلامت اجتماعی قطعاً از طریق کار یکپارچه و پذیرش عمومی از رهنمودهای بهداشت شکل می گیرد.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا