اجتماعی

آثار محدودیت‌های کرونایی بر کاهش مرگ و میر بر اثر تصادفات/ احتمال برقراری مجدد محدودیت‌ها

سخنگوی ستاد ملی کرونا ، در حالی که آخرین مصوبات را برای کارمندان تشریح کرد ، دریافت واکسن کرونا ، طرح منطقه شهید سلیمانی و روند بیماری در کشور را توضیح داد.

به گزارش مجله زنده خبری ، دکتر علیرضا رئیسی گفت: نتیجه ای که امروز شاهد آن هستیم نتیجه تلاش مردم و کارمندان است. در طی این چند هفته ، مردم بسیار خوب عمل کردند و رعایت پروتکل ها به بیش از 85٪ رسید و امیدوار کننده بود که ما می توانیم زنجیره انتقال بیماری را بشکنیم. اما این محدودیت ها هم قابل برگشت و تقویت هستند و هم می توانند کاهش یابند. به دنبال پروتکل ها ، شاخص های ما بهبود می یابند. مصوبات اخیر ستاد ملی در مارونا اهمیت کامل مصوبات و محدودیت های هوشمند است. به عنوان مثال ، تهران اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارد ، اما اگر هر هفته آمار به ما بگوید ، وضعیت قرمز می شود و محدودیت ها برمی گردد. این برای همه شهرهای نارنجی و زرد صدق می کند.

وی افزود: با اجرای دقیق پروتکل ها ، طی دو هفته شاهد کاهش مراجعه به مراکز درمانی و 5 هفته دیگر کاهش مرگ و میر خواهیم بود. محدودیت های ما از 26 نوامبر آغاز شد و 43 شهر در آن تاریخ محدودیت داشتند و 46 شهر نیز در 5 نوامبر محدودیت داشتند. آزمایش ها بیشتر شده و سخت گیری های ما بیشتر شده است.

رییسی با بررسی وضعیت تاج در سراسر جهان گفت: “یک موج جدید با 2800 مرگ در روز ایالات متحده را لرزاند.” در انگلیس افزایش جدیدی وجود دارد و تعداد کشته ها در حال افزایش است. یک سایت معتبر پیش بینی مرگ و میر تاجی را در کشورها انجام می دهد و آنها برای ما پیش بینی کردند که در اواسط ماه دسامبر مرگ و میر ما از 1000 نفر در روز فراتر رفت ، اما با کمک مردم این پیش بینی شکسته شد ، در حالی که این پیش بینی برای سایر کشورها درست است. درآمد حاصل از آب.

5 استان با گرایش صعودی بیماری

وی افزود: ما سه موج بیماری را در کشور تجربه کرده ایم و پس از پیروی از پروتکل ها و محدودیت ها ، موج سوم در حال کاهش است. مداخلات انجام شده براساس تصمیمات ستاد ملی تاج و تخت ، در 5 آبان ، 14 آبان و 1 آذر انجام شد و همه آنها منجر به قطع طولانی شدن بیماری شد. استان های اردبیل ، قزوین ، گلستان ، گیلان ، مازندران روند صعودی یا افزایشی بیماری را تجربه می کنند.
از 160 شهر سرخ 64 شهر قرمز ، 279 شهر نارنجی و 105 شهر زرد است.

وی درباره روند صعودی تاج در استانهای شمالی کشور توضیح داد: دلیل این روند صعودی به 4 هفته قبل و سفرهای انجام شده برمی گردد. 11 شهر در استان فارس ، 9 شهر در استان گلستان ، 6 شهر در مازندران ، 5 شهر در قزوین ، 4 شهر در گیلان و اصفهان ؛ ما در استان های آذربایجان غربی ، خراسان رضوی و شمالی ، اردبیل ، کرمان و ایلام 3 شهر سرخ داریم. این نشان می دهد که برای کنترل بیماری باید به شهرهای سرخ این استان ها مراجعه کنیم.

وی افزود: “ما سه سناریو برای این بیماری پیش بینی كرده بودیم.” در سناریوی سه ، روند صعودی ادامه داشت ، در سناریوی دو ما به سادگی مرزها را پوشانده و دنبال کردیم ، و در سناریوی اول در بالای بیماری متوقف شدیم. اگر در سناریوی اول باقی بمانیم ، 30،000 بیمار دیگر در بیمارستان بستری می شوند و 4600 نفر دیگر می میرند ، که این تأثیر پروتکل ها را نشان می دهد.

وی همچنین تاکید کرد: ما هنوز 7 شهر داریم که باید توجه ویژه ای به آنها داشته باشیم که تمایل به افزایش بیماری دارند. در اردبیل و پارس آباد در آذربایجان غربی ، نطنز در اصفهان ، هلیل آباد در خراسان رضوی ، راور کرمان ، بندرترکمن در گلستان و رودبار در گیلان ، حتی روند بیکاری متوقف نشده و همچنان در حال رشد است. در 11 شهر بیماری متوقف شده است اما کاهش نیافته است. این تعداد شامل شهرهای ساری ، آمل ، بهشار ، آکالا ، فاروج ، سنگر ، هورسین ، نائین گورکان ، رشت ، فارسان است. پروتکل ها در این شهرها کم بود یا دوره های خانوادگی داشتند.

ویروس کرونا از بین نرفته است

رییسی گفت: “ویروس از بین نرفته است و مردم باید آن را به خاطر بسپارند.” اگر محدودیت ها برداشته شود و پروتکل ها رعایت نشوند ، همه رنگ ها از بین می روند. امروز در ستاد ملی تصمیم خوبی گرفتیم که محدودیت ترافیک را از 9 شب تا 4 صبح ، به جز شهرهای قرمز ، در شهرهای نارنجی معرفی کنیم که برای شب آینده و مهمانی های یلدا خوب خواهد بود.

اثرات مهار کننده های کرونا ویروس در کاهش تصادف

وی در مورد آخرین آمار مربوط به اختلالات عروق کرونا ویروس در شهرهای سرخ گفت: 30 هزار خودرو در ورودی شهرها توسط دوربین جریمه شدند و 14 هزار خودرو نیز جریمه دستی شدند. ترافیک درون شهری در شهرهای سرخ حدود 8،400 ترافیک درون شهری در شهرهای سرخ در ساعت محدود کردیم. خوشبختانه در طول این 14 روز ، این حادثه منجر به مرگ 45٪ و این حادثه منجر به 50٪ کاهش خسارت شد.

مجازات متخلفین در قرنطینه چیست؟

وی در مورد ردیابی بیماران با کد ملی گفت: طبق آخرین آمار ، 31 میلیون تحقیق درباره افراد مثبت از پایگاه داده ما گرفته شده است و ما به 4637 فرد آلوده که می خواستند سوار وسایل نقلیه شوند ، اجازه ورود به هواپیما را ندادیم. و غیره.”. دادن. این متخلفان خدمتی دریافت نکردند و 200 هزار تن جریمه و قرنطینه شدند. تاکنون حدود 25000 پیامک برای افرادی که قرنطینه را نقض کرده اند ارسال شده است. طرحی محله محور برای مقابله با تاج بسیار م beثر خواهد بود.

رییسی ادامه داد: کشور ما بیش از 40 سال سابقه در زمینه بهداشت و درمان دارد. این پروژه در زمینه مراقبت ، نظارت و پشتیبانی در جغرافیای محله کار می کند. محدود کردن زنجیره ویروسی راه حل اصلی نیست ، بلکه فرصتی برای جدا شدن ، حمایت و حمایت از بیمار است.

تلاش های اخیر برای تولید واکسن کرونا ویروس

وی در سخنرانی خود در تلویزیون گفت که واکسن کرونا ویروس چه زمانی به ما تحویل داده می شود: “ما از دو طریق تلاش می کنیم ، دو شرکت دانش بنیان و از طریق دیگری عضویت در صندوق کاکس 16 میلیون و 800 هزار دوز در در مرحله بعد یک مرحله و حدود 20 میلیون دوز را رزرو کردیم. بعید است هیچ چیزی از ایالات متحده وجود داشته باشد ، اما کاکس قول داده است که واکسن حفظ شده را به ما عرضه کند ، اما ما همزمان در حال تولید و واردات هستیم. البته حتی کشورهایی که واکسیناسیون را شروع کرده اند نیز نباید از رعایت توصیه های بهداشتی غافل شوند.

وی درباره واکسن آنفلوانزا نیز گفت: ما این واکسن را دریافت کرده ایم و هنوز هم به دلیل فصل سرما قابل استفاده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا