حوادث و رویدادها

دستگیری ۶۷۰ سارق و زورگیر در تهران/ واکنش پلیس به حواشی حادثه بهمن در ارتفاعات تهران

رئیس پلیس صوفیه با اعلام خبر دستگیری 670 مجرم در مرحله چهلم پروژه رعد ، با وجود هشدار هواشناسی ، عملیات برخی از مجتمع ها را گفت: “این سوال را باید از کارشناسان و نگهبانان مربوطه پرسید و پلیس هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه ندارد. ”

به گزارش مجله زنده خبریسردار حسین رحیمی در حاشیه فاز چهلم پروژه رعد گفت: “هنگامی که فاز اول پروژه رعد به پایان رسید ، گفتیم که این پروژه ها با جدیت دنبال می شود و امروز می بینیم که رعد به ایستگاه چهلم خود رسیده است و درک می کند ادامه خواهد داد ، زیرا سارقان و جنایتکاران همیشه در آنجا هستند و ما همیشه باید با آنها کنار بیاییم.

وی با بیان اینکه در این مرحله از طرح رعد 312 دستور قضایی اجرا شده است گفت: در مجموع 670 نفر به جرم دست داشتن در سرقت های کوچک ، سرقت از خانه ، زورگیری ، سرقت تلفن همراه و سرقت دستگیر شدند. .

رئیس پلیس صوفیه با بیان اینکه برخی از این افراد به صورت باند فعال بودند ، افزود: در همین راستا 134 باند متلاشی شدند. تاکنون بیش از 3100 مورد سرقتی از جمله 137 خودرو و موتورسیکلت از کلیه دستگیرشدگان کشف و ضبط شده است.

رحیمی با بیان اینکه 802 مورد سرقت نیز در این پرونده بررسی شده است ، گفت: ارزش واقعی اموال مسروقه حداقل 14 میلیارد تن بوده است.

وی با بیان اینکه این عملیات از اوایل هفته جاری آغاز شد گفت: هفت اسلحه و سلاح شکاری ، 98 فشنگ مهمات و 101 سلاح سرد مورد استفاده در خفقان و زورگیری ، به استثنای کشفیات در این مرحله از پروژه رعد. ای

رحیمی گفت که حدود 100 کیلوگرم مواد مخدر نیز از زندانیان کشف و ضبط شده است. وی در خصوص کشف کالای قاچاق گفت: ارزش کالای قاچاق کشف شده بالغ بر 13 میلیارد تن است. تعداد بیش از 321 هزار مورد است ، در این رابطه حدود 28 نفر دستگیر و 31 پرونده پیگیری شد.

به گفته رحیمی ، پرونده ای برای بازداشت شدگان تشکیل شده و آنها برای ادامه تحقیقات به دادسرا ارسال می شوند.

رحیمی در پاسخ به سوالی درباره حادثه شمال تهران گفت: پلیس در این زمینه اقدامی نکرد و ما به همراه هلال احمر ، آتش نشانان و سایر امدادگران وارد عمل شدیم. البته کارشناس هواشناسی هشدار داده بود که به دلیل برف و باران نباید کوهنوردی انجام شود ، که متاسفانه برخی افراد به آن توجهی نکردند.

وی در مورد فعالیت برخی مجتمع ها با وجود هشدار هواشناسی گفت: این سوال باید توسط کارشناسان مراجع ذیربط مطرح شود و پلیس در این زمینه مسئولیتی ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا