عمومی

در نقد یک پوستر؛ تحریف سخنان رهبری

این تصویر در واقع تحریف سخنان مدیریت است:

در بررسی پوستر  تحریف کلمات رهبری

رفع موانع تولید به معنای رفع کلیه موانع ذهنی ، ساختاری ، رویه ای و عینی از جمله تحریم ها است. این مانع اصلی است که از یک سو مانع واردات مواد اولیه ، فن آوری های پیشرفته ، دانش لازم برای مدیریت سرمایه گذاری و مدیریت تولید می شود و از سوی دیگر مانع صادرات محصولات کار به همسایگان و جهان و جهان می شود. بازگشت درآمد. به این ترتیب ، میله ها ، زنجیره ها و دیوارهای محدودیت تولید در دست کسی است که در قالب تحریم های ظالمانه ، استراتژی “عدم صادرات” ، بازگشت پول از نفت و تولید روغن به ممنوعیت را اجرا می کند دولت’. “
تولید البته باید جهش داشته باشد ، اما اگر حجم فعلی تولید اجازه صادرات و معاملات مالی را بدهد ، وضعیت ایران بسیار بهتر خواهد شد.

ما چیزی به نام “تولید برای تولید” نداریم ؛ البته این در اتحاد جماهیر شوروی سابق وجود داشت. کالاها تولید می شدند اما ارزش مبادله ای و صادراتی نداشتند. تولید “در بازار” و “برای بازار” نبود زیرا شوروی کمونیست بازار را قبول نمی کرد. این یک واقعیت برای خود جهانی بود و بود ، می توانست بدون نگرانی در مورد “تولید برای بازار جهانی” “بماند” و زنده بماند “بنابراین محصولات بی کیفیت برای مصارف داخلی تولید شدند.

اما در ایران امروز ، تولید برای تولید بی ربط است ، تولید برای بازار مهم است و بازار یک مفهوم ملی ، فراملی ، منطقه ای و جهانی است.
لازم است که تصویری از این سد ، که مسئول این نرده ها است ، ترسیم شود ، رفع سد تولید به معنی برداشتن دیوار دو لایه ای است که تحریم ها و خودتحریم ها در اطراف ایران کشیده اند ، نه “حصار نمادین” مانند یک علامت . اگر توسط دولت برداشته شود ، به جای حصار نمادین برای جلوگیری از تولید ، یک دیوار واقعی وجود دارد که باید برداشته شود.
رفع موانعی مانند رفع موانع معاملات بانکی و تلاش برای رفع تحریم ها به معنای رقابت پذیری اقتصاد ملی با رفع موانع استفاده ایران از سیستم تأمین مالی جهانی ، زنجیره ارزش و تدارکات به معنای افزایش شفافیت به معنای افزایش سرمایه اجتماعی از طریق مشارکت حداکثری است.
بر خلاف این تصویر ساده از تولید ، این یک رقابت یک به یک نیست که در آن یکی رقابت کند و دیگران موظفند موانع را از سر راه او بردارند و در نهایت ، چون رقیبی ندارد ، برنده میدان بی چون و چرای است.

* ارسال شده در کانال شخصی نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا