عمومی

۴۱ سال غفلت از سقوط فراموش نشدنی آمریکایی ها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان: ظاهر حادثه طبس و آسایش الهی رخ داده در آن بیانگر روایتی عالی است که همیشه “خشمگین” بوده است. یک ایده“یادآوری می کند.

حادثه ای که بیش از سه دهه در صحرای طبس رخ داد سرود افراد سیگاری آمریکا و پیروان آن را در هم کوبیدند و دستان خدا در صحرای بایر زمین لرزه ای فراموش نشدنی را به قلب استکبار انداخت.

این عملیات قرار بود در تاریخ 4 و 5 از اردیبهشت در طبس و تهران انجام شود. وقتی هواپیماها و هلی کوپترها وارد طبس شدند ، پیوندهایی که همه چیز را با نظارت تصویری رصد می کردند ، مکرراً می گفتند که همه چیز آرام است و عملیات به خوبی پیش می رود.

چند متر قبل از فرود طوفان رخ داد. سیستم هیدرولیک یکی از هلی کوپترها از کار افتاد ، دو هلی کوپتر دیگر با هم برخورد کردند و آتش گرفتند و هشت سرباز آمریکایی دستگیر شدند.

ماجرای طبس یکی از مشهورترین توطئه های آمریکا علیه انقلاب است. این واقعه یکی از بزرگترین عجایب قرن گذشته محسوب می شود ، زیرا شیطان بزرگ با تمام امکانات و مزایا جیری یکی از پیچیده ترین امکانات نظامی پا به خاک ایران گذاشت و در همان زمین مسطح شد.

نمونه سوره فیل

به گفته مورخان ، حادثه طبس نمونه دیگری از سوره فیل است. متاسفم اردیبهشت 59 ، یوم فیل مورد دیگری وجود داشت که نمادی ماندگار در تاریخ اسلام است.

شاید به همین دلیل است که خاطره 5 اردیبهشت 1980 برای مردم فراموش نشدنی است و جشن آن هر ساله تکرار می شود.

اگرچه سهل انگاری بزرگی از سوی مسئولان در ارائه این حادثه به نسل جدید وجود داشت ، اما باید تشکر کرد که این رویداد بین بین المللی مسئولان برنامه های ویژه یادبودی را در تقویم کاری خود دارند من بستن.

در سالهای اخیر همزمان با پنجم اردیبهشت ماه ، اقشار مختلف مردم و مقامات کشوری ، استانی و شهرستانی در صحرای طبس گرد هم آمده اند و این روز را با اجرای ویژه برنامه های مختلف گرامی داشته و بار دیگر جلال ایران را تجلیل می کنند. آنها در جهان ظاهر شدند.

با ورود ویروس کرونا به کشور و خراسان جنوبی ، این برنامه ها به فضای مجازی نیز تسری یافته و حضور فیزیکی افراد را کاهش داده است.

برگزاری مسابقات مجازی ، راوی بیا دیگه افراد حاضر در صحرای طبس از تلویزیون هاوران و اجرای سرود با حداقل برخی از افراد از جمله برنامه هایی است که مقامات به احترام حادثه طبس امسال برنامه ریزی کرده اند.

صحرای طبس ، راوی فراموش شده در کویر

در حقیقت ، صحرای طبس بهترین راوی معجزه ای است که قلب تاریخ را به لرزه درآورد. تفسیر آیه «و مَکَرُوا و مَکَرَاللّه وَاللّه خَيْرُ الکماکِرینَ»باید از صحرای تفتیده طبس درخواست شود.

از دید مردم ایران ، طبس فراتر از نام یک کویر در دور دست کویر است. این مکان یادآور محافظت الهی از زمین و مردمی بود که نمی توانستند در برابر قدرت و ستمگران مقاومت کنند.

عظمت این نکته این است که تاکنون همان کویر باقی مانده است و کمتر به رونق آن توجه شده است. مکانی که می تواند با تبلیغات محیطی مناسب و اجرای پروژه های برنامه ریزی شده یک رویداد بزرگ باشد ، امروزه از جذابیت کمتری برخوردار است. از آنجا که فعالیت های فرهنگی مقامات در 41 سال گذشته از اردیبهشت به 5مین کاهش یافته و پروژه ها در جاده ساختمانی رها شده است.

امروز در صحرای طبس فقط چند لاشه هواپیما و لاشه هواپیمای این حادثه وجود دارد که طبق برنامه کارمندان نیمه تمام زیر آفتاب سپری می شوند.

اجساد و اسناد در صورت عدم درمان ، در آینده ای نه چندان دور در زیر آفتاب ، طوفان و باران هویت خود را از دست می دهند.

بی توجهی به پروژه موزه استکبارستیزی

بنا به پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و تأیید رهبر فرزانه انقلاب در 14 مارس 2009 ، موزه بین المللی استکبار ستیزی باید در صحرای طبس مستقر شود.

سالها از تصویب این قانون می گذرد ، اما نه موزه ساخته شده و نه جنایات آمریکایی.

با توجه به بین بین المللی واقعیت شکست غم انگیز ایالات متحده در صحرای طبس ، همه دستگاه ها باید به صحنه بیایند و با ساخت این پروژه پیام بزرگ این واقعه را به جهانیان منتقل کنند.

خبرگزاری آنلاین ، برای جلب توجه مسئولان به این نکته ارزش ، گزارشی با عنوان «پروژه بین بین المللی “آنها برای ساماندهی موزه در دسترس هستند / هیچ اعتباری ندارند.”

با انتشار این گزارش ، پیش از ظهر روز شنبه ، 25 فروردین ، ​​جلسه بررسی مشکلات و مشکلات پیش روی پروژه و برنامه موزه استکبارستیزی طبس طراحی شده به مناسبت گرامیداشت سالگرد حادثه ، 25 مه به ریاست استاندار خراسان جنوبی اداره شد.

اگرچه تصمیماتی در این جلسه توسط مقامات عالی رتبه استانی اتخاذ شده است ، اما ضروری است که سرعت کار متولیان افزایش یابد تا نسل جدید از دیدن معجزه خدا در قلب بیابان کوتاهی نکند.

تأکید استاندار بر تسریع در ساخت موزه

حمید مالیخولیا وی پیش از این ، طی جلسه بررسی مشکلات پیش روی این پروژه ، وی گفته بود که حادثه در صحرای طبس یکی از بزرگترین امدادهای غیبی و الهی برای ملت ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی بوده است ، وی اظهار داشت: نسل های آینده باید از حوادثی مانند انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس آگاه هستند و بگذارید این حادثه را در صحرای طبس قرار دهیم.

وی توضیح در مورد حادثه طبس را به عنوان سلاحی در امنیت کشور م andثر و بازدارنده دانست و افزود: “به دلیل محدودیت های تاج ، ادارات فرهنگی ، شامل. اوقا فرهنگ و رهنمودهای اسلامی باید این واقعه را با کمک رسانه ها و از طریق فضای مجازی تبیین کنند.

استاندار خراسان جنوبی خواستار نصب تابلوهایی برای موزه طبس در دو طرف مسیر صحرای طبس شد و گفت: با توجه به اینکه اعتبارات لازم برای ساخت موزه بین المللی استکبار طبس اختصاص داده شده است.

ساخت موزه در ماه ژوئن آغاز شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفتگو من می گویم وی با اشاره به برنامه های یادبود پنجم اردیبهشت گفت: برگزاری نشست بزرگ حسین جماران با تعداد محدودی پرسنل ، پخش ویژه برنامه صحرای طبس از تلویزیون و مصاحبه با حاضران در این نشست از جمله برنامه های امروز است. . “

غلامرضا فلاحی شعرخوانی و اجرای سرود در صحرای طبس را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: امسال به دلیل پخش شدن تاج ، برنامه های یادبودی در فضای مجازی برگزار می شود.

وی از کاوش موزه استکبار طبس در طی 3 خرداد خبر داد و افزود: 10 میلیارد تومان در بودجه امسال و 5 میلیارد تومان در سال قبل برای این پروژه اختصاص یافته است.

فلاحی با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت 1500 متر مربع احداث می شود ، گفت: بازسازی پروژه کار اجرایی آستان قدس رضوی را برای ساخت مسجد ، مراکز رفاهی و مغازه ها آغاز می کند.

اگرچه در تصمیم گیری جیری مسئولان ساخت پروژه ملی استکبارستیزی در سوم خرداد امسال تعمیر می شوند ، اما داستان تلخ کمبود اعتبار برای این پروژه فراموش شده نباید تا روند اجرای آن تکرار شود اش بیش از این معطل نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا