اقتصادی

بسیج همه امکانات کشور برای عبور از چالش کمبود برق

سخنگوی صنعت برق از بسیج همه امکانات کشور برای غلبه بر چالش کمبود برق با تصمیم هیئت دولت خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری ، مصطفی رجبی مشهدی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مصوبه 30 ژوئن هیئت وزیران ، با اشاره به تبصره (ز) ماده 38 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ماده صد و یک و سی و هشتمین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب و صادر شد که بر اساس آن استانداران در سراسر کشور موظفند نظارت و هماهنگی را بر رعایت سقف تأمین برق اعلام شده از طرف وزارت نیرو

به گفته رجبی مشهدی ، بر اساس این مصوبه ، استانداران باید با استفاده از روشهایی مانند تغییر زمان شروع و پایان دفاتر (موضوع (87) برای امور عمرانی ، مصرف دستگاههای اجرایی ، دفاتر ، بانکها و سازمانهای مردم نهاد عمومی را به 50 مورد کاهش دهند. مدیریت خدمات) ، روشنایی جاده و جاده را تنظیم می کند ، میزان مصرف را در بخشهای صنعتی ، کشاورزی و تجاری کنترل (کنترل) می کند و از سایر برنامه های مدیریت برق پشتیبانی می کند.

سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس این مصوبه ، ادارات موظفند دمای محیط کار را حداقل در ساعت کار 25 درجه سانتیگراد تنظیم کرده و سیستم خنک کننده و روشنایی غیرضروری را در خارج از ساعت کار خاموش و در مورد عدم انطباق ، شرکت توزیع برق. “برق می تواند برق آنها را قطع کند.

رجبی مشهدی همچنین به وظیفه این مصوبه در خصوص شناسایی مراکز استخراج ارزهای رمزپایه اشاره کرد و گفت: بر این اساس ، وزارت نیرو موظف است با همکاری وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات ، کشور و اطلاعات و قانون ، شناسایی ، جمع آوری کند. نهادهای اجرای قانون جمهوری اسلامی ایران. و فعالیت مراکز و دستگاههای غیر مجاز برای استخراج رمزهای عبور ارز را متوقف کنید.

سخنگوی صنعت برق همچنین به صنایع اشاره کرد: “هیئت وزیران همچنین به صنایع بزرگ دستور داده است که از 6 ژوئن تا پایان ماه اوت اقدامات لازم مانند تغییر ساعت کار یا برنامه ریزی تعطیلات و تعمیرات را برای کاهش حداقل مصرف انجام دهند. “3000 مگاوات شبکه ملی از ساعت 12 کار خواهد کرد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه توافقات بین صنایع و وزارت نیرو در قالب طرح های تشویقی برای مدیریت اوج به قوت خود باقی است ، ادامه داد: صنایعی که بدون رعایت سقف مجاز تا 21 تا 6 صبح مصرف خود را صرف کنند مشمول مشوق است مدیریت مصرف وزارت نیرو خواهد بود.

رجبی مشهدی تاکید کرد: بر اساس این مصوبه ، کلیه صنایع از جمله پتروشیمی ، فولاد ، شهرهای کشاورزی و صنعتی و دفاتر دارای نیروگاه ، ژنراتور کوچک یا مولد اضطراری در ماه های گرم سال و تا پایان شهریورماه به تولید حداکثر نیاز دارند. ظرفیت نیروگاه یا ژنراتورهای آنها. وزارت نفت موظف است گاز مورد نیاز این نیروگاه ها و ژنراتورها را از ابتدای خرداد تا پایان شهریور تأمین کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا