عمومی

زبان هنر بهترین گزینه برای معرفی حاج قاسم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه پاسداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تقدیر از فعالان عرصه موسیقی از ویژه برنامه های سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر روز سه شنبه با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد. و آموزش پزشکی، رئیس بنیاد شهید و جمعی از هنرمندان پیشکسوت و جوان عرصه موسیقی در تالار رودکی برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت دهه مبارک فجر و تبریک این مراسم حضرت علی (ع) گفت:

وی افزود: امسال تمامی جشنواره های دهه فجر میزبان جشن های مختلف فرهنگی و هنری اعم از کتاب، جایزه جلال، جشنواره های سینمایی، تئاتر، موسیقی و… برای ارائه و تجلیل از آثاری است که در مقام بزرگان بوده است. شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی اختصاص یافت.

توجه به هنر در جامعه ای که در معرض آسیب های اجتماعی است، مهم است، زیرا وقتی جامعه ای از هویت خود فاصله می گیرد، قطعا آسیب می بیند و می لغزد; بنابراین وقتی جامعه فرهنگی و هنری ما به شخصیت حاج قاسم سلیمانی می پردازد، او دقیقاً به جنبه نمادگرایی و هویت ملی می پردازد.

رئیس حوزه هنری ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی مظهر هویت ایرانی و اسلامی است. حاج کاسم قهرمان ایران و جهان اسلام است و کمتر مولفه ای توانسته است سپهر ایرانی و اسلامی را به هم پیوند دهد.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: در زندگی حاج قاسم سلیمانی عشق به ایران و ایرانی و علاقه به اسلام و اهل بیت(ع) هیجان انگیز است و این مشکل عادی نیست و مهم است. به آن توجه کنید. .

همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ادامه راه حاج قاسم سلیمانی به عنوان مدرسه اشاره می کنند، این نشان دهنده نماد ایرانی اسلامی شخصیت حاج قاسم حاج قاسم است و هیچ زبانی به عنوان زبان هنر نمی تواند با آن مقابله کند. این مشکل.

اسماعیلی با اشاره به اجرای موزیکال «حاج قاسم زنده است» به خوانندگی گلمرضا صنعتگر، گفت: این موسیقی در اولین روزهای شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی مردم به حاج قسام در دل و ذهن همه مردم نشست. قاسم هنوز زنده است و با تمام مفاهیم قرآنی ما پیوند خورده است و این نشان دهنده قدرت موسیقی و شعر اصیل است.

وی در عین حال گفت: بنابراین باید فلسفه هنر به گونه ای باشد که بتواند مردم را به سوی خدا سوق دهد.

در این مراسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور صادق آهنگران، علیرضا افتخاری، علی محمد مودب، غلامرضا صنعتگر، قاسم صرافان، علیرضا قزوه، امیرحسین سمیعی، محمدرضا چراغعلی، عبدالجبار اریحیم اهیمی کهایی، آرمان مهربان، امیر حقانی، محسن حسینی، حسین ستاری فر، علی چراغی، حسین صیامی، محمد رسولی، میلاد هارونی، بهرام پاییز، امیرحسین زاده، سعید اسلامی، طاها باغان جوادی، طاها چوسان ای دهیلان خالی و از هنرمندان جوان فعال در عرصه موسیقی بودند. موضوع حاج قاسم سلیمانی.

سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر از 22 بهمن ماه به دبیری حسن ریاحی آغاز شد و چهارشنبه 26 بهمن ماه به کار خود پایان می دهد.

دکمه بازگشت به بالا