فرهنگ و هنر

اربعین رسانه‌ای تمدن ساز و انسان ساز است

اربعین وسیله ای برای تمدن سازی و انسان سازی است

مدیرکل باشگاه توسعه مدیریت و سواد رسانه ای یونسکو در ایران معتقد است: اربعین به عنوان راهی برای انسان سازی و نقطه ای برای جریان سازی برای رسیدن به تمدن منتهی به ظهور، همه ابعاد رسانه ای را دارد.

به گزارش مجله زنده خبری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی نوریجانی اظهار کرد: اربعین نه تنها یک نقطه اثرگذار تاریخی است، بلکه به عنوان مسیری برخاسته از خون پاک حضرت سیدالشهدا علیه السلام با همه امکانات است. تمدنی، خلق مردم و پتانسیل های جریان ساز که در مقیاس همه گیر و فراگیر هستند.

وی با بیان اینکه مولفه های این مسیر باعث شده تا قرن ها دشمنان برای کاهش و کاهش آثار آن سناریو نویسی کنند، تصریح کرد: سناریوهایی که هدفشان قطع بال سرخ شهادت برخاسته از نهضت حضرت طرالله و سبز است. بال هیچ نتیجه ای به دست نیاورده اند جز اینکه ضعف خود را به تصویر بکشند.
نوریجانی معتقد است مسیر نهضت اربعین، مسیر منتهی به ظهور، با خواست خداوند است و این پیوند با خواست خداوند، زمینه های تقویت فرهنگ مهدویت را فراهم می کند.
وی در پایان تاکید کرد: اربعین حرکت شور و نشاط و پیوند با عقل برای شناخت بهتر مسیر متعالی اسلام است که برگرفته از خون سیدالشهدا (علیه السلام) و همه انسان هاست. شهدای این راه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا