استانی

تشکیل قرار گاه ویژه ساماندهی اسناد و اراضی قولنامه‌ای در استان البرز

به گزارش مجله زنده خبری از البرز; جلسه شورای قضایی و صیانت از حقوق بیت المال استان البرز با حضور «حسن بابایی» معاون نظام قضایی و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و حسین فضلی هاریکندی، چ. دادگستری استان البرز، حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز و اعضای این شورا امروز در استان البرز برگزار شد.

در ابتدای این برنامه حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: در خصوص تثبیت اراضی و قانون کاداستر اقدامات خوبی در سطح محاکم کشور انجام شده است. دستگاه قضایی استان البرز یکی از اولین استان هایی است که قانون حدنگار را با موفقیت اجرا کرده است.

راه اندازی دفتر ویژه تنظیم اسناد و قراردادهای زمین در استان البرز

وی افزود: با توجه به وسعت بافت حاشیه ای و فرسوده استان البرز با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر و اینکه اکثر املاک آن دارای سند است، امروز جلسه تخصصی ساماندهی اسناد و اراضی مستند به شورای حفاظت تشکیل شد. حقوق وزارت دارایی در استان البرز تأسیس و تأسیس شد. سایر استان های کشور نیز با محوریت روسای دادگستری تشکیل شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: 20 میلیارد تومان اعتبار در اختیار این کمپ قرار می گیرد که امیدواریم با همکاری سازنده، با رعایت و تفسیر صحیح قوانین، وضعیت املاک در رهن روشن شود. .

وی با اشاره به سخنان رئیس قوه قضائیه در شورای عالی قضایی گذشته مبنی بر اینکه ما در خدمت مردم هستیم و نباید خدمت به مردم را فراموش کنیم، گفت: اگر املاک فرسوده دچار حادثه شوند و مشکلی برای مردم ایجاد شود ما مسئولیم. و ما باید قبل از آن مشکل را حل کنیم

بابایی گفت: صدور سند برای املاکی که عاری از مشکل هستند موجب توسعه اقتصادی می شود.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم شهر را مدیریت کنیم باید صاحبان پلاک ها را بشناسیم، گفت: در صورت نهایی شدن موضوع کاداستر و اجرای قانون تعیین حریم مکان های مختلف حداقل 70 درصد موارد. که وارد دادگاه های این حوزه شوند کاهش می یابد.

رئیس سازمان ثبت و اسناد اراضی کشور گفت: مستندسازی اراضی کشاورزی و تعیین نحوه کاربری و حریم و بستر رودخانه ها از تغییر هدف و کاربری حریم رودخانه ها جلوگیری می کند.

وی مردم استان البرز را مردمی پرتلاش، انقلابی و فداکار دانست و گفت: اقدامات نابهنجار و غیرانسانی اخیر برخی فریب خوردگان را نباید به گردن همه مردم انداخت.

اولویت صدور اسناد در مقاطع فرسوده

بابایی تصریح کرد: هزینه نقشه برداری املاک استان البرز از مردم اخذ نمی شود و قطعات فرسوده در اولویت صدور اسناد هستند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: صدور سند از وقوع جرم و تخریب اموال جلوگیری می کند و برای مردم بدون هزینه خواهد بود.

صدور سند 90 درصد اراضی مازاد دستگاه های دولتی به نام وزارت راه، مسکن و شهرسازی

بابایی در خصوص کمک رونق مسکن گفت: برای 80 تا 90 درصد مازاد اراضی ارگان های دولتی که در واحدهای ثبتی اعلام شده بود، سندی به نام وزارت راه، مسکن و شهرسازی و به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی صادر شد. دولت.

وی افزود: از 460 هکتار اراضی متعلق به دستگاه های دولتی استان البرز، 322 هکتار آن سند مسکن و شهرسازی شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه جهش تولید مسکن در دولت سیزدهم یک تکلیف است، از دستگاه هایی که زمین مازاد دارند درخواست کرد که هیچ اقدام خاصی برای کمک به صدور سند به نام دولت انجام نشده است. آنها را اعلام می کند.

بابایی گفت: در صورت نیاز اعتبارات را افزایش می دهیم تا اساسا مشکلات بافت فرسوده استان البرز و ساکنان آن برطرف شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تا روز گذشته سه هزار و 62 هکتار از اراضی مازاد دستگاه های دولتی به نمایندگی از دولت به وزارت مسکن و شهرسازی صادر شده است.

وی افزود: مساحتی بیش از 30 میلیون و 600 هزار متر مربع در داخل بافت و مساحتی نزدیک به 45 هزار هکتار خارج از بافت به مساحت حدود 450 میلیون متر مربع به نام وزارت مسکن و شهرسازی.

بابایی تاکید کرد: همکاران حوزه ثبتی و اسنادی در کشور موظفند با جهش تولید مسکن موضوع صدور سند را در دستور کار قرار دهند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ملک و زمین در سال های اخیر همواره موضوع جرایم بوده و جرایم شبکه ای زیادی در این حوزه شکل گرفته است.

سال آینده هیچ ملک و زمینی در استان البرز بدون سند نخواهد بود

وی با اشاره به اینکه هشت راهکار عمده از سوی مقام معظم رهبری برای حفاظت و صیانت از اراضی مطرح شده است، گفت: بخشی از راهبرد پنجم مربوط به شناسایی اراضی است تا متر به متر زمین ها فعال شود.

بابایی افزود: نباید نگران باشیم که با صدور سند بعداً مالک دیگری پیدا شود چرا که در صورت مغایرت طبق قانون اسناد و مدارک بررسی می شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: اگر برای حریم اراضی کشاورزی سند بدهیم، از امروز در هر شرایطی که هستند، در آن صورت سوء استفاده از زمین و ساخت و ساز در زمین های کشاورزی مجاز می شود. “

وی تاکید کرد: برای صدور سند محدودیتی وجود ندارد و طبق بیانات مقام معظم رهبری هر متر زمین باید صاحب سند باشد.

بابایی گفت: سال آینده هیچ ملک و زمینی در البرز بدون سند نخواهد بود و تمام هزینه های مربوط به نقشه و حذف بافت های فرسوده بر عهده مردم نیست بلکه خود سازمان ثبت اسناد است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: پرونده های مربوط به حاشیه نشینی باید به صورت جهادی در دستور کار قرار گیرد و چند استان کشور تا پایان سال مرزبندی کاداستر را جشن می گیرند.

48

دکمه بازگشت به بالا