عمومی

بزرگداشت علامه قرآن‌پژوه در بندر بوشهر برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مدیر بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر عصر سه‌شنبه در این آئین گفت: کتابت ۱۱ جلد قرآن رمزدار یا متقارن با ایده و خط آیت‌الله معتقد ریشهری مهمترین اثر ماندگار این قرآن‌پژوه بزرگ است.

عبدالکریم مشایخی ادامه داد: هر صفحه این قرآن ۱۱ سطر دارد و آغاز خطوط اول با آخر، دوم با دهم، سوم با نهم، چهارم با هشتم و پنجم با هفتم دارای یک حرف مشترک هستند که معجزه قرآن کریم را بیش از پیش برای مسلمانان و مردم جهان نمایان می‌کند.

بزرگداشت علامه قرآن‌پژوه در بندر بوشهر برگزار شد

آیت‌الله میرزا حسین معتقد اهرمی یا ریشهری در سال ١٢١١ هجری شمسی در شهر اهرم تنگستان استان بوشهر متولد و پس از گذارندن تحصیلات ابتدایی خود عازم عراق شد.

وی پس از بازگشت به بوشهر در مدرسه سعادت بوشهر به تدریس دروس عربی و ادبیات پرداخت و در سال ١٢٩٩ هجری شمسی در سن ٨٨ سالگی دار فانی را وداع گفت و در محله ریشهر شهر بوشهر به خاک سپرده شد.

به‌مناسبت نکوداشت هشتمین سالگرد روز قرآنی بوشهر و یکصدودومین بزرگداشت کاتب «قرآن رمزدار» ادیب عارف و عالم ربانی میرزا حسین معتقد ریشهری ملقب به فاضل اهرمی، مراسم فرهنگی و پژوهشی، از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در سرای قرآن محله صدف بوشهر برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا