عمومی

روزه خواری علنی خلاف قانون است/تمهیداتی برای مسافران اندیشیده شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی صبح چهارشنبه در دیدار اعضای شورای قضایی استان با قدردانی از تلاش های دادگستری استان برای باز کردن گره ۱۶ ساله پتروشیمی استان اظهارکرد: مشکلاتی که هیچکس برای حل آن قادر نبود با ورود مسئولان قضایی استان حل شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه تلاش های دادگستری استان در زمینه مبارزه با فساد هم قابل تقدیر است، گفت: با فساد باید قاطعانه برخورد شود و به اشد مجازات برسند و به صورت مداوم هم اطلاع رسانی شود تا بدانند با این افراد برخورد می شود.

وی ادامه داد: در مشکلات اجتماعی هم اگر با علت ها مبارزه شود، مشکل حل می شود.

نورمفیدی بیان کرد: گزارش هایی به دست ما مبنی بر روزه خواری علنی در منطقه ناهارخوران گرگان به دست ما رسیده و به نظر می رسد باید از نظر فرهنگی با کمک ستاد امر به معروف و نهی از منکر به اطلاع مردم رسانده شود که روزه خواری نه تنها خلف شرع که بر خلاف قانون نیز است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: باید مکان هایی برای مسافران برای پخت و پز و صرف غذا تدارک دیده شود تا به صورت علنی و در کنار جاده اصلی غذا نخورند و بنرهایی هم در شهر نصب شود

امام جمعه گرگان ادامه داد: افراد از کنار این مسیر رفت و آمد می کنند و می بینند این پرده دری حکم خدا است و اگر همشهریان ما اگر روزه نمی گیرند در منزل غذا میل کنند.

نورمفیدی با بیان اینکه مسئولان استانی وظیفه خود را در حد شرعی و قانونی عمل کنند، گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، شورای فرهنگ عمومی تذکر دهند و به مردم اعلام کنند که روزه خواری علنی خلاف قانون است البته تمهیداتی هم برای مسافران و افرادی که توان روزه گرفتن ندارند، اندیشیده شود.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این دیدار کمک به رفع موانع حقوقی پتروشیمی گلستان را شاخص ترین اقدام دستگاه قضایی استان در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: این پروژه را به صورت اقتصادی تعیین تکلیف کردیم و بدین وسیله از تحمیل هزینه به سهامداران جلوگیری شد.

حیدر آسیابی افزود: در این پرونده اگر گره های حقوقی آن باز نمی شد هلدینگ خلیج فارس وارد کار نمی شد و با تضمین دستگاه قضایی این پروژه را تحویل گرفت.

وی ادامه داد: در حاضر همه تشریفات قانونی به پایان رسیده است و با برگزاری مجمع دوم سهامداران و افزایش سرمایه از سوی هلدینگ خلیج فارس به عنوان سرمایه گذار جدید، اواخر فروردین اقدامات حقوقی تمام گردیده و اقدامات اجرایی ان اغاز می شود.

آسیابی در این جلسه از تلاش های دادگستری در مبارزه با فساد گفت و افزود: با تلاش های انجام شده پارسال ۸۱ کارچاق کن، کارشناس و وکیل متخلف و باند شاهدان دروغین، شناسایی و دستگیر شدند.

دکمه بازگشت به بالا