اقتصادی

در فرآیند هک سایت دولتی، داده‌ای نشت نشده است

این سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که تغییر در نمای ورودی سایت برای نظارت بر مدیریت 23 پروژه اولویت دار دولت الکترونیکی از نظر نشت اطلاعات چیزی برای هکرها حاصل نکرده است.

به گزارش مجله زنده خبری ، روز گذشته رسانه ها گزارش دادند که وب سایت 23 پروژه اولویت دار دولت الکترونیکی به آدرس e-monitor.ito.gov.ir هک شده و اطلاعات آن غیرقابل دسترسی شده است. در همین راستا ، سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که سیستم مانیتورینگ 23 پروژه اولویت دار دولت الکترونیکی در تاریخ 11 نوامبر 2016 مورد حمله قرار گرفت که منجر به انتشار برخی اخبار نادرست در این زمینه شد. به همین دلیل ، توضیحاتی جهت آگاهی افکار عمومی ارائه می شود.

سیستم نظارت بر مدیریت 23 پروژه اولویت دولت الکترونیکی به منظور نظارت بر درخواست های عمومی در هفته دولت ارائه و در دسترس عموم قرار گرفت. در این سیستم اطلاعاتی خودافشایی ، 25 دستگاه اجرایی کشور ، در قالب 23 پروژه دولت الکترونیکی ، شامل اطلاعاتی در مورد وضعیت فعلی هر پروژه ، روند پیشرفت و بررسی طرح پروژه ، وضعیت مطلوب پروژه و سایر اطلاعات مشخص شده در پروتکل های توافق شده ، ارائه می شود. کنترل این پروژه ها منتشر شده است.

این سیستم یک سیستم شفافیت برای دسترسی شهروندان به اطلاعات این پروژه ها بود ، کلیه اطلاعاتی که دستگاه ها به صورت از پیش تعیین شده وارد کرده و به صورت استاندارد در اختیار مردم قرار می گرفتند و همه شهروندان می توانند با مراجعه به پورتال اصلی این سیستم به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند بدون دسترسی خاصی لازم نیست. این را مسئول سیاست اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد. بنابراین ، این سیستم حاوی اطلاعات محرمانه یا فاش نشده است.

تغییر شکل ظاهری سایت از نظر نشت اطلاعات به نفع هکرها نبود و داده هایی که در این حمله به خطر افتاد ، همان داده هایی است که در اختیار مردم قرار گرفت و حتی سیستم ورودی و مدیریت اطلاعات اولیه است. (که داده های اجرایی دستگاه های اجرایی در آن ارائه شده بود و ورودی دستگاه ها از طریق آن بود) و همچنین از حمله ایمن بود.

سازمان فناوری اطلاعات همچنین از در دسترس نبودن سایت عذرخواهی کرد و گفت: برای جلوگیری از تکرار حادثه ، با بهبود آسیب پذیری ، این سیستم هفته آینده برای استفاده عمومی و افزایش شفافیت و نظارت عمومی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا