استانی

هیچ اصراری بر حضور دانش‌آموزان آذربایجان شرقی در مدارس نیست

به گزارش مجله زنده خبری ، به نقل از روابط عمومی دفتر استاندار آذربایجان شرقی ، محمدرضا پورمحمدی در بیست و چهارمین جلسه ستاد فرماندهی ستاد استان برای کنترل و مقابله اظهار داشت: باید بیش از گذشته جدی بگیریم تا شاهد نباشیم در اوج بیماری.

وی با بیان اینکه مدیریت کرونا در کشور در مقایسه با کشورهای پیشرفته حاکمیت مناسبی دارد ، افزود: جامعه ما اکنون با این شرایط سازگار است و از نظر خود مدیریت بیماری و پیامدهای آن در شرایط خوبی قرار دارد.

وی با قدردانی از زحمات همه بخشها به ویژه بهورزان و کادر پزشکی که به نام بهداشت عمومی سلامت خود را به خطر انداخته اند ، گفت: جدیت ، تعامل و همکاری همه بخشها باید ادامه یابد تا به زودی راه را ببینیم. راه حل اصلی این مشکل باشید.

علاوه بر این پورمحمدی به آمار دانشگاه علوم پزشکی از وضعیت افراد مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه افراد مبتلا به بیماری زمینه ای و افراد مسن بیشتر در معرض این بیماری هستند ، بنابراین انتظار می رود سلامت در میان آنها جدی تر باشد. ” بودن؛ کسانی که در خارج از منزل حرکت می کنند نیز باید مراقب باشند تا مشکلی برای افراد داخل خانه ایجاد نشود.

وی تأکید کرد که آموزش و پرورش باید به طور جدی انطباق با شیوه های بهداشتی در مدارس را کنترل کند و از ظرفیت نرم افزاری برای ادامه تحصیل استفاده کامل کند.

وی با بیان اینکه بیشترین نگرانی ما در مورد فضاهای عمومی مانند پارک ها و مکانهای تفریحی است ، از شهرداری ها خواست برای نظارت بر این مناطق و تهیه ابزار کنترل اجباری برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در این مناطق.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید سلامت و معیشت مردم به طور همزمان مورد توجه قرار گیرد ، گفت: تعطیلی مشاغل به ویژه در چارچوب تحریم های اقتصادی می تواند چالش های بیشتری ایجاد کند.

وی افزود: خوشبختانه بخش تولیدی و خدماتی ما در دوران تاجگذاری تعامل خوبی داشته و در تولید اقلام بهداشتی نه تنها به خودکفایی رسیده ایم ، بلکه اکنون مازاد تولید داریم و به دنبال مشتری محصولات استان هستیم.

وی با بیان اینکه روند بیماری کرونا ویروس قلب کاملاً به میزان انطباق با روش های بهداشتی بستگی دارد ، گفت: تجربه و آمار به مدت 6 ماه نشان می دهد هر بار که افراد این روش ها را دنبال می کنند ، از بروز بیماری کاسته می شود.

علیار راستگو معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه زیرساخت های فیزیکی و مجازی برای تحصیل دانش آموزان در استان فراهم شده است ، گفت: دانش آموزان مکلف به حضور در مدارس نیستند و باید به آموزش احترام گذاشت. ” اقدامات بهداشتی را در مدارس کنترل کنید.

میانگین سنی بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس کاهش یافته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس قلب در آذربایجان شرقی ارائه داد و گفت: میانگین سنی بیماری کرونا ویروس قلب نسبت به گذشته کاهش یافته است.

محمد حسین صومی افزود: در حال حاضر میانگین سنی افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب در استان 53 سال ، میانگین سنی مردگان 69 سال است و 84 درصد از کسانی که فوت کرده اند دارای برخی بیماری های زمینه ای هستند.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد بیماران مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب در آذربایجان شرقی بستری هستند و 50 درصد باقیمانده به صورت سرپایی معالجه می شوند ، افزود: مراکز درمانی 16 ساعته همچنان در ارائه خدمات مراقبت های عروق کرونا ویروس فعال هستند.

تحصیل 770 هزار دانش آموز جدید در آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همچنین از ایجاد ستادی برای بازسازی مدارس در 39 منطقه و بخش آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید 770 هزار دانش آموز و دانش آموز در 8900 مرکز آموزشی استان تحصیل می کنند.

جعفر پاشایی با قدردانی از همکاری و هماهنگی دستگاه های متولی در گشایش مدارس گفت: با توجه به شرایط خاص امسال امکان دسترسی دانش آموزان به مدرسه را فراهم کرده ایم اما حضور فیزیکی دانش آموزان در مدرسه ضروری نیست.

وی اطمینان از سلامت دانش آموزان ، توام با ارتقا quality کیفیت آموزش ، از اولویت های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است و با تأکید بر دخالت خانواده ها در این امر ، گفت: برنامه های جداگانه ای برای هر یک از اوقات کرونا ویروس تدوین شده است.

48

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا