عمومی

ارتباط سلامت استخوان و سلامت قلب

پوکی استخوان چیزی نیست که باید از آن چشم پوشی کرد. این وضعیت باعث ضعیف شدن استخوان ها و مستعد شکستگی می شود. این بدان معناست که شما می توانید با شکستگی استخوان مانند لگن در بیمارستان بستری شوید.

به گزارش عصر ایران ، “متأسفانه افرادی که با شکستگی لگن به بیمارستان مراجعه می کنند حدود 25 درصد بیشتر در طی شش ماه تا یک سال جان خود را از دست می دهند.” از گزینه های سلامت آسان. این یک عملیات است. بنابراین ، برخی از خطرات جدی با این بیماری شایع مرتبط است.

اما از نظر آمار مرگ و میر ، تفاوت زیادی بین پوکی استخوان و بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، سرطان و دیابت وجود دارد. اینها مهمترین دلایل مرگ هستند ، بنابراین پوکی استخوان حتی در همان محل نیست.

با این حال ، پوکی استخوان می تواند نشانه مهمی برای ابتلا به یکی از جدی ترین و کشنده ترین بیماری ها ، بیماری قلبی باشد.

مطالعه جدیدی که در Journal of Bone and Mineral Research منتشر شده است ، نشان می دهد افرادی که تراکم استخوان کم دارند ، احتمالاً سلامت قلبی عروقی ضعیفی دارند.

در این مطالعه ، محققان داده های سلامتی شرکت کنندگان در Biobank انگلستان را جمع آوری کردند ، یک مطالعه طولانی مدت در انگلیس که هدف آن بررسی نقش ژن ها و عوامل محیطی در بیماری است.

داده های جمع آوری شده توسط Biobank انگلیس به محققان این امکان را می دهد تا ترکیبی از داده های آزمایش خون و تصاویر بزرگترین نمونه جمعیتی را که در مطالعه سلامت استخوان و قلب استفاده شده است ، ترکیب کنند.

با تجزیه و تحلیل همه این داده ها ، محققان دریافتند افرادی که تراکم استخوان کمتری دارند ، احتمال سفتی شریانی دارند که این نشان دهنده ضعف سلامت قلب و عروق است. آنها همچنین دریافتند که افرادی که از سلامت استخوانی ضعیفی برخوردار هستند ، به احتمال زیاد بر اثر بیماری کرونا قلب می میرند.

اما چرا استخوان های شکننده فرد را در معرض خطر بیماری قلبی قرار می دهد؟

در ابتدا ممکن است فکر کنید که بیماری های قلبی و پوکی استخوان دارای برخی از عوامل خطر مشابه مانند سن بالا ، سیگار کشیدن و سبک زندگی بی تحرک هستند. اما محققان این عوامل خطر را در محاسبات خود لحاظ کرده اند و دریافته اند که ارتباط بین سلامت استخوان و سلامت قلب ضعیف به این علت نیست.

با این حال ، دانشمندان می دانند که کلسیفیکاسیون عروقی (تشکیل رسوبات معدنی در رگ ها ، که می تواند منجر به سفتی در رگ ها شود) و کانی سازی استخوان بسیاری از فرآیندهای همپوشانی در بدن را دارند. محققان معتقدند دلیل این رابطه به چندین فاکتور پیچیده برمی گردد و این عوامل در زنان و مردان متفاوت است.

به نظر می رسد اقداماتی که برای حفظ سلامت استخوان خود انجام می دهید می تواند خطر بیماری قلبی را نیز کاهش دهد. بنابراین ، هنگام پیشگیری از پوکی استخوان ، باید همه موارد را جدی بگیرید. عادات زیر می تواند به حفظ و تقویت سلامت استخوان کمک کند:

مانند رژیم مدیترانه ای از یک رژیم متعادل و سالم استفاده کنید. به این ترتیب مواد مغذی کافی برای حفظ سلامت استخوان مانند کلسیم ، منیزیم و ویتامین D دریافت می کنید.

مقدار زیادی ویتامین K2 مصرف کنید. در یک مطالعه رابطه بین ویتامین K2 ، کلسیم و سلامت قلب بررسی شد. محققان متذکر می شوند که ویتامین K2 با مهار کلسیفیکاسیون شریانی و سفتی شریانی در ارتباط است ، زیرا پروتئین پروتئینی را فعال می کند که از رسوب کلسیم در دیواره رگ های خونی جلوگیری می کند. همچنین کلسیم را در قسمت مورد نیاز به استخوان ها می رساند.

یک مکمل پروبیوتیک مصرف کنید. پروبیوتیک ها نه تنها برای سلامت روده بزرگ ، بلکه برای سلامت استخوان ها نیز مفید هستند. نتایج یک مطالعه در سوئد نشان می دهد که مصرف مکمل های پروبیوتیک می تواند از دست دادن استخوان در زنان مسن را به نصف کاهش دهد. در این مطالعه ، محققان از یک سویه پروبیوتیک به نام Lactobacillus ruteri 6475 استفاده کردند.

استخوانهای خود را حرکت دهید. ورزش یکی از ایمن ترین راه های جلوگیری از پوکی استخوان و تحریک رشد استخوان های جدید با افزایش سن است. بسیاری از مطالعات این را ثابت کرده اند. نتایج یک مطالعه در دانشگاه میسوری-کلمبیا نشان داد که کار با وزنه و تمرینات مخصوص پرش به بهبود تراکم استخوان و توده استخوان فقط در مدت شش ماه کمک می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا