اجتماعی

خوراکی‌هایی که هنگام سرماخوردگی توصیه نمی‌شود

با سرد شدن هوا ، سرماخوردگی و سرفه بیشتر می شود ، بنابراین توصیه می شود هنگام سرماخوردگی یا سرفه از مصرف برخی غذاها خودداری کنید.

به گزارش مجله زنده خبری ، تحت تأثیر خنک کننده هوا و تغییرات آب و هوایی است و مدتی طول می کشد تا بدن با شرایط جدید سازگار شود. به همین دلیل ، توجه به نوع غذای مصرفی به جلوگیری یا کاهش شدت سرماخوردگی و سرفه کمک می کند.

در سایت pledgetimes برخی از غذاهایی که برای افراد مبتلا به سرماخوردگی و علائم سرفه توصیه نمی شود ذکر شده است:

غذاهای سرخ شده: غذاهای سرخ شده نه تنها باعث افزایش وزن می شوند ، بلکه می توانند علائم سرفه و سرماخوردگی را بدتر کنند. روغن و چربی موجود در این غذاها باعث ایجاد مخاط می شود که با سرماخوردگی و سرفه افزایش می یابد. توجه به مصرف غذای سالم و تقویت ایمنی از بدتر شدن این شرایط جلوگیری می کند.

لئو: مصرف شیر برای بهبود سلامت مفید است ، اما در صورت بروز علائم سرماخوردگی و سرفه می تواند مشکل ساز شود. همچنین ، مصرف انواع دیگر محصولات لبنی می تواند مشکل ساز باشد زیرا باعث تولید مخاط بیشتر در بدن می شود. به همین دلیل ، مصرف این غذاها پس از بهبود سرماخوردگی و سرفه توصیه می شود.

کافئین: غذاها و نوشیدنی های حاوی کافئین مانند قهوه ، چای و نوشابه باعث تشکیل مخاط می شوند.مصرف این مواد غذایی باعث تشدید سرماخوردگی و سرفه و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود.

شکر و شیرینی: این نوع غذا باعث ایجاد التهاب شدید در بدن می شود و با تضعیف سیستم ایمنی بدن ، عوارض سرماخوردگی و سرفه را تشدید می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا