فرهنگ و هنر

فرهنگ جولایی: پیشکسوتان رادیو همیشه مظلوم واقع می‌شوند

مجله زنده خبری / البرز فرهنگ جولای یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین چهره های رادیو است. او تمام زندگی خود را با عشق در این زمینه سپری کرده است ، برنامه هایی مانند “صبح جمعه با شما” ، “جاده شب” و “جمعه شب با خانواده” برنامه هایی است که وی تهیه کرده است.

ضبط هنری این تهیه کننده رادیو همکاری با چهره های برجسته فرهنگی و هنری را نشان می دهد. یکی از تأثیرگذارترین فعالیتهای ژوئیه در این زمینه ؛ اجرای برنامه یکشنبه سبز نقش مهمی در حفاظت از باغ سیب مهرشهر به مدت 21 سال داشته است.

با توجه به موقعیت این چهره ماندگار در رادیو ، مستند «زندگی فرهنگ ژوئیه» که به تازگی منتشر شده قرار است در ماه مارس پایان یابد.

جایگاه پیشکسوتان را حفظ کنید

جولای در مصاحبه با مجله زنده خبری ، درباره ساخت مستندی درباره زندگی خود گفت: این مستند تمام قسمت های زندگی من را در بر می گیرد. از کودکی تا زمان ورود به رادیو ، چه کسی در سفر من دخیل بود ، چه مراحلی را پشت سر گذاشتم ، چه برنامه های تولیدی داشتم و چه مشکلاتی داشتم.

وی درباره اهمیت توجه به پیشکسوتان در رادیو و سایر زمینه ها گفت: “جانبازان جایگاه ویژه ای دارند. آنها کار خود را دوست داشتند تا به جایگاهی که دارند بخصوص در زمینه رادیو که فکر می کنم بسیار افسرده است برسند. ” آنها همیشه کار خود را با عشق انجام می دهند ، اما خود را چنین نمی بینند.

وی در پاسخ به این سال که هنگام ساخت مستندی در مورد پیشکسوتان چه نکاتی باید در نظر گرفته شود ، افزود: همانطور که می دانید در وهله اول شبکه های تلویزیونی کسانی هستند که تصمیم می گیرند اما توجه به چند نکته از اهمیت برخوردار است. مهمترین آنها حفظ عزت و احترام به هنرمند است. “

وی افزود: ثبت زندگی پیشکسوتان باعث می شود مردم در مورد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنند و تجربه ای که در مورد فعالیت های خود به اشتراک می گذارند انگیزه جوانان علاقه مند به این رشته را فراهم می کند.

جولای افزود: در حالی که زندگی هنرمندان ، نحوه ورود آنها به این عرصه و چالش هایی که در این راه با آن روبرو شده اند ، می تواند برای مردم جالب باشد.

وی در پاسخ به این سال که چه برنامه هایی را تولید و پخش می کند ، گفت: هیچ برنامه ای ندارم. فقط هفته ای یک بار در کمیته تخصصی رادیو هستم. بالاترین کمیته سازمان که مسئول کلیه شبکه های رادیویی ، پخش ، تولید ، ضبط و ارزیابی است. افرادی که برای کار می آیند در این کمیته ارزیابی می شوند.

در پایان ، فرهنگ جولایی با آرزوی سلامتی برای همه به دلیل شیوع بیماری عروق کرونا قلب ، از شهروندان خواست برای حفظ جان خود و خانواده های خود پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

مستند فرهنگ ژوئیه از خط راه آهن کرج پخش شد

ابوالفضل توکلی درباره ساخت مستندی از زندگی پیشکسوتان به خبرنگار مجله زنده خبری گفت: “روزگار بهروز” ، اولین مستند از مجموعه پیشکسوتان و مستندهای صوتی دوبله شده ، با نام پرتره بهروز رضوی در سال 1994 فیلمبرداری شد. از 10 قسمت ، که مورد استقبال خوب شبکه تلویزیونی قرار گرفت. مستند آقای جلال مقامی با عنوان آقای جلال و آقای رابرت پسر آنلاین ، استاد ایرج رضایی ، از پیشکسوتان دوبلاژ ، اولین فصل از مجموعه مستندهای پیشکسوتان دوبله و صوتی است که من دارم تاکنون ثبت شده است.

وی افزود: در فصل دوم ، من به پیشکسوتان رادیو و صدا پرداختم و مستندی درباره استاد بیوک میرزایی ساختم که هم اکنون در دست ویراستاری است و این روزها من در حال ساخت مستندی از زندگی فرهنگ ژوئیه هستم که به تازگی ساخته ام. آغاز شده. “

توکلی گفت: فرهنگ حولا یکی از بزرگترین و پیشکسوتان رادیو است که نقش بسیار م areaثر و مهمی در این زمینه داشته است ، بنابراین باید زندگی آنها ثبت می شد.

وی ادامه داد: با اجازه وی ، ما اولین مراحل فیلمبرداری را شروع کردیم و چند جلسه تا پایان کار باقی مانده است. “تهیه چنین مستنداتی معمولاً شش تا هشت ماه طول می کشد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا قلب و چالش های پیش روی هنرمندان ، افزود: شیوع بیماری کرونا قلب روند کار را کند و محدود کرده است و ما نمی توانیم از هرجایی عکس بگیریم بنابراین تا آنجا که ممکن است گروه را محدود کردیم. برای رفع نگرانی ها این شرایط را به حداقل برسانید. ما با رعایت پروتکل های بهداشتی ، تمام تلاش خود را کردیم تا مشکلی برای اقوام خود ایجاد نکنیم.

توکلی در پایان گفت: “همانطور که گفتم ، مستند مربوط به فرهنگ جولای در مراحل اولیه فیلمبرداری است و ما اولین روز راه آهن کرج را آغاز کردیم ، جایی که او بزرگ شد و کودک بود. اگر همه چیز خوب پیش برود ، در مارس امسال یا در ماه مه سال آینده به پایان می رسد و برای نمایش آماده می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا