عمومی

باز شدن پای مجریان خارجی به طرح اقدام ملی مسکن اصفهان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان ها – مریم یاوری: ورود یک شرکت ساختمانی ترکیه به ساخت خانه اقدام ملی در شهر جدید بهارستان چالشی است که انبوه سازان در اصفهان پس از یک سال مشاوره با وزارت راه با آن روبرو هستند و توسعه شهری. این وزارتخانه در مورد قرارداد با پیمانکاران خارجی جدی است و با تولیدکنندگان انبوه داخلی همکاری نمی کند.

مشکل اشتغال بیش از هر چیز دیگری مهم است زایی که از مهندسان و کارگران ایرانی گرفته شده و با دو دست به خارجی ها داده می شود. از طرف دیگر ، کیفیت ساخت مسکن چالش دیگری است که تضمین نمی شود.

ورود خارجی ها به بازار ساخت و ساز ، حذف سرمایه از کشور است

در همین رابطه ، دبیر انجمن سازندگان مسکن در اصفهان که از نتایج وزارت راه و شهرسازی در استفاده از رهبران خارجی برای ساخت مسکن در کشور ، به ویژه در استان اصفهان شکایت داشت ، گفت: خارجی ها در بازار مسکن نوعی خروج سرمایه است. وی می گوید: اگر خارجی ها برای سرمایه گذاری وارد بازار ساخت و ساز شوند بسیار استقبال خواهیم کرد ، اما این اقدام وزارت راه نوعی برداشت سرمایه از کشور است.

احمد تولا وی با اشاره به اینکه طبق پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی ، تفاهم نامه ای با سازندگان انبوه استان اصفهان برای اجرای برنامه اقدام ملی مسکن برای مدت حدود یک سال به امضا رسید ، گفت: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی ، این طرح 185 هکتار زمین است که باید در اصفهان اجرا شود.

در برنامه اقدام ملی مسکن در بهارستان حدود 10 هزار نفر استخدام شده است زایی در این پروژه از مقوله های مختلف مهندسی ، کارگری و … استفاده خواهد شد و با ورود شرکت های ترک ، قسمت قابل توجهی از اشتغال در این پروژه سهم ترک ها خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از سفرهای فراوان و مطالعات مختلف ، این قرارداد توسط تولیدکنندگان انبوه امضا و امضا و به شرکت عمران بهارستان ارسال شد ، ادامه داد: بعد از مدتی خبری از قرارداد نبود و بعد از آن کارمندان شرکت عمران بهارستان دنبال قیمت بالا آنها مذاكره كردند و قيمت مندرج در اين قرارداد با قيمت اعلام شده توسط دفتر فني استانداري مطابقت داشت و انبوه سازان قيمتي را در اين زمينه اعلام نكرده بودند.

دبیر انجمن سازندگان مسکونی در اصفهان با بیان اینکه طبق گفته مدیرعامل شرکت عمران بهارستان ، وزارت راه و شهرسازی یک پیمانکار خارجی با قیمت کمتر از قیمت مصوب در اصفهان برای اجرای طرح ملی در نظر گرفته است برای ساخت مسکن در این شهر می افزاید: شرکت های ترک قرارداد ساخت 3000 واحد مسکونی با قیمت هر متر مربع 2700 تن را امضا کرده اند.

قسمت خصوصی ساخت مسکن برای شرکت های ترک سودآور است

وی افزود: در همین راستا لازم به ذکر است که شرکت عمران بهارستان علاوه بر اجرای 3000 واحد مسکونی ، با شرکت ترکی برای 4000 واحد مسکونی اقدام به سرمایه گذاری مشترک کرده است که سود زیادی خواهد داشت به شرکت اجرایی ترکیه “

تولا وی در ادامه با بیان اینکه اگر یک شرکت ترکیه ای مسکن ملی را با قیمت پایین بسازد ، در عوض از این پروژه سود بزرگی کسب خواهد کرد ، وی ادامه داد: میلیون و 700 هزار تن.

دبیر انجمن سازندگان مسکونی در اصفهان ادامه می دهد: نقشه برداری و طراحی پروژه ملی مسکن در شهر جدید بهارستان توسط انبوه سازان اصفهان انجام شد و بلافاصله پروژه به یک شرکت ترک واگذار شد.

تهدید فرصت های اشتغال زایی برای ایرانیان با ورود یک شرکت عملیاتی ترکیه

او همچنین در مورد اشتغال صحبت می کند زایی اقدام ملی مسکن خود گویاست و می گوید: در این پروژه حدود 10 هزار نفر مشغول به کار هستند زایی گفته می شود که در این پروژه مقوله های مختلف مهندسی ، کارگری و شما استخدام خواهند شد و با ورود شرکت های ترکی ، قسمت قابل توجهی از اشتغال این پروژه سهم ترک ها خواهد بود.

تولا وی با بیان اینکه شرکتهای ساختمانی ترکیه از نظر فنی بهتر از شرکتهای ساختمانی در این کشور نیستند ، ادامه داد: اگر پیمانکار از کشورهایی مانند فرانسه یا فنلاند باشد ، می توانستیم این را مقدمه ای برای این فناوری بدانیم ، اما این اتفاق نیفتاد. .

اساس برنامه اقدام ملی مسکن کاهش هزینه است

در همین راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه قرارداد یک شرکت ترک برای اجرای برنامه اقدام ملی مسکن برای شهرهای جدید و این شهرها از نظر ساختاری مستقل هستند ، به آنلاین گفت: این قیمتی که در نهایت سود را به مردم باز می گرداند.

در ادامه قرآن علیرضا قاری بیان شده است که طبق توافقات صورت گرفته در اصفهان ، انبوه سازان برای اجرای برنامه اقدام ملی مسکن با وزارت راه و شهرسازی توافق کردند و قیمت توافق شده در شورای مسکن تصویب و طبق روال وزارت راه اعلام شد. وزارت راه و شهرسازی میانگین قیمت این پروژه را اعلام کرد تا با پراکندگی قیمت مسکن در کشور روبرو نشود.

وی با اشاره به اینکه پس از اعلام قیمت وزارت راه و شهرسازی ، انبوه سازان در مورد قیمت ها با این وزارتخانه به توافق نرسیده اند و این شرکت پیمانکاران جدیدی پیدا کرده و برای اجرای پروژه با وی قرارداد منعقد کرده است ، افزود: انبوه سازان در ساخت و ساز در اقدام مسکن ملی باز است.

انبوه سازان در اصفهان با قیمت مصوب شورای ملی مسکن مخالف هستند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه قیمت تعیین شده توسط شورای مسکن بر اساس “لیست قیمت” است و قیمت را شناور در نظر گرفتیم ، اظهار داشت: این قیمت قابل دفاع است و قیمت را کنترل می کند ، مبلغ 2 میلیون و 700 هزار تومان است. تبلیغات و تولیدکنندگان انبوه مخالف این قیمت هستند.

وی با بیان اینکه اکنون قرارداد ساخت 3000 واحد مسکونی با یک شرکت ترکی منعقد شده است ادامه داد: در این شهر 7000 واحد مسکونی مصوب در برنامه اقدام ملی مسکن داریم که انبوه سازان در صورت تمایل می توانند از آنها استفاده کنند. “

اگر ما از تولیدکنندگان انبوه محلی استفاده می کردیم وضعیت بهتر بود

قاری قرآن در مورد مشارکت در ساخت 4000 واحد مسکونی در بهارستان با همکاری جامعه مدنی و شرکت ترکی می گوید: در پروژه اقدام ملی مسکن ، امکان مشارکت بخش خصوصی باید مطابق با شرایط خاص باشد اهداف تعیین شده برای این پروژه.

قیمت تعیین شده برای اقدام ملی مسکن در شورای مسکن براساس “لیست قیمت” است و ما در نظر گرفته ایم که قیمت شناور است و این قیمت قابل دفاع است.

وی در مورد از دست دادن فرصت های شغلی در اجرای پیش نویس برنامه اقدام ملی مسکن در بهارستان گفت: “ادعا می شود که این شرکت از مواد و نیروی محلی برای اجرای این پروژه استفاده می کند و فقط بخش مدیریت آن توسط ترک ها اداره می شود ، اما اگر بتوانیم از تولیدکنندگان انبوه محلی استفاده کنیم ، وضعیت بهتر خواهد بود.

سهم بهارستان از اقدام ملی مسکن 21000 است

همچنین در همین رابطه مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه سهم شهرهای جدید در برنامه اقدام ملی مسکن از 400000 واحد تا 200000 واحد در شهرهای جدید تأمین شده است ، به آنلاین گفت: سهم شهری جدید بهارستان از ملی برنامه اقدام مسکونی 21،000 واحد است.

محمدرضا احمدی با بیان اینکه با این سهمیه می توان گفت 10.5 درصد از کل برنامه اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید متعلق به بهارستان است ، اظهار داشت: به همین منظور ثبت نام متقاضیان در سه مرحله انجام شده است ، حدود 14000 نفر در این طرح آنها ثبت نام کردند و پس از غربالگری فقط 3500 نامزد شناسایی شدند ، در این پروژه موثر هستند و با افتتاح حساب برای اقدامات اجرایی این ره در دستور کار بود.

وی اظهار داشت که طبق دستورالعمل های وزارت راه و شهرسازی ارزیابی سازندگان انبوه را برای اجرای برنامه اقدام ملی مسکن در دستور کار قرار داده ایم: بنابراین ، ما در شورای مسکن یک قیمت تعیین کردیم و وارد یک قرارداد با انبوه سازان. مذاکره کردیم

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت عمران بهارستان در این زمینه فقط نقش واگذاری زمین و نظارت بر روند اجرای پروژه را دارد ، می گوید: در واقع این شرکت حلقه اتصال بین انبوه سازان و نامزدهای.

خروج کتبی سازندگان انبوه برای مسکن اقدام ملی در بهارستان

وی با بیان اینکه پس از تصویب قیمت مسکن در شورای مسکن استان توسط وزارت راه و شهرسازی ، محدوده قیمت مسکن در برنامه اقدام ملی مسکن اعلام شد ، ادامه داد: این محدوده قیمت با قیمت مسکن متفاوت است. شورا و از سازندگان انبوه پرسید ، همانطور که در طرح مسکن آنلاین مطابق با آنچه دولت اعلام کرده بود وارد حوزه ساخت و ساز شود ، و اگر آنها دچار نوسان قیمت شوند ، وزارت راه و شهرسازی این اختلاف قیمت را جبران می کند ، انبوه سازان نامه های لغو خود را قبول نکردند و به برنامه اقدام ملی مسکن که در بهارستان اعلام شده ارسال کردند.

ما نمی توانیم منتظر باشیم تا انبوه سازان نظر خود را تغییر دهند

وی گفت: “از طرف دیگر ، پول نامزدهای ثبت شده روز به روز از دست می رود و ما نمی توانیم منتظر تغییر نظر انبوه سازندگان باشیم.” “این با افزایش تورم مطابقت نداشت ، بنابراین او وارد مذاکره شد با یک شرکت ترکی “این شرکت فقط مدیریت ترکیه دارد و 1500 کارمند آن ایرانی هستند.

وی به تجربه خوب یک شرکت ترکیه ای در ساخت و ساز در شهرهای جدید پرند و پردیس اشاره کرد و گفت: این شرکت همچنین در پروژه مسکن آنلاین همکاری می کند ، یک پیمانکار بزرگ وزارت نیرو است و سابقه خوبی در این کشور دارد. “

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه قرارداد بهره برداری از 3 هزار و 500 واحد مسکونی بر اساس برنامه اقدام ملی مسکن با این شرکت در بهارستان منعقد شد ، اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه را آغاز می کنیم.

فضا برای مشارکت انبوه سازان اصفهان در ساخت بهارستان باز است

وی گفت: “این قرارداد با یک شرکت ایرانی-ترکی بسته شده است.” “ما وثیقه املاک سنگین را از این شرکت دریافت کردیم تا پول آن را تأمین کنیم ، که وثیقه املاک و مستغلات در کشور است و مسدود است.”

پول ثبت نام کنندگان روز به روز از دست می رود و ما نمی توانیم منتظر تغییر نظر تولیدکنندگان انبوه باشیم ، این با افزایش تورم درست نبود ، بنابراین با یک شرکت ترک وارد مذاکره شدیم.

احمدی در مورد بخش مسکن تعاونی در بهارستان گفت: “ما در حال مذاکره با بسیاری از شرکت ها در این زمینه هستیم و یک شرکت ترکی یکی از این شرکت ها است. ما هنوز با این شرکت قرارداد همکاری امضا نکرده ایم اما فضا باز است.” انبوه سازان اصفهانی در حال ساخت 2000 سرمایه گذاری مشترک در بهارستان هستند.

اگرچه استدلال شرکت تسویه حساب جدید در زمینه ساخت و ساز و کاهش هزینه قابل قبول است ، اما در این بین هنوز مشخص نیست که آیا شرکت ترکیه ای در زمینه استفاده از مواد و مقاومت داخلی برای این حجم از ساخت و ساز تعهدی دارد یا خیر نه؟ یا اینکه آیا این شرکت در زمینه ساخت و ساز با کیفیت خوب تضمینی داده است یا خیر ، زیرا آنچه در ساخت مسکن آنلاین شاهد بوده ایم عدم رضایت ساکنان این خانه ها از کیفیت ساخت و ورشکستگی ساختمان های این پروژه ملی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا