عمومی

تنها در خانه – مجله زنده خبری

تأخیر در تحصیل قابل جبران است ، اما تنهایی ، کمبود نشاط ، افسردگی ، کمرویی و در نهایت افسردگی به سختی قابل جبران است و بر شخصیت کودک تأثیر می گذارد.

به گزارش مجله زنده خبری این روزنامه ایران وی نوشت: “این روزها ، با استفاده گسترده از تاج ، شیوه زندگی افراد در هر سنی تغییر کرده است.” اکنون دیگر مجالس و تجمعات از زندگی حذف شده است. در میان آنها ، یکی از آسیب پذیرترین گروه هایی که با بیماری عروق ویروس کرونا قلب روبرو هستند ، کودکان ، به ویژه دانش آموزان دبستانی هستند. شخصیت اجتماعی هر فرد از دوران کودکی شکل می گیرد. قبلاً ، در مهد کودک ها و مدارس ابتدایی ، کودکان مفهوم ارتباط با همسالان را تجربه می کردند. گزینه ای که امروزه کاملاً از زندگی آنها حذف شده است و می تواند تأثیرات منفی زیادی بر روحیه و شخصیت کودکان در طول سالها بگذارد.

تعامل کودکان در تاج

افسر افشار نادری ، جامعه شناس و مدرس دانشگاه اشاره می کند که شخصیت اصلی کودک در خانواده ، همسالان و مدرسه شکل می گیرد و مبنای اجتماعی شدن کودکان می شود. و خانواده اش دیگر بچه ها را نمی بینند و با آنها آشنا نمی شوند و محیط زندگی آنها را نمی بینند. بنابراین ، او نمی تواند تصور کند که دیگران هستند که متفاوت از او فکر می کنند یا رفتار می کنند ، و به همین دلیل او به طور کلی هیچ چیز دیگری را تجربه نمی کند. مخصوصاً دانش آموزان کلاس اولی که مدرسه و همکلاسی های خود را از طریق آموزش مجازی می شناسند و محیط مدرسه را به خوبی درک نمی کنند و نمی توانند به درستی با معلمان ، همکلاسی ها و مدرسه ارتباط برقرار کنند. از سوی دیگر ، شخصیت ثانویه در جامعه و سپس شخصیت اولیه شکل می گیرد و وقتی شخصیت اولیه به درستی شکل نگرفت ، بر شخصیت ثانویه نیز تأثیر می گذارد.

وی گفت: “شیوع ویروس کرونا تأثیر عمیقی بر سبک زندگی گذاشته است و چالش های زیادی را برای والدین در سراسر جهان ایجاد کرده است که آنها قبلاً تجربه نکرده اند.” از این رو اعتراض والدین و انتقاد از رفتار کودکان مطرح می شود. از سوی دیگر ، والدین به دلیل نگرانی از بیماری خود و خانواده خود ، که ممکن است کمی بیش از حد باشد ، محدودیت های بیشتری را برای فرزندان و سایر اعضای خانواده اعمال می کنند. این امر پرخاشگری را در کودکان تشدید می کند که شامل تعدادی رفتار مخرب مانند نافرمانی و امتناع از درخواست بزرگسالان می شود و اگر والدین بر رعایت خواسته های خود اصرار ورزند ، درگیری بوجود می آید که منجر به حساسیت والدین نسبت به دنیای خارج کودکان می شود. و نیازهای آنها کاهش می یابد و این منجر به احساس ناامنی ، بی توجهی و طرد شدن در کودکان می شود ، بر درک آنها از خود و دیگران تأثیر می گذارد و آنها را از ایجاد روابط موثر با دیگران باز می دارد. باید در نظر داشت که آموزش مهارت های زندگی کودکان در هر جامعه ای در اولویت قرار دارد و این امر تنها از طریق ارتباط مناسب با سایر کودکان و سایر محیط های اجتماعی امکان پذیر است. کودکان باید طرز تفکر و گفتار صحیح را بیاموزند و رفتار مناسب را در جوامع خانوادگی خاص و سایر شرایط اجتماعی انجام دهند تا از مشکلات یادگیری و تعاملات اجتماعی رنج نبرند.

افزایش صدمات در هر کودک

سم بربر ، فعال کودکان و مدیر انجمن حقوق کودک نیز توضیح می دهد که قبل از تاج ، نگرانی های زیادی در مورد تنهایی کودکان و آسیب های ناشی از آن وجود داشت: در گذشته نگرانی ها درباره کودکان مجرد بیشتر آشکار شده بود. به گفته شد که وابستگی زیاد به والدین ، ​​که در نتیجه توجه بیش از حد به کودک و فشار برای به دست آوردن نمرات بالا برای کودک و غیره ایجاد شده است ، باعث می شود که کودکان در صورت بدبختی های سطحی شکننده شوند. فقدان یا عدم وجود مهارت های اجتماعی و محدودیت ارتباطات تا ساعات مدرسه مشکلاتی بود که کودکان را تهدید می کرد. اکنون که حدود یک سال و نیم از تعطیلی کلاس ها می گذرد ، آسیب فقط یک کودک و تنهایی کودکان به طور فزاینده ای آشکار می شود. بخش قابل توجهی از یادگیری مستقیم و غیر مستقیم کودکان در حال حاضر از طریق تعامل با دوستان و همکلاسی ها بدست می آید ، که در شرایط کنونی کودکان از آن محروم هستند. وقوع آسیب های اجتماعی و روانی ناشی از فضای مجازی در بسیاری از کودکان مشهود است. پیش از این ، خانواده ها نگران استفاده کودکان از تلفن همراه و دسترسی نامحدود به اینترنت بودند که عمدتاً مربوط به کودکان بزرگتر بود ، اما متأسفانه در شرایط کنونی یک کودک شش ساله تلفن و رایانه لوحی خود را برای استفاده از درس های مجازی دارد.

به گفته وی ، دانش آموز کلاس اول می تواند با دسترسی به سوئیچ فیلتر همه چیز را ببیند. او به جای بازی با همسالان خود ، ساعت ها به بازی آنلاین و آفلاین می پردازد. این بازی ها در عین افزایش خلاقیت و هوش ، امروزه برای کودک مجرد اعتیادآور و مخرب است. محتوای برخی از این بازی ها می تواند برای کودکان مضر باشد و به دلیل خشونت ، هیجان بیش از حد ، نمایش تصاویر و شخصیت های نامناسب ، تأثیرات بد روانی ، روانی و تربیتی بر آنها بگذارد. بیماری های مختلفی مانند گردن درد و آسیب چشم کودک را تهدید می کند. عدم کنترل و استفاده مناسب ، امکانات مفید و مثبت اینترنت را برای بسیاری از کودکان به خطرات جبران ناپذیری تبدیل کرده است. اکنون که کودک جاذبه های اینترنت را تجربه کرده است ، خانواده در Pasacrona به راحتی نمی توانند این دسته را از زندگی کودک حذف کنند و باید بدانند که او و کودک باید با برنامه ریزی ، برنامه ریزی و آموزش نحوه استفاده از این مزیت استفاده کنند. برای سازگاری با شرایط فعلی استفاده می شود. و بیشتر از قبل وقت خود را با فرزند خود بگذرانید و بازی را با تلفن همراه جایگزین کنید و کودک را با برنامه های شاد و سرگرم کننده مانند پخش غذای جدید سرگرم کنید. کودک در خانه می ماند بدون دوستان ، گاهی اوقات روزها و ساعت ها ، و خانواده با وجود این مشکل ، تنها با سرکوب آن سعی می کنند کودک را از دنیای مجازی خارج کنند.

این فعال کودک در ادامه می گوید: خانواده باید بدانند که تفکر انتقادی یک مهارت است نه یک جمله و باید به کودک آموزش داد. والدین با مهارت حل مسئله باید جایگزین مناسبی برای راه حل های قدیمی خود پیدا کنند ، که همیشه مشغول ظلم و ستم به کودک هستند. سواد رسانه ای خود را ارتقا دهید و کودک را در این زمینه همراهی کنید.

وخامت شخصیت سالم کودکان در زمان تاجگذاری

رضا ولدانی ، روانشناس در پاسخ به این س ifال که آیا تا به حال از بیکاری و بی حوصلگی رنج برده است یا خیر ، گفت: در نظر بگیرید که چند آخر هفته سر کار نروید. همه چیز در خانه مرتب شده است و کاری برای انجام دادن وجود ندارد. چه احساسی خواهید داشت؟ آیا این است؟ بیکاری و برنامه ریزی نمی تواند احساسات ناخوشایند زیادی را به افراد منتقل کند. تا آنجا که منجر به افسردگی و اختلالات شخصیت می شود. کودکان ما در دوران کودکی بسیار پرانرژی و فعال هستند ، اصل کار روزانه آنها بازی با همسالان است. این شرح کودکان عادی است. غیبت کودک در بازی روزانه شاید دقیقاً مشابه بیکاری و برنامه ریزی نشده در بزرگسالان باشد. این مقایسه به ما کمک می کند تا فرزندانمان را بهتر بشناسیم. بازی و سرگرمی برای آنها یک موضوع بسیار مهم است و یک ضرورت است که باید توسط والدین ، ​​معلمان ، مربیان و کارکنان در نظر گرفته شود.

به گفته این روانشناس ، در عصر الکترونیک ، او دوست و همبازی بسیاری از کودکان است و همچنین مشتاق بسیاری از تلفن های هوشمند دیگر یا بازی های رایانه ای است. تماس بیش از حد کودکان با این وسایل و همچنین قطع ارتباط کودکان با همسالان به دلیل شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، تأثیر بسزایی در شکل گیری شخصیت سالم در فرزندان ما خواهد داشت. البته این گروه سنی نیز دچار آسیب دیدگی شدند. عدم تحرک و عدم سرزندگی کودک باعث آسیب جسمی ، روحی و روانی به کودکان می شود. تا آنجا که می توان قبل از آموزه های معمول و کلاسیک در نظر گرفت. تأخیر در تحصیل قابل جبران است ، اما تنهایی ، کمبود نشاط ، افسردگی ، کمرویی و در نهایت افسردگی به سختی قابل جبران است و بر شخصیت کودک تأثیر می گذارد. همانطور که گفته شد ، بازی البته نه به تنهایی و در بازی های رایانه ای ، بلکه بازی با بچه های هم سن و سال برای کودکان در سنین اولیه و پیش دبستانی ضروری است و درست مانند کارهای روزمره برای بزرگسالان. بنابراین ، همانطور که در روزهای بیماری عروق ویروس کرونا قلب راه حلی برای فعالیت های روزانه خود نمی یابیم و قسمت داخلی و خارجی آن را نمی بندیم ، به دلیل نیاز به شخصیت و آموزش برای فعالیت های کودکان و همچنین سلامتی ، باید به دنبال راه حل های عملی باشیم. و پروتکل های فاصله. بیماری باید کنترل شود و فرزندان ما علاوه بر استفاده از آموزش معمول ، می توانند شادی و شادی بیشتری را در ارتباط با همسالان و بازی های کودکان تجربه کنند.

“فراموش نکنیم که آموزش های زیادی در این سن از طریق بازی های مفید انجام می شود و اگر به این موضوع توجه کنیم ، بسیاری از روش های فرزندپروری تغییرات مثبتی را تجربه خواهند کرد.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا