فرهنگ و هنر

مراسم بزرگداشت حکیم« فارابی» در روز جهانی فلسفه برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت فارابی در روز جهانی فلسفه برگزار می شود

تجلیل از فارابی حکیم و فیلسوف برجسته ایرانی با حضور اساتید برجسته ایرانی و خارجی در فضای مجازی.

به گزارش مجله زنده خبری، به پیشنهاد انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، 30 آبان مصادف با روز جهانی فلسفه به عنوان روز فارابی در تقویم ملی ایران به ثبت رسیده است. این نام به این دلیل است که فارابی را پایه گذار واقعی فلسفه در تمدن اسلامی می دانند. به همین مناسبت انجمن آثار و جوایز فرهنگی مراسم بزرگداشت فارابی حکیم و فیلسوف برجسته ایرانی را با حضور اساتید برجسته ایرانی و خارجی در فضای مجازی برگزار می کند.
این برنامه یکشنبه 30 آبان ماه در دو نوبت صبح از ساعت 10 و بعد از ظهر ساعت 14 برگزار می شود.
بر اساس این خبر، در بخش صبح این مراسم و در افتتاحیه این مراسم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم ایران سخنرانی خواهد کرد.
همچنین در اولین بخش از این همایش علمی، مهدی محقق، رئیس هیئت مدیره انجمن آثار و جوایز فرهنگی، غلامرضا اعوانی، عضو دانشیار فرهنگستان علوم ایران، عسگر دادبه، عضو هیئت مدیره انجمن آثار و جوایز فرهنگی و … جوایز، مجید کیانی، استاد دانشگاه تهران، منوچهر صدوقی، سها مدرس و پژوهشگر فلسفه و عرفان اسلامی و غلامحسین رحیمی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سخنرانی خواهند کرد.
در قسمت دوم برنامه سید عبدالله انور، عضو شورای علمی انجمن آثار و جوایز فرهنگی، نجفقلی حبیبی، استاد و پژوهشگر فلسفه اسلامی، گالی گمباربکوا، استادیار ایران شناسی، دانشکده شرق شناسی، قزاقستان. دانشگاه ملی، استاد عرب فلسفه، حسن سید در دانشگاه علامه طباطبای و احمد صدری، محقق.
به گفته معاون پژوهشی انجمن آثار و جوایز فرهنگی، چهاردهمین شماره فصلنامه تخصصی «حکمت نامه» به بررسی آرا و نظرات فارابی اختصاص دارد و هفته آینده در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
پیشنهاد روز بزرگداشت فارابی از سوی انجمن آثار و جوایز فرهنگی به شورای عمومی فرهنگ تقدیم شد و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، 30 آبان مصادف با روز جهانی فلسفه به عنوان روز به ثبت رسید. یادی از این حکیم برجسته ایرانی در تقویم ملی ایران.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا