سلامت و تندرستی

اُمیکرون از رگ گردن به بچه‌ها نزدیک‌تر است / ابتلای ۳ نفر از فرزندان اعضای سفارت

سفیر ایران در آفریقای جنوبی با بیان اینکه Omicron بیشتر کودکان را هدف قرار داده است، افزود: تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونا قلب در آفریقای جنوبی از کمتر از 500 نفر در روز به بیش از 16000 نفر در روز گذشته رسیده است.

به گزارش مجله زنده خبری، مهدی آقا جعفری با اشاره به رواج Omicron، «نوع جدید تاج» در این کشور آفریقایی، در صفحه اینستاگرام خود در این رابطه نوشت:

حدود 10 روز است که نوع جدیدی از تاج به نام omicron در آفریقای جنوبی شناسایی شده است. خطوط هوایی بلافاصله پروازهای خود به آفریقای جنوبی را متوقف کردند و جهان نگران گسترش این تاج جدید است.

تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونا قلب در آفریقای جنوبی از کمتر از 500 نفر در روز به بیش از 16000 نفر در روز گذشته افزایش یافت. خوشبختانه روز گذشته تعداد کشته شدگان به 21 نفر محدود شد.

نکته کلیدی در Omicron این است که بیشتر کودکان را هدف گرفته است. کودکانی که یا واکسینه نشده اند یا فقط یک دوز دریافت کرده اند. البته، بزرگسالانی را که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند، تحت تاثیر قرار می دهد. خدا را شکر این نوع تاج علائم خفیف تری دارد و منجر به بستری شدن کمتری در بیمارستان می شود، اما دیروز همزمان گزارش شد که کودکان زیر پنج سال نیز بستری شده اند.

هفته گذشته سه فرزند اعضای سفارت به این بیماری مبتلا شدند. به احتمال زیاد از مدرسه گرفته شده است. خدا را شکر مشکل تنفسی و ریوی ندارند. Omicron در حال حاضر در بیش از 40 کشور دنیا توزیع شده و در ایران همسایه نیز مشاهده شده است

سازمان بهداشت جهانی می گوید همه کشورها باید برای میکرون آماده باشند. بنابراین لطفاً پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌تر بگیرید، به‌ویژه مراقبت‌های ویژه برای کودکان و نوجوانان و به‌ویژه دانش‌آموزان عزیزی که برخی از آنها اخیراً در ایران به مدرسه می‌روند.

این بار Omicron بیشتر از رگ گردن به کودکان نزدیک است. »

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا