عمومی

تعامل ایران با سایر کشورها توانست توطئه های دشمن را خنثی کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهرحجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: در سال نو به معیشت هم نوعان خود نیز توجه داشته باشید و دست کسانی که نیازمند هستند را هم بگیرد.

وی با اشاره به اینکه عید نوروز امسال مصادف است با ایام ماه مبارک رمضان اذعان داشت: عید نوروز رسومی در پی دارد که اسلام با آن مخالفتی ندارد، اما در کنار آداب عید روزه‌گرفتن، دعاکردن و نماز خواندن نیز بسیار اهمیت دارد.

نکونام خاطر نشان کرد: روزه‌گرفتن در ایام پایانی ماه شعبان مستحب است و ماه رمضان نیز ماهی پر از برکت و مغفرت است که نفس‌کشیدن و خواب شما نیز عبادت است.

وی گفت: اگر برای روزه گرفتن نیز عذری دارید در ملأ عام، تفرجگاه‌ها و مهمانی‌ها رعایت کنید و اقدام به روزه‌خواری نکنید.

نکونام در بخش دیگر از صحبت‌های خود اذعان داشت: دشمن به دنبال ایجاد نابسامانی در بازار ارز بود، اما دولت توانست بر بازار مسلط شود و اجازه ندهد بیش از این ارز بالا رود، اما فروشندگان نیز باید انصاف را رعایت کنند و قیمت اجناس را پایین آورند تا فشار کمتری بر مردم وارد شود.

وی یادآور شد: دشمن در تلاش بود ایران را کشوری منزوی جلوه دهد، اما تعامل ایران با سایر کشورها توانست پروژه دشمن را شکست دهد و دستاوردهای قابل توجهی برای کشور به ارمغان آورد.

نکونام با بیان اینکه مردم صاحب اصلی این نظام هستند و دولت‌مردان باید قدر این نعمت را بدانند گفت: دولت مردان در خدمت‌رسانی به مردم و اداره امور کوتاهی نکنند.
 

دکمه بازگشت به بالا