عمومی

بیش از ۱۳۰۰ نفر در حوادث کرمان نجات یافتند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، ابراهیمی بابایی با بیان اینکه آتش ‎نشان‌ها، بعضی عملیات‌ها را با دمای بالای هزار درجه، تجربه می‌کنند و ادامه می‌دهند، گفت: در کنار تعداد نجات یافتگان، متأسفانه ۳۲ نفر فوتی در حوادث شهر کرمان داشتیم که اغلب آن مربوط به حوادث ساختمانی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‎ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از آموزش ۱۲۷ هزار و ۹۶۷ نفرساعت آموزش در یک‌سال گذشته خبر داد و گفت: بخشی از این آموزش‌ها مربوط به مدارس و بخشی دیگر مربوط به دستگاه‌های اجرایی بوده و از ابتدای مهرماه تاکنون نیز، ۷۳۵۲ نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی کمبود تجهیزات لازم آتش‏‌نشانی، نیرو و ماشین ‎آلات را ازجمله مشکلات دانست و ادامه داد: به ازای جمعیت و محدوده شهر کرمان و روستاهای حاشیه شهر، به ۱۷ ایستگاه آتش‎نشانی نیاز داریم.

بابایی، با بیان اینکه با این وجود، زمان رسیدن به محل حادثه، از استاندارد هم جلوتر است، افزود: برای جبران کمبودها سعی کردیم بر تخصص و آموزش نیروهای آتش‌‏نشانی متمرکز شویم.

وی دستگاه تنفسی را ازجمله تجهیزات لازم و مبرم برای آتش ‎نشانی برشمرد و خاطرنشان کرد: در زمان آتش ‎سوزی فضای داخلی، به حدود ۶۰۰ درجه و حتی بالاتر می‌رسد که در این خصوص، به تجهیزات حفاظتی کامل ازجمله فن، برای حفظ جان آتش ‎نشانان و حادثه‎ دیدگان، نیاز داریم.

مدیرعامل سازمان آتش‎ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، حرفه آتش‎ نشانی را در ارتباط با مسائل علمی و برای دانشگاه‌های دنیا، مهم دانست و ادامه داد: در سال گذشته ۱۱ مورد آتش‎ سوزی داشتیم که جای اشتباه نداشت.

بابایی، با اشاره به آتش ‎سوزی سالن سازمان هلال ‎احمر، از اقدام به‎ موقع، شیوه علمی عملیات و همکاری فنی آتش‌نشانان با یک‌دیگر، که موجب مهار آتش و جلوگیری از گستردگی آن شد، قدردانی کرد.

دکمه بازگشت به بالا