اجتماعی

مادران کرونایی به نوزادان‌شان شیر بدهند؟

مدیرکل دفتر بهداشت و درمان نوزادان در وزارت بهداشت در مورد چگونگی مراقبت از کودکانی که مادرانشان به قوید 19 مبتلا شده اند توضیح داد.

دکتر حبیبولا در گفتگو با مجله زنده خبریوی گفت: “تاکنون هیچ عفونت تاجی عمودی در نوزادان اثبات نشده است.” این بدان معنی است که مادر دارای Covid-19 است و محتوای جفت و مایعات اطراف نوزاد در مثانه مادر یافت نمی شود و coronavirus در شیر مادر یافت نمی شود.

وی افزود: بنابراین ، با توجه به اطلاعاتی که ما تاکنون در مورد رفتار کورو ویروس در کشور و جهان داریم ، مادر هنوز در دوران بارداری یا شیردهی به بیماری عروق بیماری کرونا قلب تشخیص داده نشده است. البته لازم به ذکر است که مادری که مبتلا به Quaid-19 است ، در صورت عدم رعایت موارد ایمنی ، سلامتی و محافظت شخصی ، اگر پس از تولد نوزاد از کودک خود مراقبت کند ، ممکن است از طریق ترشحات تنفسی یا تماس حاصل شود. با دست. فرد آلوده باید کودک را با تاج آلوده کند. آره تاج از طریق جفت یا شیر مادر منتقل نمی شود ، اما یک مادر آلوده می تواند کودک خود را با کوویداز 19 از طریق ترشحات تنفسی و بدون رعایت نکات ایمنی آلوده کند.

حبیبولا ادامه داد: از این طریق مادر می تواند نوزاد خود را بعد از تولد شیر دهد ، اما باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کند. برای مادرانی که مظنون به بیماری قلبی عروق بیماری کرونا هستند یا به این بیماری مبتلا هستند ، توصیه می کنیم وقتی که در وضعیت خوبی قرار دارد از کودک خود محافظت کنید تا در صورت تمایل به آغوش گرفتن یا شیردهی بتواند از کودک خود مراقبت کند. از کسی استفاده کنید؛ حتما دستان خود را بشویید ، از ماسک و دستکش استفاده کنید و سپس کودک خود را به شیر دهید.

وی افزود: در مورد مادران بستری ، در صورت اجازه شرایط مادر ، توصیه می شود فرد سالم با مشکلات ایمنی مانند شستن دست ها ، از ماسک و دستکش در ظرف تمیز و تمیز استفاده کرده ، شیر مادر را بنوشید و شیر مادر. ” آن را به کودک بدهید. لازم به ذکر است که اهمیت شیردهی شیرخواران در هنگام بیماری عروق بیماری کرونا قلب نیز اثبات شده است و همه سازمان های بین المللی مانند سازمان بهداشت جهانی و یونیسف تأکید می کنند که نوزادان و کودکان خردسال نباید تا حد ممکن از شیر مادر محروم شوند. به جز مادرانی که در بیمارستان بستری هستند و بسیار بیمار هستند و شیردهی امکان پذیر نیست.

حبیبولا تأکید کرد: مادرانی که در خانه قرنطینه می شوند تا زمانی که کودک در امان باشد ، می توانند در کنار کودک باشند اما اگر مادر مدتی از کودک جدا شود ، فرد سالم از کودک محافظت می کند. مادر قادر به شیر دادن نیست. شیر مادر باید از شیر مادر تغذیه شود. بنابراین ترجیح ما این است که کودک در آغوش مادر شیر بخورد و مطابق با مسائل بهداشتی و ایمنی باشد ، اما اگر این شرایط برآورده نشود ، نوزادان باید از شیر مادر استفاده کنند.

وی درباره مادرانی که در بیمارستان بستری هستند نیز گفت: “برای مادران شیرده ، نوزاد به وضعیت عمومی مادر بستگی دارد.” اگر مادر در قرنطینه باشد ، توصیه می شود کودک در اتاقی باشد که مادر حداقل دو متر با آن فاصله داشته باشد و در صورت امکان بین مادر و نوزاد قرار بگیرد بدون اینکه ترشحات تنفسی کودک را در معرض دید یا در یک اتاق جداگانه قرار دهد. ،

حبیبولا تأکید کرد: تاج نباید باعث شود مادر و نوزاد بدون جهت یا به دلایل نادرست از شیر خوردن جدا نشوند. به هر حال ، گفته می شود شیر مادر با تاج ، که بهبود و بهبود می یابد ، می تواند بر روی کودک اثر محافظتی داشته باشد. بنابراین ، ما توصیه نمی کنیم که شیرخوار از شیر مصنوعی یا فرمول تغذیه شود و کودک به دلایل ساختگی دچار شیر گرفتن نشود.

وی همچنین گفت که این مورد در مورد کودکان بزرگتر و نوزادان در سن چند ماه صادق است. یعنی اگر مادری با Qovid-19 صاحب فرزند شود ، همه این موارد در مورد آنها صدق می کند. اگر مادر بسیار بیمار باشد ، در بخش مراقبت های ویژه بستری می شود. در این زمان توصیه می شود در صورت امکان شیردهی این کار را انجام دهید. در عین حال ، در برخی بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور ما یک بانک شیردهی داریم و مادرانی که شیر خود را به بیمارستان و بیمارستان اهدا می کنند ، از آن برای نوزادانی که از شیر مادر محروم هستند استفاده می کنند. اگر مادر قادر به نوشیدن شیر است ، توصیه می کنیم از شیر بدون چربی استفاده کنید. در غیر این صورت توصیه می کنیم از بانک شیر استفاده کنید. از آنجا که شیر انسان است ، مادران آزمایش می شوند ، آلودگی شیر از بین می رود و پاستوریزه می شود. این ماده در شرایط کاملاً استریل و پاستوریزه قابل استفاده است و در موارد نادر ، در صورت عدم دسترسی ، می توانند از یک فرمول یا فرمول استفاده کنند ، اما به طور کلی نوزادان نباید از شیر مادر محروم شوند. زیرا نوزادان را در معرض خطر قرار می دهد.

حبیبولا اظهار داشت: برخی بیمارستان ها دارای بانک شیر بیمارستان هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا