فرهنگ و هنر

لزوم توجه به اقتصاد خانه موزه‌ها

شهردار منطقه 12 گفت: “اگر خانه موزه در محله به عنوان ساختمان ارائه شود و آنها نتوانند با زندگی شهر و شهروندان محله ارتباط برقرار كنند و در واقع در محله خود غریبه باشند ، شخصیت خود را از دست می دهند.”

به گزارش مجله زنده خبری ، علی محمد سعادتی در وبینار تجربه احیای خانه موزه های معروف در تهران ، که شب گذشته (چهارشنبه ، 22 آبان 1397) برگزار شد ، نحوه استفاده از خانه موزه ها را گفت: خانه موزه ها یکی از مفاهیم است ، که در ایران و تهران قدمت زیادی ندارد. دلیل آن اشکالاتی دارد.

وی با بیان اینکه خانه موزه فقط یک نماد فرهنگی است که نشان دهنده یک فرد است ، افزود: اگر خانه موزه در محله به عنوان یک ساختمان ارائه شود و آنها نتوانند با زندگی شهری و شهروندان محله و عمدتا در محله ارتباط برقرار کنند. بیگانه باشید ، شخصیت خود را از دست دهید. همانطور که در برخی موارد و در برخی محله های تهران می بینیم. در حالی که خانه موزه های معروف باید به ساکنان محله ارائه شود.

سعادتی با تأکید بر لزوم برقراری ارتباط دو طرفه بین خانه موزه و مردم محله و شهر گفت: عملیات محلی خانه موزه در کنار منطقه شهری بسیار مهم است. یکی از راه های ایجاد چنین مرکزی این است که در حالی که شخصیت اصلی محور اصلی خانه موزه است ، سایر ویژگی ها نیز می تواند بهانه ای برای حضور مردم باشد. در واقع ، موضوع اقتصاد خانه موزه بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی ، اقتصاد و درآمدزایی از خانه های موزه موضوعی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. به نظر من شکی نیست که اقتصاد در پایداری هر چیزی نقش مهمی دارد ، حتی در مدیریت مساجد و بسیاری از فضاهای فرهنگی ، ایجاد درآمد ضروری است. فضاهایی مانند خانه های موزه نیز حداقل هزینه های نگهداری را دارند ، اگرچه درآمد زایی به این معنا نیست که همه این هزینه ها از محل خانه موزه گرفته می شود ، در حالی که این سیستم شبکه باید در فرصت های گردشگری محله ای و محلی استفاده شود.

شهردار منطقه 12 تهران گفت تعدادی خانه و مکان در تهران وجود دارد که درآمد مستقیمی ندارند. به تعدادی خانه تاریخی تبدیل شده است. در واقع ، خانه موزه در عمل باید خودگردان شود و حداقل برای اداره خود درآمد کسب کند ، نه به عنوان یک بنگاه اقتصادی.

وی ادامه داد: تا زمانی که هیچ سازوکار و مدیریت فرهنگی در یک سیستم بزرگ اجتماعی وجود نداشته باشد ، از موضوعات فرهنگی چشم پوشی می شود. چگونه می توانیم احترام یک فرد مشهور را افزایش دهیم در حالی که برخی افراد حتی نام این شخص را نشنیده اند و در طول تحصیل و رشد اجتماعی نام این استاد مشهور را نشنیده اند.

براساس وب سایت این شهر ، سعادتی معتقد است که مسائل فرهنگی متولی مشخصی ندارند ، بنابراین وجود چندین متولی مهم نیست ، اما باید مشخص شود که نقش هر یک چیست. راه حل این مشکل برنامه ریزی و برنامه ریزی فرهنگی از ابتدا در جامعه است و در واقع اطلاعات و آگاهی در این زمینه باید از مدارس آغاز شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا