عمومی

تصمیمات جدید برای بهبود معاملات بورس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری ،

محمد دهکان دانوی رئیس بورس و سازمان اوراق بهاداردر تشریح مصوبات هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در اولین گام برای حمایت از بازار سرمایه و تقویت سمت تقاضا ، به صندوق توسعه بازار سرمایه اجازه داده شد تا با انتشار اوراق سه تریلیون حجم اعتبار را تأمین کند. فروش تبعی سهام.

وی به مصوبه دوم اشاره کرد و افزود: همچنین مقرر شد نسبت تعدیل سهام و حق تقدم آن در معاملات اعتباری از 45 درصد به 60 درصد افزایش یابد.

دهقان دهنوي با اشاره به اينكه مطابق بند سوم تصميم بر آن شد كه دستورالعمل هاي اجرايي خريد ، نگهداري و عرضه سهام خود به منظور سهولت در خريد و نگهداري ناشران ، اصلاح شود ، همچنين اعلام كرد: افراد فرآيندها و ابزارهاي لازم را مدل و طراحي مي كنند .

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به مذاکره با بانک ها و آماده سازی تمهیدات لازم در شرکت سپرده گذاری مرکزی اظهار داشت: با تصویب هیئت مدیره سازمان بورس تصمیم گرفته شد ؛ صدور کارت های اعتباری برای سهامداران عدالت توسط بانک ها از هفته آینده آغاز می شود. مذاکرات لازم برای گسترش این خدمات به سایر سهامداران ، به ویژه سهامداران خرد نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی به مصوبه ششم اشاره کرد و گفت: تصمیم بر این شد که در دستورالعمل های سهام ممتاز تجدید نظر شود به گونه ای که علاوه بر کارمندان مستقیم شرکت ها ، امکان اعطای سهام ممتاز به کارمندان شرکت های تابعه یا شرکت های مادر یا کلیه موسسات مالی. “

دهقان دهنوی تأکید کرد که به منظور ارتقا transp شفافیت و اطلاعات به روز ، ارزیابی مجدد دارایی شرکت ها باید تسریع و تسهیل شود. بازار داخلی ، افزایش سطح حمایت دولت از بازار و انجام سایر تعهدات صندوق توسعه ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهادهای مهمی تدوین شد که در جلسه هیئت عالی بورس اوراق بهادار در روز شنبه (6 فوریه) بررسی خواهد شد )

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا