فرهنگ و هنر

پرونده هسته‌ای ایران تیتر رورنامه های جهان شد

کنفرانس امنیتی مونیخ امروز صبح تیتر برخی روزنامه ها بود. بایدن گفت: “ما آماده مذاکره با 1 + 5 در مورد توافق هسته ای با ایران هستیم.” در واقع ، ایالات متحده آمادگی جلب اعتماد اروپا را دارد.

آلبرت کوچویی ، پیشکسوت رادیو که هر روز با مرور سرفصل های جهانی و عناوین رسانه ها ، مهمترین اخبار جهان را بیان می کند ، اظهارات فوق را بیان کرد.

به گزارش مجله زنده خبری ، برخی از اخبار امروز (2 مارس) روزنامه های جهان به شرح زیر است:

USA Today نوشت: کنفرانس امنیتی مونیخ در عمل بین رهبران آمریکا و چندین کشور اروپایی برگزار شد. آنگلا مرکل همچنین در مورد توافق هسته ای 1 + 5 صحبت کرد و در تجزیه و تحلیل جدیدی از حضور آمریکا در افغانستان گفت که ما به برجام امیدواریم.

آفریقای جنوبی ، چاپ فرانسه جنگ بی پایان فرانسه در سواحل آفریقا با افزایش خشونت در این کشور همراه بوده است. فرانسه دلایل خوبی برای ترک دارد. با هزاران نفر از نیروهای محلی و همچنین فرانسه و نیروهای متحد در منطقه ، کشتار ، غارت و قتل گسترده است. بیش از 100 روستا مورد حمله قرار گرفتند و کشته شدند. در مرکز مالی نیجریه غربی نیز وضعیت به همین منوال است.

_ در El Pais ، روزنامه اسپانیایی یک فیلم انیمیشن نیز منتشر شده است که دو پرستار از طریق پنجره برای گرفتن ویروس هایی که از آسمان سقوط می کنند ، در حال دستیابی هستند. محققان هاروارد اکنون نزدیک به نیم میلیون پلاسمای خون انسان را از زمستان گذشته جمع آوری کرده اند. به گفته دکتر مینا ، این نمونه ها به دانشمندان کمک می کند ویروس ها را قبل از انتشار در آینده شناسایی کنند. این ماده سعی دارد آنتی بادی های صدها ویروس را قبل از انتشار در سراسر جهان پیدا کند. دستیابی به آن ، البته ، به تلاش های جهانی در این راه نیاز دارد.

USA Today ، یک روزنامه آمریکایی وی گفت: سرما و طوفان در جاده ها 100 میلیون آمریکایی را در زمستان تهدید می کند. طوفان ویرانگر دیگری در راه است. علاوه بر این ، خانه های میلیون ها نفر در تگزاس به دلیل طوفان قبلی بدون برق مانده اند. سرمای بی سابقه ای تگزاس را ویران کرد. برف و طوفان کشور را به خاک سپرده است. یخچال تگزاس ضعف زیرساخت های آمریکا را نشان می دهد. شرایط بدون برق آمریکا باید منتظر طوفان های مرگبار بیشتری باشد.

* از حاشیه خبر:

“Le Repubblica” ، نسخه ایتالیایی به گزارش روزنامه ایتالیایی Le Repubblica ، محقق ایتالیایی گیدو راهی جدید برای کنترل ویروس SARS Co 2 ارائه داده است. وی و محققان دیگر می گویند یکی از راه های مبارزه با ویروس جلوگیری از ورود ویروس به سلول های انسانی است. با این پیشگیری ، هیچ عفونی در بدن رخ نخواهد داد. تنها مشکل یافتن کلید مناسب برای ورود به این سلول است. خاموش کردن این کلید به معنای خاموش کردن ویروس است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا