فرهنگ و هنر

توضیحاتی درباره گاف‌های مجریان تلویزیون در المپیک

حذف مجریان تلویزیونی در المپیک ، رفتار بد شبکه 3 در پوشش بازی های المپیک و همچنین نگرش مجریان رادیو نسبت به ورزشکارانی مانند کیمیا علیزاده از جمله موضوعاتی بود که در نشست پوشش المپیک 2020 توکیو مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش مجله زنده خبری ، مدیر تیم تولید شبکه ورزش سیما در این جلسه به بررسی بازتاب بازی های المپیک 2020 توکیو در مورد رفتار رهبران صداوسیما در قبال ورزشکاران از جمله کیمیا علیزاده: بود پرداخت.

رویکرد ما به پدیده مهاجرت روشن بود

ملک آبادی در این باره گفت: ما قبل از هر مسابقه جلسات مفصلی با رهبران خود داشتیم اما رویکرد سازمان نسبت به پدیده مهاجرت کاملاً مشخص است. تفاوت کسی که به کشورش پشت می کند ، کسی است که وقتی در برابر ملت خود می ایستد به پرچم خود پشت می کند. من این اعتراض را ندارم که پایتخت سوخته محسوب می شود ، اما تحت چه پرچمی بازی می کند ، بنابراین واضح است که می توان گفت زیر پرچم ایران نیست و وجود ندارد. اما نه اینکه بخواهیم کیمیا علیزاده را در ملاءعام شکست دهیم. آنها نیز شرکت کردند ، اما در مقابل ملت ایران ایستادند و در قالب پرچم پناهجویانی که هویت ندارند شرکت کردند. سوال اینجاست.

شرح اشتباهات مجریان

به گزارش مجله زنده خبری ، در جلسه بازبینی بازی های المپیک 2020 توکیو در صداوسیما که امروز با حضور سید پویا ملک آبادی – مدیر تولید شبکه ورزش سیما ، محمد امیرپور – روزنامه نگار ورزشی ، محمود عبدالهی – مدیر روابط عمومی “از کمیته ملی المپیک و علی عسگر احمدی – مدیر گروه مسابقات ورزشی و رادیویی در فضای مجازی برگزار شد. مدیر تیم تولید شبکه های ورزشی مشکلات ، ضعف ها و نقاط قوت پوشش المپیک را توضیح داد و گفت: “ما پنج ماه قبل از پوشش المپیک طرحی در شبکه ورزشی داشتیم. “برنامه ما از ساعت 4:30 صبح شروع شد و ما مسابقه را به طور کامل پوشش دادیم و از این نظر مردم چیزی را از دست ندادند و این یک رویداد منحصر به فرد در پوشش بازی های المپیک بود.

وی ادامه داد: شبکه ورزش برنامه مستمری داشت؛ از سوی دیگر ، ما می خواستیم بازی ها با جزئیات بیشتری پخش شوند و مکالمات کمتر باشد. دوازده خبرنگار آماده گزارش روزانه بودند و ما مصاحبه های تحلیلی خود را در برنامه آماده کردیم و از ساعت 8 صبح تا 11 شب مصاحبه های تحلیلی برای رویدادهای مختلف با حضور کارشناسان مختلف داشتیم. ما روزانه 40 مورد ورزشی جذاب داشتیم که با موضوع نکات برجسته روز المپیک پخش می شد. چهار تن از مجریان اصلی شبکه ورزشی در توکیو بودند و آقای توتونچی مجری اصلی بود. ما همچنین دو میزبان صبح و عصر و به طور کلی شبکه ورزشی در المپیک شرکت کردیم.

وی با اشاره به کاستی های شبکه ورزشی گفت: “شبکه ورزشی به دنبال مرجع است”: “ما در زمان المپیک نیز مورد انتقاد قرار گرفتیم که بیشتر آنها مربوط به محدودیت های رسانه ای و پخش بود.” در ارتباط با سخنرانی آقای یکتامرام ، وی از ساعت 4 صبح تا 1 بعد از ظهر در برنامه شرکت کرد و به دلیل نگرانی و مشغله ذهنی ، لحظه ای گیج شد و این اظهارات را بیان کرد. اما در نهایت ، مخاطب از شبکه ورزشی نگاهی کاملاً تخصصی و تخصصی می خواهد.

خطاها و خطاهای غیر عمدی در چنین حجم برنامه ای رخ می دهد

ملک آبادی همچنین خطای طراحی برنامه را یکی دیگر از اشتباهات این شبکه در پوشش بازی های المپیک عنوان کرد و گفت: خطای طراحی برنامه از دیگر مواردی بود که به آن پرداخته شد و ما آن را اصلاح کردیم. این یک نقص طراحی نبود ، بلکه یک نقص تزئینی بود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه برنامه از ساعت 4:30 صبح تا 5 بعد از ظهر به طور مداوم پخش می شد ، از ساعت 8 صبح تا 11:30 بعد از ظهر ادامه داشت ، هیچ چیز از دید مخاطبان پنهان نبود و طبیعی بود که اشتباهی غیر عمدی انجام شود. در چنین حجمی از برنامه ها اتفاق می افتد.

علی اشاراحمدی ، مدیر بخش ورزش و مسابقات رادیو ورزش نیز با اشاره به برتری نسبی رادیو ورزش نسبت به شبکه های تلویزیونی که المپیک را پوشش می دهند ، گفت: این عکس با دو خبرنگار در استودیوی المپیک توکیو را پوشش می دهد.

وی در مورد شیوع بیماری عروق بیماری کرونا قلب ، اهمیت و تاثیر آن در المپیک توکیو گفت: “دو خبرنگار ما که در توکیو حضور داشتند ، آقای آتاران به مدت یک هفته و نوروز بیش از دو هفته ، هنگام ورود به طور کامل زیر قرنطینه بودند. و این شغل پوشش خبری مسابقات را برای ما مشکل کرد.

وی افزود: ما موفق شدیم آخرین مرحله مسابقات تیراندازان کشورمان ، جواد فروئی را به صورت زنده از توکیو پوشش دهیم و از مزیت نسبی این که بصری نیستیم و محدودیت پخش زنده ویدئویی استفاده کنیم. تعطیلات را بپوشانید.

احمدی تاکید کرد: با توجه به امکان پخش زنده رادیویی بدون محدودیت های معمول تصویری در مسابقات بانوان ، ما توانستیم رقابت ملی لباس ناهید کیانی خود را در دور اول مسابقات وی به طور کامل پوشش دهیم و فضایی کامل و پر جنب و جوش را برای خبرنگاران ایجاد کنیم.

در تلاش برای پوشش مسابقات رادیویی زنان ، همه یک هدف مشترک را دنبال می کنند

مدیر گروه مسابقات ورزشی و رادیویی در خصوص پوشش مسابقات بانوان با اعتقاد به اینکه پوشش این مسابقات مزیت نسبی رادیو است ، گفت: در عین حال همه از نظر پوشش مسابقات بانوان یک هدف مشترک را دنبال می کنند. در رادیو وی گفت:

مدیر گروه ورزش و ورزش ورزش های رادیویی با اشاره به رضایت مخاطبان رادیو اسپورت از پوشش گزارش های رادیو ورزش در این مسابقات ، گفت: وقتی چنین رویدادی به طور کامل پوشش داده شود بازخوردها به طور طبیعی مثبت است. در اولین مسابقه ناهید کیانی به دلیل محدودیت های موجود موفق شدیم بدون وقفه اینترنت این مسابقه را به طور کامل پوشش دهیم.

مدیر گروه ورزش و ورزش ورزشهای رادیویی افزود: از هفته آینده رادیو ورزشی خود را برای جو بازی های پارالمپیک توکیو که قرار است از 2 تا 14 سپتامبر برگزار شود ، آماده می کند. ما در پارالمپیک تخصص داریم و در استودیوی المپیک برای هر لحظه گزارشی خواهیم داشت که مسابقات را پوشش می دهد.

وی با اشاره به دشواری پخش بازی های المپیک خاطرنشان کرد: برخی از مسابقات از ساعت 4 صبح شروع شد و در ساعت 4 صبح در رادیو ورزشی اتفاق افتاد و تا بعد از ظهر آن روز ادامه داشت. همه چیز را پوشش می داد و از آنجا که رادیو در تصویر نبود ، به راحتی چندین بازی را به طور همزمان پوشش می داد. این اتفاقات در رادیو نیز رخ داد.

شبکه 3 تصمیم گرفت چندین بار این سریال را به جای المپیک پخش کند

محمد امیرپور ، روزنامه نگار ورزشی ، در مورد پوشش المپیک که شبکه سه سیما نگرش خوبی نسبت به المپیک ندارد ، گفت: المپیک مسابقات را در بالاترین رده برگزار می کند. من می خواهم شبکه سوم سیما نوع شبکه ورزشی را دنبال کند و حداقل مسابقات را در سطح بالاتری پخش کند. اما در جعبه های مهم ورزشی ، شبکه تصمیم گرفت چندین بار این مجموعه را تکرار کند.

وی به تیم تحت پوشش برنامه المپیک یادآور شد: “خسته نباشید”: “اگر این نکات رعایت شود ، می توانیم کیفیت بهتری در سازماندهی پوشش بازی های المپیک داشته باشیم.”

وی همچنین در مورد موضوعات کارشناسی برنامه ها اظهار داشت: “بحث های کارشناسی ممکن است در قالب تخصص باشد ، اما اگر کمی عمیق تر بود بهتر بود. قطره ای به مخاطب بدهید.

این روزنامه نگار در ادامه تصادف مسابقات در پخش شبکه ورزش را یکی از اتفاقات بدی که در جریان بازی های المپیک در پوشش بازی های این شبکه رخ داد ، توصیف کرد.

وی گفت: مسابقه ورزشی مملو از لحظات دراماتیک است ، برای درک همه لحظات مسابقه باید همه اینها را تماشا کنیم متاسفانه این امنیت این روزها زیاد اتفاق افتاده است ، به شکلی که ما از بسکتبال به تنیس پرتاب شدیم. و از تنیس. “تا بازی دیگر و غیره.

ما نتوانستیم از ظرفیت استفاده کنیم

محمود عبدالهی مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک نیز از صداوسیما برای پوشش المپیک تشکر کرد و گفت: پس از دیدار نمایندگان تلویزیون و هماهنگی شورای ورزش ، پوشش مسابقات در مقایسه با دوره های قبلی “اختلاف زمان اوضاع را کمی دشوارتر کرده بود ، تا جایی که ساعت 10:30 تا 23:00 بود که برنامه در حال انجام بود ، و در عین حال هماهنگی نمایش دشوار بود. ورزشکاران ، مربیان و همه از ظرفیت کامل برای پوشش خبری المپیک برخوردار بود.

عبدالهی افزود: مذاکرات خوب و همکاری خوبی با همکاران صداوسیما انجام شد و ما بیشترین ظرفیت را داشتیم ، اما در بسیاری از نقاط نمی توانستیم از این مزیت استفاده کنیم و بزرگترین دلیل آن اختلاف زمان است. ، باید شرایط ورزشکاران را در نظر می گرفتیم. اما در کل ما آنقدر از ظرفیت کامل برخوردار بودیم که نتوانستیم از آن به طور کامل استفاده کنیم.

موج هایی که علیه رادیو پیش رفت

در بخشی دیگر از این نشست ، امیرپور از نگرش مجریان نسبت به ورزشکارانی مانند کیمیا علیزاده انتقاد کرد و گفت: من می خواهم مجریان صداوسیما قبل از رویدادهایی مانند المپیک جلساتی را برای تعیین موقعیت خود در قبال ورزشکاران برگزار کنند. هر یک از مجریان با طعنه اظهارات خود را روی آنتن زنده بیان کردند. یکی از میزبانان اسمی کیمیا علیزاده در هنرهای رزمی و خوب نبود که از زاویه به موضوع نگاه کنید و تماشای المپیک نتیجه خوبی نبود و به او آسیب می رساند یا از عنوان به عنوان مشت ایرانی در دهان استفاده می کند. آمریکا در کاراته این موقعیت ها موج های زیادی را در فضای مجازی ایجاد کرد و بهتر بود قبل از شروع مسابقه جلساتی برگزار شود. امواج رسانه ای علیه رادیو پخش شد.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا