استانی

بهره برداری از ظرفیت ها و مزایای دو جانبه برای افزایش صادرات به روسیه

به گزارش مجله زنده خبری از انزلی ، مهندس مسعود الماسی ، رئیس سازمان جهادی کشاورزی استان و مدیران کل آن ، با محمد ولی روزبهان ، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان ، در مورد راه های توسعه همکاری های دوجانبه برای بازرگانی کشاورزی و صادرات گفتگو کرد. در بازارهای منطقه ای آنها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه مدل توسعه این منطقه مبتنی بر توسعه براساس ظرفیت موجود در استان و مزایای این منطقه است ، گفت: اجرای توافق نامه با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و واردات 22 میلیارد دلار محصولات کشاورزی از روسیه ، توجه ما را به استفاده از تمام فرصت ها و فرصت های استان و کشور جلب کرد.

وی با ارائه تحلیلی از سبد واردات کالاهای کشاورزی روسیه و ظرفیت تولید گیلان در زمینه های مختلف کشاورزی ، شیلات ، باغداری و دامپروری ، افزود: در همین راستا تفاهم نامه هایی در مرحله اول فرآوری ماهیان خاویاری منعقد شده و کشاورزی ما تمرکز هیدروپونیک داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی نقطه عطفی در استان گیلان است ، افزود: استراتژی تغییر کاربری زمین های کشاورزی و استفاده از ظرفیت موجود در استان با اتکا به مزایای منطقه آزاد نیست. از انزلی ستودنی است. “

وی با ارائه گزارشی از رویکردهای تولید محصولات کشاورزی با اولویت تأمین نیازهای کشورهای منطقه و کشاورزی هیدروپونیک ، اظهار داشت: ما از توسعه همکاری ها و هم افزایی ها برای افزایش سهم سبد صادراتی روسیه و آمادگی خود برای ارائه تولیدکنندگان ماشین استقبال می کنیم. ” ما کشاورزی را برای تأمین نیازهای داخلی و صادرات اعلام می کنیم.

شایان ذکر است در این جلسه؛ معاون مدیریت ، توسعه فنی و زیربنایی ، فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد انزلی و مدیران کل امور شیلات ، کشاورزی ، جنگلداری ، مرتع و دامپزشکی و دامپزشکی استان گیلان نظرات خود را در زمینه های مختلف همکاری های دوجانبه و چندجانبه.

48

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا