حوادث و رویدادها

ابلاغ سند ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه به استانداران

شناسه. معاون وزیر اقتصاد و توسعه منطقه ای گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت آموزش های مهارتی و توانمندسازی جوانان برای ورود به بازار کار، سند ملی آموزش و جذب نیروهای مسلح از سوی وزارت کشور به استانداران ابلاغ شد. ”

به گزارش مجله زنده خبری، محسن کوشش تبار در این خصوص گفت: تمامی ارگان ها و نهادهای ذیربط موظفند در امر آموزش و اشتغال جوانان همکاری لازم را داشته باشند تا حداقل 20 درصد افراد بتوانند کسب و کار راه اندازی کنند و یا در یک رشته تخصصی آموزش ببینند. میدان .

وی گفت: سازمان برنامه – بودجه کشور موظف است با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتبارات لازم را در بودجه سنواتی پیش بینی کند.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی توسعه منطقه ای وزارت کشور با اشاره به اسناد و منویات بالادستی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ابلاغ سیاست های مشترک اشتغال و اقتصاد مقاومتی، گفت: نیروها ایجاد شده است. به منظور همکاری و نقش موثر وزارت کشور از طریق استان ها و استانداری ها در روند و برنامه های طرح کلی آموزش پرسنل نیروهای مسلح در تمامی استان ها.

وی گفت: در اقدامی نوآورانه، کارگروه تخصصی آموزش و جذب نیروی وظیفه از نیروهای مسلح با محوریت معاونت های هماهنگ کننده اقتصادی استانداری ها تشکیل شده و ساختار و شرح وظایف آن به استان ها ابلاغ شده است.»

سرپرست معاونت اقتصادی وزارت کشور ابراز امیدواری کرد: با همکاری های بین بخشی و در سطح ملی-منطقه ای با تاکید بر مرکز مرکزی آموزش کارکنان، هدف گذاری مناسبی برای استخدام جوانان تعیین شود. و اقدامات قابل توجهی برای دستیابی به اشتغال پایدار آنها انجام خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه بر لزوم آموزش و کسب تخصص و مهارت با توجه به نیاز بازار کار به ویژه در بین جوانان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ویژگی های یک فرد توانمند، داشتن دانش و مهارت است. . قدرت می تواند کسب و کار خود را راه اندازی کند و آن را در توسعه و پیشرفت خود و جامعه مدیریت کند.

وی افزود: آموزش از طریق تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازار کار در کشورهای مختلف دنیا نقش مهمی در شکل گیری سرمایه انسانی ایفا می کند. این آموزش ها نه تنها با هدف آموزش نیروی کار مورد نیاز بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی، بلکه کمک به حل معضل بیکاری از طریق خوداشتغالی است.

سرپرست معاونت اقتصادی وزارت کشور افزود: برای کمک به حل معضل بیکاری جوانان و ارتقای بهره وری خدمات کشوری، برنامه مهارت آموزی پرسنل نیروهای مسلح ممکن است بخشی از مشکلات و مشکلات را پوشش دهد. دانش را برای جامعه هدف فراهم کند.»

کوشس تبار با اشاره به نقش وزارت کشور در این حوزه مهم گفت: نیروهای مسلح.

وی گفت: طرح جامع آموزش مشمولان وظیفه با هدف جذابیت بیشتر خدمت رسانی به جامعه، احیای مجدد سربازان و ارتقای مهارت در ورود به بازار کار و اشتغال است.

سرپرست معاونت اقتصادی وزارت کشور همچنین گفت: تمامی اقدامات و برنامه ریزی ها در راستای تحقق اشتغال پایدار جوانان در حال انجام است و برای این منظور مبلغ 2 میلیارد تن تسهیلات برای حمایت از طرح های تجاری منقضی شده است. سربازان در قانون بودجه 1400 دیده شده اند و امیدواریم با تسهیل در روند پرداخت منابع از بانک های موجود، زمینه برای راه اندازی کسب و کار جوانان پس از خدمت سربازی فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی در پایان با بیان رویکرد سازنده دولت سیزدهم مردم در موضوع اشتغال جوانان و تخصیص اعتبارات لازم، ابراز امیدواری کرد: سال 1401، اجرای طرح آموزش نیروهای مسلح. نیروها نتایج موثری خواهند داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا