حوادث و رویدادها

لزوم رفع تبعیض از قانون بازنشستگی آتش‌نشانان تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بر لزوم اصلاح قانون بازنشستگی آتش نشانان به درخواست مجلس و دولت تأکید کرد.

سید جلال ملکی در گفت وگو با مجله زنده خبری وی در همین رابطه اظهار داشت: هر کاری که خارج از حالت عادی و استاندارد باشد از دسته مشاغل سنگین محسوب می شود اما مشاغل سنگین دارای دسته بندی و درجه هستند مانند مشاغل دارای شیفت شب ، محل کار 24 ساعته ، مشاغلی که در یک محیط خطرناک انجام می شود. شاید مشاغلی که احتمال برخورد آنها با اجسام سنگین وجود دارد و … در گروه مشاغل سنگین باشد. همه عناوینی که زیر مجموعه کار سخت هستند در سازمان آتش نشانی هستند. متأسفانه اطفا حریق کار سختی نیست.

وی گفت: در سال 1992 ، اطفا حریق به روشی عجیب و مفرح کار سختی تلقی می شد. قرار بود اطفا حریق کار دشواری باشد ، اما شرط بازنشستگی 50 سال و 20 سال سابقه کار تأیید شد. تقریباً کمتر از 0.5 درصد از آتش نشانان تحت پوشش این قانون قرار گرفتند ، زیرا آتش نشانان معمولاً در سنین 20 تا 21 سال استخدام می شوند و پس از سن 20 سالگی حدود 40 سال سن دارند. در واقع قانونی تصویب شد که هیچ کس نمی توانست از آن استفاده کند.

ملکی افزود: حدود سه یا چهار سال پیش با اقدامات بعدی شهرداری و آتش نشانی ، موفق شدیم شرط سنی را از شرایط بازنشستگی حذف کنیم. قرار بود آتش نشانان با 20 سال سابقه کار بتوانند تقاضای بازنشستگی کنند اما 25 روز پس از بازنشستگی باید به آنها پرداخت شود. هر سال خدمات برای آتش نشانانی که بیمه دارند 5/1 سال محاسبه می شود اما در تهران هر ساله این خدمات حدود 15 ماه محاسبه می شود که همکاران ما از آن شکایت دارند.

وی گفت: بیمه آتش سوزی تهران شهرداری تهران است: کسانی که بیمه دارند حقوق کامل دریافت می کنند. اما س questionال این است که آیا دشواری آتش نشانان نوع بیمه آنها را تعیین می کند؟ کار همه خدمات آتش نشانی سخت است ، اما کار آتش نشانی در تهران به دلیل حوادث آن دشوارتر است.

ملکی گفت: با مکاتباتی که انجام شده ، ما به دنبال دریافت حقوق 30 روزه هستیم ، مانند سایر آتش نشانان با 20 سال سابقه کار. بخشی از این کار باید در پارلمان انجام شود که نماینده آن در پارلمان است ، اما چون فوری نیست ، باید طبق روال معمول با این موضوع برخورد شود.

وی گفت: “من فکر می کنم این طرح باید فوری باشد.” “اگر آتش نشانان زودتر بازنشسته شوند ، نیروی تواناتر و جدیدتری کار خود را آغاز می کند.” این امر هم به اشتغال زایی و هم به سوزاندن کمتر آتش نشانانی که هم اکنون مشغول کار هستند کمک می کند. این یک امر مثبت است که یک جوان سالم به خانواده خود برگردد و یک جوان سالم دیگر برای شروع کار کار کند.

وی افزود: همانطور که جامعه افراد سالم را به آتش نشانی تحویل می دهد ، سازمان آتش نشانی نیز باید افراد سالم را به جامعه تحویل دهد. آتش نشانان در خستگی کامل بازنشسته نخواهند شد زیرا کار سختی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا